ceke skrev 2011-01-04 12:30:01 följande:
Jag vet att kroppen kommit igång med ägglossningar utifrån ÄL-test och regelbunden cykel på 27-29 dagar.. Just nu ligger jag på BIM - 8. Dvs 6:e dagen efter förmodad ägglossning..
Kan ju som sagt tidigare vara en nidblödning, men kan ju likaväl vara din kropp som fortsätter jävlas med dig... Jag fick en nidblödning 7 dgr efter ÄL förra graviditeten så omöjligt är det ju definitivt inte!
Lavendia skrev 2011-01-04 12:52:46 följande:
Vi tänker också köra varannan dag denna rundan och börja i helgen. Blir för tufft men inhandlat preeseed på trådens rekommendation så hoppas det hjälper mig. Vi varierar runt för att få det lite roligare men slutar alltid bakifrån men är kanske inte den bästa ställningen för att blir gravid? Läste någonstans missionären är bättre så kanske ska byta. Ligger ni kvar i sängen? Jag går alltid upp och tvättar mig, kanske inte heller det bästa.
EGO: så har vi möte och min kollega är med som är alldels underbar men mammaleidg.... Vi skulle ha fött med 4 dagars mellanrum. Givetvis har hon med sig sin 6v gamla dotter som jag får hålla en del av mötet som för övrigt var ett arbetsmöte på 2,5 timme. Hur tufft var det?!?! Hon frågade hur det gick och jag sa som det var, inget än. Hon sa att det låst sig för oss mentalt, nu kom det igen - tänk inte så mycket på det. Jag fortsätter tro att magiskt tänkande inte kan påverka kroppen såpass. Blev såå sugen på en liten... Vi som skulle varit mammalediga samtidigt..
Jag vet faktiskt inte det där med ställning, men har hört att det ska vara bra med bakifrån för de med bakåtvänd livmoder (som jag tydligen har) och om jag är gravid nu är det utifrån den ställningen.

När det är verkstad försöker jag ligga kvar en stund, men orkar aldrig längre än kanske 10 minuter, sen går jag också upp och kissar och tvättar av mig.
Kan bara föreställa mig hur jobbigt det var. Jag tycker det är jobbigt med bebisar som det är, men när det blir så påtagligt hur livet kunde ha varit måste det vara extremt jobbigt. Eller, jag tycker inte det är jobbigt med bebisar, jag är alltid först fram och i princip sliter dem ur famnen på föräldrarna

, men längtan blir så ju påtaglig vid de tillfällena.