Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - stort GRATTIS, vad GLAD jag blir för er skull! Kom nu ihåg att du har ett medlemsskap i tredje-gången-gilt-klubben!!

Ang acetylsalicylsyran - tanken är att man tar en väldigt låg dos och detta börjar man med efter äl, dvs man hindrar inte den processen, som ju är risken med värktabletterna. De som jag har läst om har börjat med en låg dos någon dag efter äl och fortsatt rätt länge, upp till vecka 12-18 nånting. Barnalbylen är ju bara hemmavarianten av Trombyl som skrivs ut till kvinnor som haft upprepade missfall. Man kan ta test angående blodets koaguleringsförmåga, när vi ska till kk på fredag ska jag fråga om det också - men det finns exempel på personer som inte haft några konstigheter på testerna, men som ändå behållit graviditeterna efter barnalbyl-käkande. Om det beror på tabletterna eller slumpen kan man ju dock aldrig veta.
    Jag har haft mina mf i v 6 - eller efter precis fem fulla veckor, i princip det läget där hjärtat ska till att börja slå, vet inte om infästningen inte har fungerat eller om det är hjärtverksamheten som inte fungerat eller om det är något helt annat!

• L Maria

Grattis till dig också Saftis, lika GLAD för er skull - och samma sak, tredje-gången-gilt-klubbens medlemmar måste hålla sig till reglerna!! Gravid

• L Maria

Sophy80 - de jag har hört som det har fungerat för har tagit från efter äl. Jag har läst att stället där infästningen sker kan uppfattas som ett sår av kroppen och att blodet då koagulerar lättare, proppar bildas och det sker ett mf; eftersom mina skett så tidigt kan det tänkas vara det som varit problemet.
    Om man fått Trombyl utskrivet för upprepade missfall börjar man ta det efter äl och äter det sedan en bit in i graviditeten - här finns lite mer om det www.familjeliv.se/Forum-7-137/m27298653.html Samma sak för de som genomgår IVF; då börjar man strax efter att det befruktade ägget satts tillbaka.
    Det som är skillnaden när man avråder från värktabletter är storleken på dosen; jag ska bara äta en fjärdedels barnalbyl tänkte jag; Trombyl innehåller 75 mg asa, en barnalbyl 250 mg, så jag kommer bara att få i mig 67,5 mg.

• L Maria
    Sophy80 skrev 2011-06-02 14:39:36 följande:
    Maria
    Å, intressant! Blir sugen på att våga mig på en pyttedos själv. Kanske kan hjälpa infästningen då.. Fast, jag har nog större behov av progesteron än blodförtunnande, när man har PCO kan man ju vara dålig på att bygga upp en bra slemhinna.
    Jag har googlat mycket på det - finns en hel del att läsa! Hur det ser ut för PCO:are ska jag dock låta vara osagt, eftersom det inte är det som är problemet för mig så har jag inte tittat extra efter vad som stått gällande dem. Eftersom ni väl gjort många försök kanske det kan vara värt att testa (dock inte samtidigt som progesteron, för är det något av det som funkar så vill man ju vet vilket så att säga!).
  • L Maria

Vad spännande Polarantis, håll oss uppdaterade om tisdagen!

Jojjo - skönt att det var normalt, måste ändå kännas lite som en lättnad att det är på gång nu, även om det inte alltid blir som man trott!!

Ego - har varit på kk idag och fick i alla fall kollat att allt såg ok ut; negativt på testet och VUL visade på en tunn slemhinna och inga rester kvar. Räknade inte med det heller eftersom det var så tidigt, men nu finns vi i alla fall i "rullorna" om det här händer igen. Jag frågade lite och hon sa att även om det känns tråkigt och är jobbigt när det händer så faller vi inom statistiken; att få två missfall är "normalt" och det kommer säkert att gå bra nästa gång. Frågade om progesteron och blodförtunnande, och hon sa att man inte gör något sådant förrän efter tredje gången. När jag kollade av det här med hjärtinfarkter i släkten menade hon på att det inte är samma grund, så hon trodde inte att det skulle påverka. Jag ska i alla fall ge barnalbylen ett försök, det skadar ju inte...
    Kändes nästan lite provocerande att hon själv satt och var gravid i kanske 5:e månaden...
    Gick på stan länge efter, medan maken var och tränade; har nog aldrig sett så många gravida kvinnor och mammor och pappor med små barn...förlåt mig, men just nu bara hatar jag dem och är bitter... Samtidigt som man ju såklart inte har en aning om hur mycket (eller lite) folk gått igenom för att få barn. Suck, jag vill bara vara i vecka 12 nu för f-n! Skäms

• L Maria
    Sophy80 skrev 2011-06-04 09:33:08 följande:
    Maria
    Knäppt! Progesteronvagitorier är ju så gott som biverkningslösa. Bara ett tillskott till kroppens egen produktion av progesteron och som du dessutom tar vaginalt, du påverkar ju knappt alls resten av kroppen utom livmodern. Ring henne igen och säg att du oroar dig hemskt mycket för att få ett till mf och att du gärna vill ha vagitorierna!
    Fast, jag vet att det är svårt att propsa på saker med läkare. Var hos min gyn igår och frågade bland annat om äggledarspolning. Hon sa att det kan vi göra, men inte förrän om 5-6 månader om inget hänt. Det stora problemet just nu är trots allt min makes simmare.

Annelie
    Ja, de är nästan FÖR bra barnsubstitut, jyckar ;)  Min man behandlar vår hund som ett barn, galet mycket.
    Jag tar det med en nypa salt nu - i det här fallet kan jag självmedicinera; dealer med Ceke om progesteronkrämen så jag får den biten också, + då barnalbyl. Funkar inget av detta och även nästa slutar i mf, så jäklar ska jag inte ge mig!
  • L Maria

Välkommen tillbaka Essa!

Håller tummarna för att det blir bra i slutändan för dig Polarantis!

Astro - inget VUL inbokat...? Från och med nu i v 7 ska man ju kunna se något har jag förstått det som.

Ego - här är maken sjuk och vi har beräknad äl i helgen som kommer, hoppas att han kryar på sig så att vi får till det...

• L Maria

Snabbt in bara - stor kram på dig Polarantis, sån otur att först få ett sådant besked och sedan detta... Du vet var vi finns när du behöver ventilera!

(Nu ska jag hoppa in i sovrummet och anfalla maken! )

• L Maria

Irmelie - jag har testat på DPO 8 och 10 när jag har fått mina positiva; de är inte starka då, men fullt synliga! Håller tummarna!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet