Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-03-09 06:42:41 följande:
    Jag hade starkare utslag än kontrollstrecket den 3/3 och lika starkt som kontrollstrecket den 4/3. Ungefär en vecka innan ÄL-utslag så brukar jag ha svagt utslag på stickorna. Nu var det som sagt också svagt, men mycket svagt, så absolut inte en markör för ÄL, eller att jag är gravid (tror jag inte i alla fall) . Utslaget kom denna månad 2 dagar senare än vad jag räknat på när det skulle komma. Min cykel kan variera en till två dagar, framåt eller bakåt, men vad jag förstått räknas det i läkarvärlden inte som oregelbunden cykel, då krävs det fler dagar än så.  Hoppas du har rätt

Ceke - tråkigt med tanten, men skönt ändå att det som sagt sätter igån ordentligt.

Om man inte kan upptäcka cystor vid cellprov, hur ska de då upptäckas? Vi värk och stora problem?
    Tror att de kan kolla det hos gynekologen. Jag vet att jag har en cysta, men inte på äggstocken dock (så den var tydligen ofarlig) , och den upptäcktes vid ett VUL hos gynekologen. Jag hade bara berättat att jag var sugen på att starta bebisverkstad och då sa han att han kunde göra ett VUL och bara "kolla läget" (det här var privat).
  • Saftmedbulle

Jojjo55: Håller tummen för att hon inte dyker upp!

Kia: pepp!pepp! Trist med mens, men försök komma igen...

Polarlantis: Krya på!

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-03-16 17:27:37 följande:
    Glömde säga att jag förövrigt inte har några menskänningar alls... Konstiga konstiga kropp.

Har för mig att det varit några härinne som plussat först på BIM + många dagar eller minns jag fel? Om man går över och går över men testet visar minus, hur 17 ska man då veta vad man är och inte är? Inte för att jag är där än, men ja, ni fattar tanken
    Upp till +14 har jag hört talas om... Hoppas verkligen att det är en bulle på G för dig ;)
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-03-17 10:08:31 följande:
    Behövde inte vänta så länge, bitchen är här, väntat men ändå tråkigt...
    Sorry, såg inte... Trist med mens, Jojjo! Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Astrogirl skrev 2011-03-17 22:24:20 följande:
    Precis samma för mig. Vi hoppas på att vi blir gravida fort igen. Orkar inte vänta ett år till som det tog till första gången det tog sig.
    Go girl (pepp!)!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-03-18 15:30:34 följande:
    Sjysst självkänsla Kekke! Min sambo sa nåt liknande efter att han dansat naken i sovrummet imorse sjungandes "popular". Han gör allt för att få upp mig på morgonen (jag är sjukt morgontrött).

Ceke: Har du ont vid mens då? Har du några typiska symptom på endo förutom spottingarna? Kan ju vara bra med kikhålsoperationen, om de inte hittar nåt så vet du ju att det ser bra ut! 

Jag köpte lite bebiskläder till min systerson igår, gick bättre än förra gången jag försökte, fattar inte hur jag tänkte  när jag försökte köpa bebiskläder precis när jag fått missfall. Ska skicka dem i helgen, hon bor ju inte i Sverige. Men jag slogs av hur mycket mer typiska "tjejkläder" det finns än killkläder. Och hur lite "neutrala" kläder det finns.
     Lite synd! 

Håller med Smiley, det känns "bra" att ha fler att diskutera MF med fast på samma gång så önskar man ingen det! 

Millan  
    Bra tips! Ska försöka se om maken kan köra ett sådant nummer...
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-03-18 16:48:25 följande:
    Lite får han väl ställa upp när du bär hans barn!

Ha, ha, ja det var ett bra argument! Han brukar iofs dansa naken för mig ibland, men att sjunga "Popular" skulle ge föreställningen lite x-tra krydda ;)
  • Saftmedbulle
    acinna skrev 2011-03-18 17:13:46 följande:
    *skrattar så tårarna rinner* Oj, mycket skulle min sambo få för sig, men att dansa naken till "Popular" skulle han aldrig göra! Och jag vet inte om jag skulle skratta eller gråta om jag skulle få se den synen... ;)
    Underbart tjejer, ni förgyllde verkligen min dag!!! 
    Vi kanske skulle tipsa Eric Saade inför finalen i Tyskland ;) Jag menar...istället för glaskrosset...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet