Vi över 30 som längtar efter första barnet
När hade du ÄL? Håller tummarna att det gått vägen!
Om du har koll på ÄL så ser du hur lång din lutealfas är (nästan alltid konstant) så då vet du hur lång din cykel kommer bli den månaden beroende på när ÄL ligger.
Lycka till!
Marre80: Hoppas det går bra nu! Jag hade också mf den 28 okt så vet hur det känns. Man vill bara komma tillbaka dit man var!
Acinna: Skönt att du känner av den lilla där inne :) Halvvägs redan, wow, tiden går fort!
Lavendia: Kul med det positiva IVF-beskedet. var bor du? Känns som om man kanske måste skriva sig i en annan kommun för att få IVF inom rimlig tid :)
Ceke: Vilka härliga vårkänslor du förmedlar! Varit en tung vinter för mig med mf och frustration, men nu börjar det kännas ljusare! :) Trist att spottingarna kom, men bra att de verkar vara på "bättringsvägen".
Och håller med om att det är konstigt att vissa BM och läkare inte känner till vissa saker som borde beröra deras yrke som vi gravidkämpar känner till! Hur kan man jobba med sådan daligen och inte veta?
MariaF: åå vd jag känner igen din frustration!! Att inte vara på banan igen, att kroppen inte fungerar.
Hoppas det blir bättre snart.
Kaprifolen o Jojjo: Skönt med ÄL äntligen! Bara att köra på!!
Eftersom Äl kan vara flera dagar efter test så skulle jag sexa dagen för utslag och 2 dagar till. Det kan ju vara så att man bara har fertilt sekret den dagen man har ÄL, och spermierna kan ju bara leva ett antal dagar i detta. Utan fertilt sekret dör de på 4-5h. Så om du sexar innan sekretet så är det inte säkert att det räcker. Pss kan vissa ha sekret innan ÄL men det torkar upp kring, då måste man sexa innan så de hinner igenom tappen innan det torkar upp. Det hänger på sekretet!!
Millan: Usch vad tråkigt! Känner verkligen med dig. Tur i oturen att det inte verkar vara X iaf. Var hemma och ta hand om dig!
Ernilia: Skönt att se dig på listan! Visst kommer det gå vägen!! :)
Pingla: På vilket apotek kan du hitta pergo? Tips tack ! :)
Ego: Var hos gyn idag. Inte haft ÄL sen mensen 15 jan, som kom 11v efter mf. Precis som förra gången jag kollade upp mig (kring v 9 förra cykeln) så var en äggblåsa på g. Förra gången var den 12mm, och Äl kom efter 3,5 dygn, nu är den 16mm, och ett dygn efteråt åker mannen till USA på jobbresa, imorn alltså.
Lite typiskt. Men ska försöka förföra honom imorn på morgonen så får vi hoppas att det räcker.
När tror ni ÄL kommer om den var 16mm idag? Tror ni det funkar om vi har sex imorn på morgonen?
Fick pergo utskrivet också, så det ska gå lite snabbare nästa cykel (så jag slipper 10-11v cykler). Läkaren varnade för att de är slut i hela europa, något tillverkningsfel.
Typiskt det med! Men förr eller senare får man väl tag på dem.

BIM Vi som längtar...

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET