Inlägg från: Annelie77 |Visa alla inlägg
  • Annelie77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-08-30 15:43:54 följande:

Annelie: det känns lite bättre, det går framåt men vissa stunder är fortfarande tunga. Inte hjälper det att se alla skvaller om kronprinsessans mage (vi skulle haft ungefär samtidigt) och alla andra kändisar som skall ha barn… Jag håller med om att det tar tid att återställa sig psykiskt efter ett missfall. Jag vet inte om det är för att det var min/vår första graviditet eller om det beror på att vi hade sett hjärtat slå och det blev mer verkligt att ett barn växte där. Hur lång tid tog det för dig innan du slutade blöda och fick mens. Skrapades du också? Du är förresten inte alls konstig  som testar redan 7 dagar efter ÄL, man har ju hört talas om folk som plussar då och man hoppas ju.

Nej jag blev inte skrapad började utan förvarning störtblöda på kontoret så det blev illfart till gynakuten i Lund. Blödde nog ner allt som gick att blöda ner utom bilen tror jag. Hade kjol och leggings på mig och de var bara att vrida ur (rann ner blod i skorna). Hur som helst så provade de med att stoppa i mig cytotec först och sen följde de upp det (jag fick ligga kvar på dropp och smärtstillande ett dygn) efter 4 timmar hade blödandet lugnat ner sig till en kraftig mens så då avvaktade de och efter 18 timmar ultraljudades jag igen och då hade jag 1 mm för lite innehåll för att de skulle rekommendera skrapning och jag har historia med många operationer så jag ogillar att sövas/opereras. Åkte hem var psykiskt knäckt och bara grät i sådär 8 dgar sen börjad det vända så att jag klarade normala samtal utan att störtgråta (var sjukskriven 14 dgr för jag har ett samtalande jobb kan inte riktigt ta 800kr/tim för att böla hos kunder). Blödde i nästan 3 veckor och fick en liten första "mens" efter 25 dgr sen fick jag nästa mens mastodont blödning efter 50 dgr dvs 25 dgr efter första lilla mensen. Fysiskt mådde jag helt bra från dag 7 efter MF fram till dag 51 sen har jag kämpat med jättekonstiga ryggsmärtor som inte vill ge sig och åkt in och ut på akuten och gjort femtielva undersökningar utan att de hittar något fel... Nu känns i alla fall kroppen på G rent fruktsmhetsmässigt Skrattande Mitt missfall kom v10+4 men troligen hade mitt foster varit dött några veckor så jag hade nog mindre innehåll i min livmoder än vad du hade.
    Nu har det snart gått 5 månader sedan missfallet och beräknad BF närmar sig med stormsteg så jag vill bli gravid NU!!!
  • Annelie77

Heja MariaF79!!!! Håller tummarna! Ett sånt streck fick jag när jag blev gravid!

Ego har testat minus idag och i lördags men det är ju sinnessjukt tidigt att testa Skrattande så hoppet är inte ute... Men blev så himlans nyfiken för jag har vart lite illamående ett par dagar.

• Annelie77

Jag har haft äggstockscysta och jag hade mer och mer ont under en helg och till slut gjorde det vrålont åkte in på akuten och det visade sig att det var en stor vattencysta (3x6cm då) som spruckit av sig själv men den var så stor så all vätska i den var inte borta än efter att den spruckit hade jag bara molvärk i magen 1 vecka pga vattnet retade bukhinnan. Är det mindre cystor kan det säkert vara som du beskriver.

Mega EGO: fick världens absolut svagaste + nu på morgonen!!! (Så svagt att jag inte berättat för sambon ännu)Vågar inte ropa hej ännu är ju BIM-4 eller -5 idag men mår lika konstigt skräp som förra gången jag var gravid och har gjort sedan ÄL+5 därför jag testat som en idiot. Iiiiiii glad och absolut livrädd!

OCh solen skiner!

Skrattande

• Annelie77

Fortfarande ett ganska svagt plus men tydligt ändå. Och ja jag är nog högutsöndrare fick ju ett starkt plus på BIM-3 på kvällen förra graviditeten. När jag nu fotograferade testen blev den jättetydlig Skrattande mycket tydligare än i verkligheten.
    Gårdagens minimala plus

Dagens desto tydligare dito!

Så håller detta i sig ska jag ringa och boka tid för VUL i vecka 8 tänker inte gå till vecka 11-14 och inte veta!
    Nu måste jag fråga en annan sak OM detta nu är varaktigt hur hade ni resonerat angående resa till Italien i vecka 11 resan kommer att vara på BF för förra graviditeten samt i samma vecka som jag förlorade det fostret med detta nya (om det stannar)? Det är en resa med jobbet, jag har aldrig varit i Italien men vill inte riskera något!

• Annelie77

Tack alla gulliga!!
    Ja jag tänker berätta för min närmsta chef ganska omgående för jag mådde ju superdåligt förra gången och hade precis bytt tjänst då och vill inte bli stressad den här gången med extra arbetsuppgifter.
    Irmelie - ja det är jätteskönt det har varit en jobbig jobbig sommar!

• Annelie77
    {#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket)
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11)
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    13 el 14 --Råttentottan, ÄL 29 el 30 aug (försök 13)
    14-- Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
    25 ca?-- Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)
    27 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    ?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)

{#emotions_dlg.flower} Oktober {#emotions_dlg.flower}
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
  • Annelie77

Kan meddela att Clearblues digitala test upphör att fungera när man har tappat den i toastolen Tungan ute # kisshumor

• Annelie77
    Kattflickan skrev 2011-09-06 22:17:58 följande:
    Annelie: Dålig kvalitet på de där testen tycker jag! Lite fukttåliga ska de väl va

Ja eller hur??? De är ju gjorda för att kissa på liksom....

Millan och MariaF: PEPP PEPP PEPP ta en dag i taget och tänk inte så mycket håller alla tummar och tår för att det ska ordna sig för er å det snaraste!!! Millan be sambon ringa o tjata på läkaren om remissen!

Polarlantis: låter lysande med hugg i magen!!!

Prodigy och Hoppaspåplus: vad bra att ni får hjälp hoppas den hjälper er snabbt! Pepp!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet