• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris: jag känner igen din situation. Fick säga upp mig för ett år sedan pga en störd chef som spred rykten till högre chef, plus att hon bröt förtroende och svek/kränkte mig. Mådde s k i t rent utsagt. Har nästan tagit mig fram tills nutid att komma över det. Aldrig blivit då sviken någon gång, så det blev lite chockartat. Hoppas att det löser sig för dig!

Här är det ÄL-känningar. Molar och har sig. Har haft sex på dag 15 och 16, sen ska vi fortsätta fram till helgen. Pergon brukar skjuta på det lite. Så vi får se!
    Är på väg till Sthlm nu för en intervju.

• Smiley

Hoppsan hejsan vad det skrivs!

En nykomling har joinat oss oxå, trevligt! Välkommen!
    Själv är jag inne på snart 4:de året med gravidförsök (43 st försök för att vara exakt). Har ätit pergo denna månad, medicinen, inte golvet

Astrogirl: Jag hade oxå i min fantasi sett mig själv med 2 barn innan 35, men det verkar som att det inte alltid blir som man tänkt. Inte helt omöjligt egentligen, men vi får se.

Känner fortfarande av ÄL, så det blir älskog idag

• Smiley
    Saftmedbulle skrev 2011-04-05 20:51:41 följande:
    Stockholm är ju bra inför ÄL ;) (har jag hört...)
    Jasså?! Fler som blivit gravida efter ett besök där?! Kan hoppas att det stämmer in på mig då
  • Smiley
    Jojjo77 skrev 2011-04-06 13:55:48 följande:
    Hej tjejer! Nu har vi varit på en första träff på fertilitetskliniken och det gick bra. Vi fick träffa två läkare och gick igenom de papper som vi fyllt i tidigare och fick också reda på hur hela processen ser ut. Mannen fick lämna blodprov och urinprov och ska om två veckor lämna in ett spermieprov. Jag fick lämna blodprov och göra en gynundersökning med ultraljud. Allt såg ut som det skulle och det såg ut som om jag haft ÄL från höger äggledare. Man såg också många små svarta prickar som var äggblåsor. So far so good.

Nu ska jag höra av mig när jag får mens, för att få tid för att göra en till undersökning med kontrastvätska, för att då kunna se hur äggledarna fungerar.

När allt detta är gjort, 3-4 veckor innan alla svar är klara och sammanställda så får vi se. Är det fel på någon av oss kommer provrör att erbjudas på en gång, om inget är fel så få vi köra på på egen hand och återkomma i december... Nästan så att jag hoppas att något är fel så att jag kan få bli befruktad och kanske vara gravid innan hösten. Är hemskt att säga så? Tanken på att vi ska slita på till december känns inte alls lockande...

Läkarna vi pratade med var helt okej, de informerade om allt man behöver veta, men det var ju inte så att man kände å vilka trevliga människor. Nu är det ju i och för sig inte därför de är där, för att vara goa och glada, utan för att försöka få folk gravida. Japp, det var en parantes kring bemötande. Varken wow eller hmm alltså.

Känns skönt att detta är gjort, känner helt plötsligt att jag har mer kontroll och att en plan finns. Me like a lot, kontrollfreak som jag är

Oj, blev långt detta, men då vet ni hur landet ligger för oss

Kram!
    Vad skönt att ni har kommit igång!
    Om ni får "diagnosen" ofrivilligt barnlösa då är alltså IVF först på listan. Pratade ni inget om t ex att prova på Pergotime i ca 6 månader? Undrade lite om varför de vill att ni ska köra på utan hjälp till december. Det är lång tid tills dess.
    Känner igen hur du upplevde mötet med läkarna. Tyckte precis likadant. De var väldigt informativa och så, men som person vill jag ha något lite mer personligt. Fast jag förstår att de inte kan vara så med alla. De måste ju vara proffisionella. Fast jag kan tycka att såhär några år senare att man fått lite mer kontakt med dem, och det känns inte lite formellt och stelt.
    Lycka till i er fortsatta utredning!
  • Smiley

Oj vad ni skriver! Sitter med telefonen och kan inte skrolla tillbaka för att kolla vad ni skrivit. Hoppas jag kommer ihåg allt jag ska skriva...

Essa: Ja, vi har försökt varenda månad. Augusti-december 2007 var väl mest "blir det då blir det", då jag pluggade då. Januari började vi försöka pricka mer. Sen hade jag ju brist på sköldkörtelhormonet dec 2009, och blev bra igen oktober 2010. Så jag tror att MF och svårheten berodde en del på det. Men inte ska du känna att dina månader känns futtiga. Ni kämpar ju lika mycket som vi.

Jojjo: måste nog säga att det kändes en hel del. Tycker nog att jag har hög smärttröskel, men det spände och var mest obehagligt. Sen krampade jag efteråt, fick egentligen inget bra svar på varför, men tydligen så hyperventilerade jag?. Inte jättevanligt, men det händer tydligen.
    Hoppas att du klarar det galant utan större smärta

Nu fattar jag Stockholmsveckan!!! Haha, ja det var roligt!

• Smiley
    Irmeline skrev 2011-04-07 20:52:12 följande:
    Inte kommer jag bara gilla läget när det gäller cykeln. Nästa cykel så blir det ju pergo, och då kommer ju förhoppningsvis ÄL tidigare, och då blir ju inte cykeln så lång, så hjälp är på väg! :)

Mitt BF är på en onsdag, ska på dop av mannens brorsdotter helgen innan och bröllop helgen efter. Får se om jag hittar på något den dagen.. Bra tips. 

Spooky med dina bf, det bara SKA bli bebis i juni! Och rätt bebis. Hoppas min rätta bebis flyttar in snart.
    Din historia ge oss andra hopp. Bara 2 mån till nedsläpp!!
    Jag kände mest att jag kan inte gå och tänka på att nu skulle jag varit i vecka 20 eller vecka 35, det blir för mycket för mig att tänka på. Kände att jag var tvungen att se framåt, och inte låta det äta upp mig. Det tog mig ca 3 månader att sluta med det (fram till jul ungefär). Sen fick en gammal arbetskamrat barn ungefär på mitt BF, och det kändes lite sorgligt, men jag tänkte mest att vårat barn är inte redo att komma än. Sen efter det har jag inte tänkt på det faktiskt. Men om jag tänker på det nu, så skulle vi haft en liten en som snart fyller 1 år.

Nu hoppas jag att vi får ett barn om 1 år istället

Känner mig annars ganska nedstämd idag, men hoppas på att det blir bättre. Jobbigt att känna sig som världens sämsta människa, som är kass. Fick inte jobbet, och blev riktigt ledsen faktiskt. Man börjar ju fundera vad det är som är fel. Nåväl, ryck upp dig Smiley och visa att du är värdig ditt nickname!

F´låt, deppdag...
  • Smiley
    Jojjo77 skrev 2011-04-08 13:36:32 följande:
    Det verkar som om många upplever det som väldigt obehagligt, men, men det är väl bara att bita ihop, det är ju för en god sak

Pepp och kram till dig, hoppas att du snart känner dig mer laddad. Tänk på att det är fredag!!! Kram igen!
    Jag hade tänkt äta godis och chips idag som jag inte ätit på ca 8 veckor (eller ok, mörk choklad) eftersom jag tycker att jag får det nu när jag är lite deppig och känner mig nere. Så det blir "sugar rush" ikväll! Så dagen blir nog bättre
  • Smiley
    Irmeline skrev 2011-04-08 13:59:10 följande:
    Ha ha, jag ska göra samma!
    PMS så det är lite synd om mig.. ;)

Hur går det med pergolossningen? Vilken dag brukar du få den?
    Har du mycket biverkningar?

Lite nervöst tycker jag.. 
    Jag har inte testat med stickor om eller när jag ägglossat. Mest gått på hur det känns. Brukar ju känna av ÄL ganska så starkt. Det känns fortfarande, så jag tänkte nog att vi skulle sexa idag med, är på dag 20 idag. Har ju läst om fler som har ÄL runt dag 20-21.
    Har inte haft biverkningar den här gången, kanske lite lätt huvudvärk, men är inte säker att det berodde på pergon.
    Du behöver inte vara nervös alls tycker jag. Har inte läst om någon som haft "hemska" biverkningar eller något, så oroa dig inte Lycka till!
    Kul med Thailandsresa! Inte alls avundsjuk på en utlandssemester...
  • Smiley
    DubbelAA skrev 2011-04-08 15:11:34 följande:
    Ligger här på soffan o har en skitdag:( Vaknade med migrän o ingen av mina mediciner funkade så det var bara att ringa till jobbet o sjukskriva sig idag. Huar fortfarande ont i huvudet o som vanligt när jag inte är på topp så deppar jag över att vi aldrig lyckas bli gravida:(
    Försökte rycka upp mig o ringde gyn för att boka en tid för att iaf få prata med någon (berättade för sambon igår att det är dit man ska vända sig o han verkade positiv till det). Självklart hade dom bara öppet till kl.13 o jag ringde typ en halvtimme för sent, HELVETE!!!
    Då kom jag på att jag i förrgår drömde att jag var gravid o natten innan det att jag var ute med barnvagn o så kom tårarna:(

Vilken skitdag!! O det är ju fredag o borde vara en BRA dag:(
    Sorry för ett deppinlägg.
    Du är inte den enda med depp idag, vi får deppa ihop eller kanske snarare
    Drömde oxå att jag fick barn i förrgår. En söt liten flicka var det, och vi var så lyckliga. Härliga tanke!
    Usch för migrän, jag har oxå det, men mina tabletter hjälper oftast. Har Sumatriptan 50 mg. Ibland får jag ta ytterligare en tablett efter en timme  eller så om det inte hjälpt, men det är ovanligt. Vad triggar dina migränanfall?
    mallanis skrev 2011-04-08 14:24:18 följande:
    Åhh va bra att ni är på gång med pergo!  Va spännade! Åh inte för jag hoppas på att det ska regna på er men då kan ni ju vara hotellet en massa ;) och mysa så klart. Så bra det vore om det blev äl precis när ni är iväg, sol värme, ledig och semester Kan det bli bättre? =)

Smiley- Ja du där känner jag också igen mig.. min svägerska (deras tredje barn!!) hade BF bara 3 dagar efter mitt första MF´s BF.... Så det var liksom inte möjligt att inte jämföra sig..jag försökte flera gånger rycka upp mig men sen räckte det att man träffade dem så var jag tillbaka på ruta noll......medans hennes mage växte så växte min stress att bli gravid. Och när deras klimp kommit ut ville jag faktiskt inte ens träffa dem....det gjorde för ont =(  Men man måste för sin egen skull rycka upp sig annars blir man galen ;) jag tycker att chips och choklad låter som en bra ide! Hoppas på att det löser sig nu för er kämpa på glader ;) jobbet hade säkert varit ett skitjobb föresten ;) Tur du slapp det!
    Vi kan låtsas att det var ett skitjobb, jag kanske mår lite bättre då Men jag ville verkligen ha detta jobbet. Har i princip allt det jag ville ha i ett jobb.
    Börjar fundera på om det var smart att säga upp sig. Börjar få lite smått panik, vill ha ett nytt jobb innan dagarna tar slut. Att det ska vara så svårt att få ett jobb. Var jag tvungen att välja en branch där konkurrensen är så stor? Finns mååånga som är liite bättre, och har liite härligare personlighet. Jag är ju snäll, och arbetar hårt. Då borde ju alla vilja ha mig. Inte sant?! Asch, nog om det. Ska nog öppna den där chipspåsen lite tidigare än beräknat

Ha en skön fredag och helg alla goa tjejer! {#emotions_dlg.flower}
  • Smiley
    Saftmedbulle skrev 2011-04-08 16:51:24 följande:
    Och trevlig helg till alla!! Nu ska jag sticka och storhandla till mitt stora party imorgon... Jippie!
    Ha en underbart härlig fest! *wohoo*
    Skål! Skål
    Saftmedbulle skrev 2011-04-08 16:47:22 följande:
    Massor av pepp till dig!
    Tack!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet