Jezzi80 skrev 2011-10-31 23:15:13 följande:
Hej alla underbara.
Har egentligen inte mkt att skriva... funderar på det där med att kontakta BM... Och en fråga... Vad sa ni? Asså... menar.. skulle va intressant o veta hur ni berättade att ni försökt ett år (eller mer?) och kanske främst: Vad ni fick för svar???
Vad blir liksom nästa steg o så? Hur mycket frågade de och ville veta? Vad är relevant och inte?
Tanten forsätter som vanligt här. Ett par dar till sen kastar jag ut henne hehe.
Kram alla kämpar!
Vi kontaktade också innan det gått ett helt år, de frågade ingenting om hur länge vi försökt. Jag ringde bara och sa att vi ville boka tid för att starta en fertilitetsutredning. Vi gick via min gyn och var hos henne på ett första försök där vi fick våra remisser för provtagning (jag blodprov och maken spermaprov) och när de resultaten kommit så remitteras vi till fertilitetsavd på vårt sjukhus för vidare utredning som spolning av äggledare bla. Vid behov av IVF remitteras vi vidare till det sjukhus i vårt län som utför detta.
Makens provsvar har ännu inte kommit, en vecka sen han gjorde det. Känns länge då mitt provsvar kom ef 3 dgr. Hur länge fick ni andra vänta vars karlar gjort samma prov?

MEDLEMMAR i gruppen

NICU - Född 1979, Västra Götaland
Finlandssvenska - Född 1975, Österbotten, Finland
MariaF79 - Född 1979, Skåne
Jezza80 - Född 1980, Södermanland
Prodigy79 - Född 1979, Västmanland
Jojjo55 - Född 1977, Närke
Kiyona - Född 1979, Södermanland (Stockholm)
Kaprifolen1979 - Född 1979 - Västra Götaland