Vi över 30 som längtar efter första barnet
Sedan jag slutade med p-piller vilket är ganska precis ett år sedan har jag gått stadigt uppåt.
Är LCHF it?
Ingen annan som varit med om det? Jag bara blir större och större. Hmm, vi pratar om ca 4-5 kg. Så katastrof är det inte. Men ändå ligger jag nog en 8 kg över mitt "normala" Nu jävlar ska jag i en snygg baddräkt/bikini i mitten av april. Resa nästan spikad! Vill verkligen börja cykla till jobbet igen som ett steg men det e så halt ute och jag har blivit en kärring. Jag är inte lika våghalsig längre, t om köpt cykelhjälm.
Näja, jag börjar förlika mig med att detta med att få barn kommer ta tid även fast jag helst skulle vilja ha fått barn igår?
Under konferensen fick jag frågan av en nybliven far om jag inte hade barn. Nej blev svaret från mig och han ställer motfrågan, varför då? Alltså vad svarar man??
Ska man ge hela historien kanske?Jag fann mig och svarade iofs med sanningen att jag först nu hittat mr Right. Men oohh, om han bara visste vad en sådan oskyldig fråga kan göra en arg.
I morgon är det fredag!!!! Kanske ska ta en ordentligt stor öl eller ett glas vin och släppa loss lite! Det finns ju inte garanterat inte något pyre att bry sig om! Lät så bra det någon skrev om att man måste fortsätt livet även fast man försöker...
Jag tycker absolt vi ska njuta av fredagen idag. Även om jag hade ÄL i veckan, så är jag säker att vi missade den, så det blir allt ett glas vin ikväll..Det där med vikten är jag själv lite chockad över. Har alltid trott att man riskerar gå upp lite i vikt a p-piller, så jag trodde jag skulle tappa lite när jag slutade. Men jag har ökat måtten kring mage och höfter och brösten har blivit ännu mindre :( så jag blev lite paff jag. Försöker tänka att det är kroppen som behöver det för att klara en graviditet :)
Polarlantis: Det tycker jag du gör rätt i! Ville också först undvika dem men jag har också haft svårt att förstå mig på min kropp sen p-ring stopp i september. Testa denna månade och där var ju faktiskt en stegring, om än att jag missade när det var som starkast men något hände i kroppen iaf och det var skönt. Har starkt tvivlat på att min ÄL varit igång eftersom jag knappt har ngr sympton, tycker mig inte ens märka av flytningar, men jag har nog ÄL iaf. Sen är det rätt kul att testa också :)
Frk Svår: Det bör ju räcka, jag använde dock betydligt fler än jag planerade att göra denna månad eftersom stegringen vägrade infinna sig... Lycka till!

Februari
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Jag trodde det var en persons alias här inne, men hon skrev ju aldrig något eget inlägg.... Lite trög i hjärnan kanske?