Irmeline skrev 2010-11-15 23:11:19 följande:
Vart köper man bisolvon och rosenrot?
Hälsokost?
Är bidrottninggelé och bisolvon samma?
Vad är glandin 25 som det pratas om?
Och sist av allt, vad tar man när och varför, alltså vad ska de olika preparaten vara bra för (vet att de är bra för fertilitet, men hur, ökan ÄL, bättre selem, slemhinnor etc??)
Många frågor, nån som vet? :)
Detta är bara vad jag läst på forum om de ovanstående preparaten:
Bisolvon: slemlösande. Ska göra slem (t.ex. den slempropp som sitter i livmodertappen) mindre segt så att spermierna lättare ska kunna simma igenom och in i livmoder och äggstockar så att de tillslut når ägget. Finns på apoteket både i tablettform och flytande. Vet inte om hälsokost eller andra affärer har Bisolvon.
Rosenrot: ska förbättra chanserna för ägglossning och gör ofta att man känner av ägglossningen bättre. Finns både på Apoteket och i hälsokostbutiker och även vissa matbutiker. Matbutikerna har dock ofta endast Friggs rosenrot, vilket är mycket svagare än t.ex. Arctic root som finns på apotek eller hälsokost.
Bidrottninggele (t.ex. Apiforce) tror jag också ska öka chanserna för ägglossning.
Glandin 25 ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att det befruktade ägget ska ha lättare att fästa. Läs gärna min tråd, se adressen nedan, där vi diskuterar just Glandin 25. Där kan ni hitta en hel del info om Glandin annars fungerar Google utmärkt när man vill hitta info om allt sånt här.
www.familjeliv.se/Forum-1-32/m53359481.html