• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Rosavit
    Astrogirl skrev 2011-01-04 20:28:22 följande:
    Jag är kvar men det händer så mycket i denna tråden att jag inte hinner med att läsa allt och kommentera så mycket.  Håller tummarna för alla som kämpar på. Hoppas allt är bra med dig också mallanis. Själv är jag lite orolig att det hänt något med pyret för jag känner ingenting, Är i vecka 5 +1 och jag känner inget illamående, inte mycket ont i brösten längre och flytningarna har slutat. Ska till MVC imorgon för inskrivning. Ska bli skönt att fråga henne lite om det man oroar sig för.
    Jag är oxå kvar. Skriver inte så mycket men läser desto mer :)

Jag hade jättelite symtom i början och har fortfarande inte så mycket. Antar att man ska vara glad över det även om jag precis som du oroade mig lite. Men alltså ingen fara för det.
  • ceke
    L Maria skrev 2011-01-04 20:36:23 följande:
    Ceke - hade jag varit dig hade jag satsat på privat trots allt... Kommer att göra det när det gäller första koll/utredning, om det inte tagit sig i april-maj. Ger inte mycket för att behöva vänta sig till en plats inom det offentliga (nu är akupunktur kanske ändå inte ett alternativ inom det offentliga, men för andra saker...)
    Jaa, hon är ju ingen läkare, så den delen finns ju inte.. men är rätt sugen på att prova akupunkturen faktiskt.. och tjaaa... på sätt o vis fick hon mitt förtroende rätt fort.. jag berättade lite kort min historia och då sa hon "att ha så mycket spottings är ovanligt och det är bra om läkarna gör en ordentlig utredning på dig".. Det är verkligen FÖRSTA barnmorskan (förutom min mammas vän) som inte bara sagt att allt är HELT NORMALT...

Jaha.. 19.20 stod jag i duschen och förbannade livet... vad händer när jag kommer tillbaka ut? Jooo, jag har missat ett samtal från okänt nr. MEN! Det lär ju ha varit läkaren.. den tiden!!! Hoppas att han ringer imorrn istället, jag menar, de kan ju inte räkna med att man bevakar telefonen i 3,5 h efter avtalad tid???

Om spottingsar var en person, vore jag den första i raden att ta fram en kniv och ligga i bakhåll för ett bestialiskt mord... Hmmm

Välkommen in i tråden Annvian!

Essalady: Jag blir också lätt gråtmild över sådana saker. Stackars barn! Det är ju superhemskt ju!
  • ifyouweremine
    saftochbulle - Min viktnedgångsplan är att gå på LCHF-diet i kanske två månader, samt kombinera med längdskidåkning och gym (och snöskottning). Har gått på LCHF-dieten en gång förut, gick då ner ca 5 kg på ungefär 2 månader, men då fuskade jag lite. Maken gick ner 8 kg på samma tid, trots att han bara var 2 kg från normalvikt. Det är ganska enkelt att gå på den dieten när man är två, även om jag började sakna bröd och pasta väldigt mycket mot slutet, samt att det gäller att man är lite kreativt lagd om man behöver äta nåt snabbt. Men sen går det bra att gå över till lite mer GI-tänk för att behålla vikten. De flesta andra dieter känns det som man måste fortsätta med i all evighet för att inte gå upp snabbt igen. Vad har du för plan?

ceke - Men åh så irriterande med läkaren som inte ringde tillbaka. Som sagt de kunde ju åtminstone ha hört av sig och sagt att de ringer imorgon istället.

Sanna77 - Hur går det??? Kan ha missat nåt inlägg för det skrivs ju så mycket (vilket är jätteroligt), men hoppas i alla fall att du fortfarande inte fått besök av nån tant

MariaF79 - Spännande! Hur känns det i kroppen?
  • Astrogirl
    Rosavit skrev 2011-01-04 20:37:52 följande:
    Jag är oxå kvar. Skriver inte så mycket men läser desto mer :)

Jag hade jättelite symtom i början och har fortfarande inte så mycket. Antar att man ska vara glad över det även om jag precis som du oroade mig lite. Men alltså ingen fara för det.
    Tack Rosavit. Det känns redan lite bättre. Har inte träffat på så många som inte haft några direkta symptom och då blir man ju direkt orolig om det är något fel. 
  • ifyouweremine
    Uppsara - Låter fint att ni prickat äl. Hoppas att det tar sig igen redan denna gång :)
  • Längtan1980
    Zalia skrev 2011-01-04 17:59:01 följande:
    Välkommen! Jag har också fyllt 30 rätt nyss. Snart dags för tredje försöket för oss! Jag hinner inte heller skriva så mycket här, men läser så mycket jag hinner, skönt med andra som har samma tankar.

Sällar mig till dem som planerar resa till våren, vi ska hälsa på släktingar i Grekland och sen dra iväg till nån ö för att fira bröllopsdag, ser fram emot det redan!

Tänkte också bli lite nyttigare och träna och sånt, inte för att jag behöver gå ner i vikt utan för att det väl alltid är bra att vara lite mer hälsosam, och lär ju inte skada bebisverkstaden heller. Lär behöva pepp med tränandet också, jag är sååå lat...
    Hej Zalia! Jag har också rätt nyligen fyllt 30! Planerar också en resa i vår - 2 veckor i Florida, och satsar också på träning och kost nu. Fokus är inte heller på att gå ner i vikt utan snarare för att hjälpa bebisverkstaden på traven och jag tror också att man får en lättare graviditet om man är i bra form. Plus att det är kul att känna sig i bra form inför våresan. Jag behöver också peppning kring tränandet så vi kan peppa varandra! Jag har lyckats träna både söndag och tisdag sedan årets start och ätit bra, så det känns bra! Själv då?
  • ifyouweremine

Ego - Makens hockeylag ser av allt att döma ut att vinna kvällens match, så ikväll kommer han vara på gott humör när han kommer hem. Perfekt då att jag precis entrat fertila veckan! ;)

• Kattflickan

Hejsan,

Mellanis: Katten känner helt klart av graviditeter, hon brukar vara restriktiv mot andra än mig o sambon men hon var jättekelig med min gravida syster när hon var här senast. Tyvärr så var det inte därför hon var kelig med mig igår, jag borde snart har ÄL, har inte fått utslag än på stickan men har däremot sett de trådiga flytningarna.

Ceke: Jättejobbigt att spottingarna kommer tillbaka. Förhoppningsvis blir det mindre spottings än tidigare? Ge inte upp än, det kanske var en tillfällig setback? Men det är väl bra om du får prata med en läkare.

Jag är förresten 35 och sambon 33.   

Bra Essalady att mannen är på bra humör, bådar gott!

Själv är jag helt slut, men ska försöka ta en dusch och sen mysa lite. 

Millan 

• Sanna77

Essalady; ingen tant ännu, molande mensliknande värk under efm men ingen mens. Ont i svanken men inte lika kissig idag som jag varit senaste veckan. Tänkte testa torsdag morgon om inte tanten dyker upp i morgon. Jag är 33 år, sluta med piller i juli efter 15 år och vi väntar som sagt resultat på fjärde försöket : )

• ifyouweremine
    Millan - En del tror ju att katter har en förmåga att också känna på sig vad som komma skall.. ;) Du kanske är extra fertil denna månad. :) Hoppas!

Sanna77 - Låter ju sjukt lovande, du måste berätta imorgon hur det har gått efter testet. Jag håller tummen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet