Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jojjo77 skrev 2011-03-09 06:42:41 följande:
Jag hade starkare utslag än kontrollstrecket den 3/3 och lika starkt som kontrollstrecket den 4/3. Ungefär en vecka innan ÄL-utslag så brukar jag ha svagt utslag på stickorna. Nu var det som sagt också svagt, men mycket svagt, så absolut inte en markör för ÄL, eller att jag är gravid (tror jag inte i alla fall)

. Utslaget kom denna månad 2 dagar senare än vad jag räknat på när det skulle komma. Min cykel kan variera en till två dagar, framåt eller bakåt, men vad jag förstått räknas det i läkarvärlden inte som oregelbunden cykel, då krävs det fler dagar än så. Hoppas du har rätt
Ceke - tråkigt med tanten, men skönt ändå att det som sagt sätter igån ordentligt.
Om man inte kan upptäcka cystor vid cellprov, hur ska de då upptäckas? Vi värk och stora problem?
Tror att de kan kolla det hos gynekologen. Jag vet att jag har en cysta, men inte på äggstocken dock (så den var tydligen ofarlig) , och den upptäcktes vid ett VUL hos gynekologen. Jag hade bara berättat att jag var sugen på att starta bebisverkstad och då sa han att han kunde göra ett VUL och bara "kolla läget" (det här var privat).