Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

En helt annan sak...

Jag fyller ju 40 (OMG) här alldeles strax och funderar på att ha lite partaj (nä, tyvärr, ni kan INTE komma). Någon av er sköna brudar som har något bra förslag på vad man kan bjuda på? Något gott och enkelt, som passar när man är många? Tacksam för svar :)

• Saftmedbulle
    acinna skrev 2011-03-02 20:43:19 följande:
    Saftis: Grattis, trots att det inte inte är i dag du fyller år!
    Själv ska jag ha 15-20 gäster i helgen, och brukar slita i en vecka med att fixa middag till alla. Men i år så hittade jag ett recept på hemgjord smörgåstårta som inte är så fet och kladdig, och dessutom kommer jag att behöva lägga mellan 2 -3 timmar för att bli klar! Känns underbart!
    Får man vara nyfiken och fråga vilken dag du fyller? Är själv "marskatt" och fyller år imorgon! 
    Tack för tipset! Smörgåstårta är ett bra förslag. Vi har inte riktigt bestämt hur det ska vara än, men sittande middag blir det inte, för det har vi inte plats till. Vi håller på att eventuellt kolla upp en lokal, men det känns som om sittande middag blir för jobbigt (jag är ju dessuton gravid och SVINTRÖTT och illamående jämt ;)
    Fyller år i mitten av april, så än så länge brinner det inte i knutarna, men det börjar bli dags att planera.

Kekke: Så klart har jag saknat dig, men det skulle jag ALDRIG erkänna... :) Tack för tips på mat oxå!
  • Saftmedbulle
    acinna skrev 2011-03-02 20:43:19 följande:
    Saftis: Grattis, trots att det inte inte är i dag du fyller år!
    Själv ska jag ha 15-20 gäster i helgen, och brukar slita i en vecka med att fixa middag till alla. Men i år så hittade jag ett recept på hemgjord smörgåstårta som inte är så fet och kladdig, och dessutom kommer jag att behöva lägga mellan 2 -3 timmar för att bli klar! Känns underbart!
    Får man vara nyfiken och fråga vilken dag du fyller? Är själv "marskatt" och fyller år imorgon! 
    Och så klart: GRATTIS!!!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-03-03 13:41:57 följande:
    Grattis till alla fördelsedagsbarn och välkommen till er nya

Här är det inte så bra... Vi har knappt fått till ngt mys p g a sjukdomar och enorm trötthet. Ingen av oss har orkat eller haft lust de senaste dagarna. Något mycket konstigt är också att jag än inte haft utslag på ÄL-stickan... Skulle ha haft ÄL i tisdags, men har bara haft svaga streck sen i söndgas. Vad f...n kan det bero på? Fattar nada. Kan det helt plötsligt bli så att ÄL uteblir? Har läst om att det kan vara så att man vissa månader inte har ÄL... Jaja, det har skitit sig denna månad för oss hur som helst, så ngt decemberbarn behöver vi inte oroa oss för.
    Det kan oxå vara så att den är sen.
  • Saftmedbulle
    Kekke skrev 2011-03-03 17:40:10 följande:
    jaha. då blev det inge ligga idag heller.
    Tyckte du klagade nyss på att det blev för mycket ;)
  • Saftmedbulle
    Zalia skrev 2011-03-05 16:50:36 följande:
    Det där med farmödrar var helt klart intressant, min pappa var enda barnet och farmor har tydligen nämt till min syster att det var tråkigt att de inte fick fler barn, vet dock inte vad det berodde på. Kanske borde fråga, men träffar bara farmor typ en gång om året....

Mamma hade inga problem vad jag vet, förutom ett missfall innan mig, men jag var tredje barnet så inga problem innan det vad jag vet iaf. Dock ansågs mamma vara lastgammal när hon fick första barnet, hela 24 år, haha.

Min syster däremot fick kämpa i två år för första barnet, inget fel på nån av dem, det ville sig bara inte. Hoppas verkligen det går lättare för mig...
    Min farmor hade sex barn, verkar ju lovande...
     Min bror lyckades ta sig förbi morsans spiral...
    Själv mår jag hur illa som helst. Mannen är jättegullig och pysslar om mig. Tur att han står ut med mig, för jag vill bara kräkas...
    Trevlig helg på er, tjejer!
  • Saftmedbulle
    Fröken Ellen skrev 2011-03-06 09:59:07 följande:
    Även jag undrar hur det gick för mig, så då är vi två... Här har BIM passerat, det borde ha varit den 3:e eller 4:e men jag har fortfarande inte sett skymten av vare sig mens eller plus. Mina cykler kan variera några dagar i längd, men den här är nu den längsta sedan jag började anteckna för snart ett och ett halvt år sedan. Sedan i måndags har jag varit övertygad om att mensen är på väg, och sedan i tisdags har jag vid flera tillfällen varit helt övertygad om att mensen kommit men toalettbesöken visar att det bara är väldigt blöta ofärgade flytningar. (Ursäkta detaljerna...) Som ni förstår börjar sambon och jag bli försiktigt hoppfulla, men samtidigt törs vi inte tro på det ännu. Besvikelsen kommer att bli stor om det inte funkar den här gången heller.
    Hmm, låter misstänkt. Håller tumme stenhårt!
  • Saftmedbulle

Hej! Vi var ett helt gäng (gravidtjejerna+"inväntar-nästa-omgång-tjejerna") som försvann från listan. Fixar tillbaks oss igen...

BIM
    Solig  Mars Äpple
    ? -- Irmelie  ÄL  ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    7 -- Vintermamma ÄL 22 feb (4e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    11--Marre80 ÄL 25 feb(4:e försöket efter MA)
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    14--Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    24 - Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29--Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)

• Saftmedbulle
    vintermamma11 skrev 2011-03-07 10:14:31 följande:

Nu skulle jag vilja veta hur det egentligen ser ut. Alla tester säger att man ska testa som tidigast på BIM, men här verkar alla som plussat göra det tidigare än BIM. Finns det någon som testat negativt på och lite efter BIM men efter ett par dagar testat positivt och faktiskt varit gravida?
    Jag antar att både jag och Fröken Ellen är nyfikna då vi är över tiden, testat negativt men fortfarande hoppas...

Det finns de som inte plussat förrän BIM +10 har hört.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet