Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris - Jo här jobbar vi på. :) Vi kör varannan dag lite nu.

Polarlantis - verkar som vi alla sjunker in i deppsvackor emellanåt. Är väl inget konstigt, det är ju en känslo-bergodalbana och man kan ju inte vara stark jämt. Hoppas det känns bättre imorgon.

Ceke - Lycka till imorgon! Håller tummen..

• ifyouweremine

Ernlia - Förstår att det måste vara obehagligt och frustrerande. Hoppas verkligen du har fel i din känsla. Vet iaf många som inte känt av sin graviditet nåt alls förrän senare så det måste inte betyda nåt.

Ceke - Nej vad synd! Men skönt ändå att inte behöva fundera så mkt. Nu vet du iaf hur det kommer kännas sen när du väl är gravid.

• ifyouweremine

Polarlantis - Låter spännande! :) Vilket test var det? Om teststicka, är strecket rosa? Kom det inom 10 min?

• ifyouweremine
    Gris - Va, är det mest du som ska förbättra din insats enligt mannen? Ni är ju två om detta! Då får ju båda anstränga sig såklart. Först och främst kan han ju se till att vara tillgänglig vid ÄL! ;) Hade nog inte gjort nåt att få till det igår men blir det av idag så funkar nog det också! Vi har kört varannan dag den senaste veckan nu för att gardera. Ska ta mitt äl-test om en stund och se om äl verkar vara på g. Har haft lite känningar i alla fall, så det borde bli snart. Har du några äl-känningar?
  • ifyouweremine
    millan - Folsyra äter jag. Kaffe dricker jag tyvärr lite mer än jag borde, och det är så dumt för egentligen klarar jag mig utmärkt utan kaffe, på jobbet dricker jag det mest för att "värma mig" och för att ha nåt att smutta på typ. Hemma brukar jag nästan aldrig dricka kaffe, men då dricker jag desto mer té och det är väl egentligen inte mycket bättre va?
  • ifyouweremine
    polarlantis - Eller kan det rentav vara så att du haft äl några dagar tidigare än du trodde denna månad och det är från denna omgång du ser ett streck? I så fall är det ju inte konstigt om det är extremt svagt.
  • ifyouweremine
    Polarlantis - I så fall tycker jag absolut att det låter som om du är gravid. :) Det kanske inte var äl du kände nu senast, utan ägget som fäste?

Gris - Ah vad synd att det inte blev nåt mys. Det blev det inte för oss heller igår men idag ska det bli. Idag fick jag dock lite högre temp när jag vaknade så jag misstänker att äl redan varit för min del.
  • ifyouweremine

Jag har tänkt på det där.. om man nångång nånsin skulle få ett plus.. Jag skulle ju vilja överraska maken och hitta på nåt roligt sätt att berätta det. Men frågan är om man skulle kunna hålla sig eller om man skulle springa till honom direkt med stickan i handen och glädjetårarna sprutande? :)

• ifyouweremine

Vad härligt att få gå och hoppas lite Polarlantis, även om jag förstår att det är frustrerande samtidigt. Hoppas att strecket blivit starkare imorgon, det tror jag att det kommer vara. :)

• ifyouweremine

ah vad synd Saftochbulle.. hoppas tiden går fort till nästa omgång. För mig känns det som den här månaden verkligen har gått extremt långsamt.. det har inte varit lika stressigt på jobbet iom att julhelger så det kanske är därför. Men nu har jag iaf passerat ÄL vad det verkar..

Oj nu blir det spännande i bim-listan ser jag.. vi har bimmare i stort sett varje dag januari ut. Och särskilt 17:e och 27:e blir ju spännande datum. Har en känsla av att det kommer trilla in ett gäng plus till trots att januari redan varit en bra månad! :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet