Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pingla35 skrev 2011-01-20 23:30:04 följande:
    Essalady- Hur går det med dieten? Jag blir tokig på mig och min vikt. Måste verkligen göra något åt detta.
    Sedan jag slutade med p-piller vilket är ganska precis ett år sedan har jag gått stadigt uppåt.
    Är LCHF it?

Ingen annan som varit med om det? Jag bara blir större och större. Hmm, vi pratar om ca 4-5 kg. Så katastrof är det inte. Men ändå ligger jag nog en 8 kg över mitt  "normala" Nu jävlar ska jag i en snygg baddräkt/bikini i mitten av april. Resa nästan spikad! Vill verkligen börja cykla till jobbet igen som ett steg men det e så halt ute och jag har blivit en kärring. Jag är inte lika våghalsig längre, t om köpt cykelhjälm. 

Näja, jag börjar förlika mig med att detta med att få barn kommer ta tid även fast jag helst skulle vilja ha fått barn igår?
    Under konferensen fick jag frågan av en nybliven far om jag inte hade barn. Nej blev svaret från mig och han ställer motfrågan, varför då? Alltså vad svarar man??Skrikandes Ska man ge hela historien kanske?
    Jag fann mig och svarade iofs med sanningen att jag först nu hittat mr Right. Men oohh, om han bara visste vad en sådan oskyldig fråga kan göra en arg.

I morgon är det  fredag!!!! Kanske ska ta en ordentligt stor öl eller ett glas vin och släppa loss lite! Det finns ju inte garanterat inte något pyre att bry sig om! Lät så bra det någon skrev om att man måste fortsätt livet även fast man försöker...
    Nämen va! Så kan man ju inte säga. Vi borde börja ställa dessa människor mot väggen genom att vara riktigt brutalt ärliga om vår situation så de verkligen skäms när de säger så!!Skrikandes Jag tycker absolt vi ska njuta av fredagen idag. Även om jag hade ÄL i veckan, så är jag säker att vi missade den, så det blir allt ett glas vin ikväll..
    Det där med vikten är jag själv lite chockad över. Har alltid trott att man riskerar gå upp lite i vikt a p-piller, så jag trodde jag skulle tappa lite när jag slutade. Men jag har ökat måtten kring mage och höfter och brösten har blivit ännu mindre :( så jag blev lite paff jag. Försöker tänka att det är kroppen som behöver det för att klara en graviditet :)

Polarlantis: Det tycker jag du gör rätt i! Ville också först undvika dem men jag har också haft svårt att förstå mig på min kropp sen p-ring stopp i september. Testa denna månade och där var ju faktiskt en stegring, om än att jag missade när det var som starkast men något hände i kroppen iaf och det var skönt. Har starkt tvivlat på att min ÄL varit igång eftersom jag knappt har ngr sympton, tycker mig inte ens märka av flytningar, men jag har nog ÄL iaf. Sen är det rätt kul att testa också :)

Frk Svår: Det bör ju räcka, jag använde dock betydligt fler än jag planerade att göra denna månad eftersom stegringen vägrade infinna sig... Lycka till!
  • frifantasi

Irmeline skrev 2011-01-21 12:55:00 följande:
    Fast det står här på FL att det är just ögonblicket som ägget lämnar follikeln som är en liten "inflammation" och inte infästningen, så jag tror det är just vid ÄL som det spelar roll.

Grattis Längtan81!!! Skrattande

Vilken pluskavalkad under januari!
    Sa ju att 2011 är vårat år Solig 

Oj, du har nog rätt det där med ÄL, folliken och inflammation, tänk  vad säker man kan vara och vad fel man kan ha Tungan ute
    Vad jobbigt med så lång cykel, hoppas verkligen du kan få hjälp att kicka igång ÄL nu :)

Hoppas det går bra för dig MariaF79 i alla fall, trots min felaktiga teori...

• frifantasi

Då testar jag också att lägga in mig på listan, är ju  lite osäker på exakt när ÄL var men det återstår kanske att se Flört

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• frifantasi

Eeehh, först nu har jag fattat vem Ego är! Skäms Jag trodde det var en persons alias här inne, men hon skrev ju aldrig något eget inlägg.... Lite trög i hjärnan kanske?

• frifantasi

Mellanis: Vad underbart det låter med snö, sol, spark  och hundar utomhus. Det låter väldigt exotiskt för mig som bor i Malmö. Här är grått och barmark nu, saknar snön vi hade tidigare... Längtr ofta efter att bo närmre naturen. Kul förresten att du hänger kvar och peppar oss andra, hoppas du kan njuta i fulla drag av din grav nu!

Essalady: Usch och fy för en sån dag! Precis som du säger får du hänga med alla kloka småbarn isället :) Hoppas verkligen du slipper dumma påhopp idag. Fett väger ju förresten mindre än muskler, kan inte kilona ha ombildats till muskler istället? Kram på dig!

Och mitt alldeles egna EGO-inlägg Skrattande : Blir nog en promenad ner till havet ändå. Lite grått ute, men men. Ska nog köpa mig lite lördagsgottis också!! Trevlig helg

• frifantasi
    L Maria skrev 2011-01-22 13:29:40 följande:
    Frifantasi - jag hade läst det Irmelie nämnde, så det har blivit noll antiiinflamatoriskt här...

Essalady - förstår preics, barnen är många gånger lättare att vara med än föräldrarna! Vi hade besök av en 10-månaders igår, han är jättego och eh, han vet att jag är kvinna, för han skulle ner i bh:n och klämma och var jättesnuttig! Haha, mamman skämdes lite, men menade på att han gör sådär när han myser, så han gillade ju att vara hos mig! Fan, hur mysigt det än är med andras barn så är det sitt eget man längtar efter!!
    När någon frågar så kanske man ska snärta av med ett lite kryptiskt, men dock tankeväckande typ "är det verkligen en bra fråga att ställa med tanke på hur många människor som faktiskt inte kan få barn?" Då har man inte sagt att man själv försöker och man har gett dem något att tänka på.

Kekke - jag har försökt få ur maken vad han tycker är sexigt, frågat om vilka underkläder som är snyggast osv, men det enda svaret jag får är att jag är finast naken och kläderna åker ändå av så fort...

Ego - för första gången sen vi påbörjade det här så känner jag att jag inte vill, men måste, ikväll och imorgon... Fick positivt på äl idag - trodde att jag fått igår, men ville kolla idag också och idag kom teststrecket upp före kontrollstrecket och var uberstarkt! Tempen är dock lite kajko, men antar att det beror på tanden. I vilket fall som helst - min kind är stor om en liten bandyboll och jag knapprar värktabletter för glatta livet. Vännerna som kom igår såg helt chockade ut när de såg mig, likaså maken när han kom hem nån timme tidigare... Svullen från strax under ögat ner till strax under käklinjen, öm, har svårt att gapa och får knappt i mig mat - mår jag så här på måndag så stannar jag hemma från jobbet...
    Det var en bra line att dra tycker jag, hyfsat tydligt och väldigt tillrättavisande, gillart!

Hoppas ni får till det nu trots dina tandvärk då, förstår verkligen att du känner dig opepp när du mår så. Men när man väl är igång så är det ju härligt ändå. Du får be om att bli förförd idag :)
  • frifantasi
    ifyouweremine skrev 2011-01-24 10:20:21 följande:
    Kräktes två ggr på en timme, fick nog så nu är jag påväg hem. Tror nog det är gammal hederlig magsjuka tyvärr. Har sån karaktäristisk magkramp och ont över revbenen också. Fick mensen för 2h sen så har inte kunnat avgöra hur den är än men jag testade ju neg i lördags på bim-2 så.. Nu hoppas jag detta går över kvickt, var inte såhär jag tänkt inleda veckan..
    usch för magsjuka omdet är det, himla tur det inte var under en ÄL-vecka!! kryakrya!
  • frifantasi

Jättegrattis till plusset Daniela01!! Så härligt Glad

Ansi30, det låter som en vinnande strategi Flört

Lavendia: neeej!! förstår det är tungt nu, men tänk på alla andra  tjejer här som har plussat efter lång tids försök, snart är det din tur ska du se.Kram!

Jag har också tänkt på detmdär med att bli stressad över att bli lämnad sist, inte så mycket här inne, men mer med mina vänner. två nära vänner som har vars en pojke har bestämt sig för att börja på nummer två till vår/sommar. De tänkte försöka tima varandra, de blev bägge gravida direkt förra gången, så de har ju tydligen inga problem... Jag blev så stressad!! Typ, jag måste hinna, jag vill  ha en åtminstone om de ska ha två........

Ja det där med kräksjukan! Tvåpå mitt jobb var/är hemma med det otyget. Min ena kollega kom idag och hennes dotter blev sjuk i fredags, hppas det räcker! Har hållt mig ifrån henne idag... Blir att ta fram handspriten som hamnat långt bak i hyllan efter svininfluensaskräcken!

EmilytheStrange: hej på dej o välkommen, jag är också rätt ny här, väldigt trevlig tråd du hittat till. Här har nyligen varit en del plus på tjejer som försökt ett tag, det ger hopp att det går till slut!

Ceke (och KekkeGlad) hoppas hoppas på spottigfritt i fortsättningen också! Med sån äggvita låter du onekligen lite sugen Ceke...Skrattande

MariaF79: tror det blir mindre tjafs när man har mer sex.. Lite lyckorus typ. Egentligen borde man nog prioritera mer sex även utanför bebisverkstaden!

Essalady: Katt OCH bebis :) Min katt har blivit lite av bebissubstitut, en riktig gosig en som snuttar och bäddar på min mage, jag får sådana moderskänslor!!

• frifantasi
    Polarlantis skrev 2011-01-25 08:09:32 följande:
    Jättestort grattis Daniela1!!! Så himla kul för er!!!

Mitt eviga tjat om bruna flytningar fortsätter...6 dagar nu och det verkar varken bli mer eller försvinna...hänger kvar i listan lite till...sedan blir det väl att skriva upp sig på februari...men ska ta ett test till i helgen först! Även om det säkert inte är ngt där...
    Jobbigt det där att varken veta ut eller in, har du kontaktat ngn BM för att få lite svar? Kan det vara en väldigt liten mens  eller blodblandade flytningar innan mens? Tycker själv det är svårt att bestämma vilken dag som faktsikt är mensens första dag ibland, jag har lite spottings innan. Första månaderna hade jag blodblandade flytningar en vecka innan mens, men det har väl avtagit nu, i alla fall senast. Hoppas det reder ut sig och stabiliserar sig....
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet