Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ser att det är jag som ligger högst upp på listan. Jaha, det är snart dags att kanske ta ett test för ännu har jag inga tydliga tecken av att Tant röd är på intåg. Inga ömma bröst men en molande värk i magen. Blir inte klok på det här. Har  kikat runt lite på vilka symtom man kan ha vid graviditet men jag försöker att inte tänka för mycket. Orkar inte bli besviken igen. 
    har inga test hemma ska kanske kosta på mig ett CB senare idag.

ang P-piller diskussionen så har jag själv använt p-piller sedan jag var 15  år och har bara haft något uppehåll under dessa år, liksom bara för att kolla att systemet fungerar ändå. Har aldrig känt av några bieffekter men tror att det blir spiral efter bebisverkstad och graviditet. Nu får jag väl heller inte ha de där hormonpillrena längre då min far haft flera blodproppar. De kollar ju historiken. Depression är inte kul, hamnade själv i en sådan för några år sedan men det berodde på andra saker.

Önskar jag tog mig tid till hantverksarbete. köpte korsstygn för många år sedan men det ligger fortfarande kvar i garderoben.

• Pingla35
    Jojjo77 skrev 2010-11-04 13:06:05 följande:
    Ni får lycka till alla. Nu sticker jag och mannen på semester till varmare breddgrader ett tag
    WOW, vad det låter skönt! JAg vill oxå åka iväg på sol och bad och som bonus ÄL. Låter som att det kan bli en supervecka!
    ifyouweremine skrev 2010-11-04 19:27:22 följande:
    Stort lycka till imorgon Mallanis, jag håller alla tummar jag har och några till. Gris78 hur går det för dig? Kom det nån mens? Själv känner jag mig helt deppig idag, känns som jag inte är gravid. Vet att jag borde vänta med att känna efter tills jag testat men idag kände jag hur det liksom "bubblade" där inne och det brukar va tecken på att mensen är på g.. Usch! Det som kändes så positivt häromdagen...
    Jag hoppas och håller tummarna för dig, essalady att det inte är ett bubblande som betyder tant röd. 
    Jag springer på toa hela tiden för att kolla om det är på g för det känns verkligen så. Ska ta på mig träningskläder och träna alldeles snart men innan åka förbi köpcentrumet och inhandla lite saltlakrits och CB-test. Är så sugen på salt.  
  • Pingla35

Tillbaka från träning och grav.test köp nu ska jag sova gott och hoppas på att det ger ett utslag imorgon.
    Fortfarande inga ömma bröst men känner som sagt molvärken. Ska inte hoppas för mycket men det är svårt att låta bli. Vill ha svar om jag/vi nu får besök i helgen av syrran. Vilket brukar betyda vin och en massa snack på kvällen. Kanske får inköpa något alkoholfritt alternativ som man får smyga med??SoligTungan ute 

• Pingla35

Testet visade bara ett stort fettMinus!!!!  Faaan, men ingen tant röd i sikte heller! Men nu sjönk ändå modet ganska rejält. Man går ju bara omkring och hoppas hela tiden. 
    Jag ska inte testa på några dagar nu och lämnar tråden över helgen eller så länge jag kan, dvs kortare tid.
    För jag är ju så nyfiken på hur det går för er andra också.

• Pingla35
    Irmeline skrev 2010-11-05 10:02:21 följande:
    Helgen innan jag plussade var jag nästan säker på att jag var gravid, var iväg på en helg med kompisarna.
    Smuttade och drack väldigt lite, kanske totalt 1,5 glas vin under hela kvällen.
    Du kanske kan se till att hålla ner konsumtionen nu när det är så osäkert?
    Kändes dumt att vara spiknykter ifall jag var skenis, men i efterhand så skulle jag gärna varit det.
    Hoppas det inte var det som gjorde att den dog... Man funderar ju. Jag har skyllt på allt från ett glas vin, förkylning till restaurangmat. Förmodligen var det helt enkelt ett kromosomfel..
    Så här länge kunde jag hålla mig borta från tråden, haha.
    Kan bero på att man är hemma och är ledig också.
    Jag kan hålla med mig om att man inte behöver hälla i sig vin när man inte vet om man är gravid eller inte. Men det är väl oxå så att det finns dem som festat rejält utan att ha vetat och knytet klarat sig.
    Har inte varit i din sits ännu och försöker sätta mig in i hur du tänker, går inte så bra pga erfarenhetsbrist. Men är det inte så att det är kroppen själv som tackar nej till besökaren om det är något som inte stämmer. Försök att inte tänka på om det är ditt fel på någotvis. Lätt för mig att skriva/säga men jag vill bara ge dig en liten "tröstpuff".

Nu är vi några stycken som väntar och hoppas på att det ska ta sig. Man vill ju ha ett konkret ja eller nej och inget väntande. Det gör man ju så mycket ändå. Ett starkt Plus eller så får tant röd komma på en gång så att man kan hoppas på nästa omgång.Flört
  • Pingla35

Hej!
    här har tant röd inte kommit ännu och jag börjar fundera....
    Vi var på middag ikväll och jag har pratat med svägerskan om vi försöker men ingen annan i den sidan av familjen. Men det bjöds på vin och jag brukar ju inte spotta i glaset annars så jag försökte hålla mig ifrån vinet så länge jag kunde och satt och sög på samma glas i 5 timmar och drack en massa vatten emellan. Tror inte svärmor tänkte på det förrän hon erbjöd sig på att skjutsa hem oss och jag säger:- Jag kör.

Jag ska gå och vara social med sambon och syrran nu. Men kommer inte mensen i morgon får ni hjälpa mig att tyda mina kroppssignaler. 

• Pingla35
    L Maria skrev 2010-11-07 14:12:25 följande:
    Har förresten varit alldeles ego i mina inlägg och glömt - grattis till ett positivt ul Mallanis, måste vara en stor tyngd som lyfts från axlarna nu! Så spännande att våga se framåt på riktigt!! Gravid
    Jag måste ju hålla med dig, jag har oxå varit lite ego i mina inlägg. Men blir glad av att läsa när det går bra för er som plussat och alla undersökningar ni genomgår. 

Har inte vågat mig på att prova ännu. Kommer tanten så gör hon. Sedan är jag ju fruktansvärt dålig på att veta riktigt när ÄL inträffade eftersom det uppenbarligen inte gav utslag på stickorna eller mycket mycket svagt. Så hur lång eller kort lutefas jag har vet jag faktiskt inte.
    Kommer hon så får jag kanske be om hjälp hos någon mer kunnig än mig. VAd jag vet och tyckts ha haft den senaste tiden är regelbunden mens. Samtidigt är jag nu glad att få slippa blöda en stund ftersom jag gjorde det en hel månad efter ingreppet. 
  • Pingla35

Tack för alla hurra rop!! Jo än finns en strimma av hopp härGlad!!
    Men jag undrar väl hur länge man bör vänta. Har varit en del på olika trådar och kikat lite och det finns många som inte får utslag förrän ganska långt efter BIM.
    Hur var det med er tjejer som plussade nu? 

• Pingla35

Vad skönt att få komma hem idag!
    Fick skjuts hem idag av sambon, vi fastnade i två köer, vände i en och höll på att orsaka mer köer genom att fastna mitt i emellan filerna.
    Hoppa ur bilen och gjorde dagens gärning genom att hjälpa en kvinna i en bil som satt fast på europavägen.
    I morgon ska jag köpa nya reflexer, en liten reflexion efter kvällens bravader. Min i vanliga fall fem minuters väg hem från jobbet tog det idag drygt en timme. Jäklars vad snö det har kommit!

Irmelie: Vad skönt att höra att allt har gått bra! 

Sanna77: Det är bara att blicka framåt!

Själv är jag en feg liten skit. Ingen tant röd men jag har ännu inte testat mig, e så feg! Känner mig lite svullen över magen och det moler lite grann hela tiden. Blir kissnödig fast jag kanske inte ens behöver gå. Annars kan jag ju hålla mig hela dagen innan jag måste gå.Känns som att hon ska komma mest hela tiden. Humöret e instabilt men det e inget ovanligt innan mens. Får tänka på än mer än annars hur mycket jag äter just nu, äter jag för mycket mår jag illa.
    Skenis, helt klart möjligt! Men hoppas givitvis på annat. 

• Pingla35

Tjejer, tjejer! 
    Här har ni tjejen med en vilja av stål i vanliga fall. Men här är det uppenbart att nyfikenheten tar över.
    Efter en uppfriskande promenad i stormen så här på kvällskvisten så kunde jag inte stå emot. En anledning är oxå den något mer åtstramande överdragsbyxan. Brukar visserligen blåsa upp inför Mens. Men vad i hela fridens namn inget stämmer just nu.
    Testet visade naturligtvis ett stortMinus  igen!! Så då har jag inga braiga CBtester kvar!
    Så mycket för karaktär och feghetSkrikandes !

Nej, Nu ska jag dyka ner i kalendern och kika ordentligt för att se om man räknat fel någonstans men jag tror inteObestämd !!

Men tjejer vad gör jag om tanten inte kommer på några dagar??? 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet