ifyouweremine skrev 2011-01-04 11:00:47 följande:
ernlia - Jag tror absolut det var för att du inte testade med morgonurin. Låt det gå några dagar och testa igen, det är nog först då du kan få ett tydligare besked.
Sanna77 - Vet du när du hade ägglossning? Min mens har bara varit "sen" om ägglossningen varit sen, dvs den är alltid 14 dagar efter mens.
ceke - Ånej vad synd. Förstår att det känns tungt. Men har man tur så hjälper progesteronet ändå till att gynna förutsättningarna att bli gravid, även om du har spottings. :) Annars så är det väl "bara" att vänta tills nästa månad.
ego - Idag ska vi börja sexa igen efter mensuppehållet. Vi kör nog varannan dag den här månaden. Förra körde vi varje och det blev lite jobbigt. Håller med om att sexet blir rätt krystat när man har bebisverkstad. Brukar ni variera ställning något och så? För oss blir det nästan alltid samma, åtminstone i slutet, eftersom den är mest praktisk. :)
Vi tänker också köra varannan dag denna rundan och börja i helgen. Blir för tufft men inhandlat preeseed på trådens rekommendation så hoppas det hjälper mig. Vi varierar runt för att få det lite roligare men slutar alltid bakifrån men är kanske inte den bästa ställningen för att blir gravid? Läste någonstans missionären är bättre så kanske ska byta. Ligger ni kvar i sängen? Jag går alltid upp och tvättar mig, kanske inte heller det bästa.
EGO: så har vi möte och min kollega är med som är alldels underbar men mammaleidg.... Vi skulle ha fött med 4 dagars mellanrum. Givetvis har hon med sig sin 6v gamla dotter som jag får hålla en del av mötet som för övrigt var ett arbetsmöte på 2,5 timme. Hur tufft var det?!?! Hon frågade hur det gick och jag sa som det var, inget än. Hon sa att det låst sig för oss mentalt, nu kom det igen - tänk inte så mycket på det. Jag fortsätter tro att magiskt tänkande inte kan påverka kroppen såpass. Blev såå sugen på en liten... Vi som skulle varit mammalediga samtidigt..