Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Drömmen om Elin skrev 2010-10-27 21:10:41 följande:
    Hej var ju med i den här gruppen förut, hade BIM 17 okt men jag tog bort mig från listan för att jag inte kände mig gravid, Nu 11 dagar senare har jag plussat. Så kan de gå, första försöket och allt. Ville bara berätta de eftersom jag var med här ett tag.
    GRATTIS
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2010-10-27 21:34:20 följande:
    Hej!
    Nu var det ett tag sedan jag var inne. Och oj vad det blir mycket att läsa igen. Ni skriver så ni skriver. JAg måste ju erkänna att jag skummar igenom allt  och kommer inte riktigt ihåg vem som skriver vad när det blir så många sidor.

Men att oja sig i den här tråden när man har fått ett plus tycker jag är helt OK! Jag tycker det är roligt att man liksom har  varit med på ett hörn. 
    här blir vi gravida lite titt som tätt och det är roligt. Och så egoistiskt så håller man en extra tumme att man själv hamnar på den gravida listan.
    Grattis drömmen om elin!!Solig

Själv har jag nu testat och testat med dessa stickor och jag får ju inga utslag som är värda namnet. Rynkar på näsan 
    Har jag ingen ÄL eller visar inte stickorna något?? Vi kör varannan dag bara för att. Men två streck har jag som mest bara anat, möjligtvis inbillat mig, ja jag vet inte. Jobbigt värre när folk i närheten bara har magar och vagnar överallt. Det är svårt att glädjas med dem ibland. Är jag konstig?

Något positivt var iallfall pratstunden med läkaren idag som gav mig ett positivt negativt besked på cellförändringarna som de skar bort. Nu ska allt vara borta. Efterkoll om ett halvår...

Nog med gnöl, nu blicka framåt!! Det är lite drygt en vecka kvar till BIM. Och jag har i två dagar mått illa till och från. Inbillar mig att det är något men beror säkert på all stress från jobbetRynkar på näsan 
    Tycker inte alls att du är konstig. Tror att det är fullt normalt att man upplever det som jobbigt när folk runt omkring går med magar då man själv försöker bli en av dem. Skönt med cellförändringarna!

Håller tummarna hårt för att du snart får utdelning på stickorna.

Jag fortsätter att tjata om mina flytningar... Fortfarande ingen mens att prata om, utan ljusrosa, lite genomskinliga sega flytningar, bara på morgonen. Ursäkta beskrivningen! Avvaktar idag, sen gör jag test imorgon har jag bestämt. Nu är jag på BIM+1.
  • Jojjo77
    MD77 skrev 2010-10-28 15:12:19 följande:
    ÄNTLIGEN!!! Så lycklig och glad! Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    ~11 -- MariaF79  ÄL ~ 28 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis: BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 2011
    MD77  BF 9 juli 2011
    GRATTIS!!!
  • Jojjo77

Nu på eftermiddagen kom magont och som följd, mens. Så nu satsar jag på ägglossningsstickorna som ligger och väntar. Ger oss på 1:a riktiga försöket Beräknad ÄL blir runt 11/11.

• Jojjo77
    L Maria skrev 2010-10-28 17:42:18 följande:
    MD77 - grattis!!

Jojjo - have faith, du är inte ensam!

Själv så börjar jag nästan tro att det är en äl på gång här nu, även om det inte visade sig nån gubbe imorse. Har haft lite (ursäkta detaljerna) flytningar nu - genomskinliga, glatta och lite sega, har nog inte sett sådana innan faktiskt. Och från att ha haft fullkomlig öken sen mens så kan jag inte annat än att tro att det är älflytningar, kommer att köra på ikväll i alla fall och så får vi se vad ältestet säger imorgon.

Jag har också läst en massa i andra delar av forumet, men den här tråden är i princip den enda jag skriver i (har skrivit något enstaka inlägg i två andra bara).
    Håller med Mallanis att det är lite svårt att komma in i efterhand i någon tråd, så den här blev bra, där vi på något vis hittade hit samtidigt allihop! Håller också med Ernlia om att det märks skillnad på 20-nånting och 30-nånting... Inte för att man vill gå in med pekpinne överallt, men ibland så undrar jag om folk har tänkt igenom det här med barn ordentligt... Vi, å andra sidan, har kanske tänkt för mycket!

Kikade lite på några av era presentationer och såg att det var ett par som nämnt utbildning och karriär som skäl till att det dröjt lite med familj. Vad har ni andra pluggat till...?
    (Känner att jag får klämma in lite annat prat än bara om BIM och äl, för annars blir jag tokig även här! )
    Haha, vad full i skratt jag blev när jag läste att vi kanske tänkt för mycket är nog stor risk att det blir så när man börjar bli "gammal".

För min del har jag aldrig haft någon dirket barnlängtan, har inte tidigare kunnat se mig som mamma och har inte blivit alldeles till mig bara för att jag sett en bebis. Men den senaste tiden har det börjat gå upp för både mig och mannen att åren går väldigt fort och att vi faktiskt inte vill sitta där en dag och inte ha barn.

Jag har fokuserat mycket på mig själv, har läst på universitet, är gymnasielärare, vilket kräver mycket jobb. Jag tycker om mitt jobb och är engagerad i det jag gör och det resulterar i att jag jobbar för mycket. När jag inte jobbar så har jag ett stort socialt umgänge och jag och mannen tycker om att resa. Mitt i allt detta känner jag inte att barn har passat in, eller helt ärligt, jag har inte velat offra mig och mitt, oss och vårt... Men under det senaste året har jag gått och blivit vuxen och känner att det är nu det känns helt rätt att vi blir en större familj och att jag inte känner att jag offrar något om/när vi får barn. Det är nog den här känslan jag väntat på, hos mig kom den sent och hos andra kommer den tidigare.
  • Jojjo77
    lillamillan skrev 2010-10-28 17:56:58 följande:
    Ledsen idag...första gången någonsin jag blivt det när någon annan meddelat en graviditet. Har alltid kunnat glädjas åt andras lycka men inte i dag. Fick sms från min syster som berättade att hon är gravid igen...barn nr 3, de som inte skulle ha fler barn.....Känns så jävla orättvist!

Lite ironsikt var det oxå pga att fertilitetsenheten hade ringt och lämnat meddelande på tfn-svararen samtidigt som syrran smsar...de tycker nog att vi har dröjt lite med provinlämningen, ska prata med dem i morgon. Precis som om det inte räcker att man har fått kontakta fertilitetsenheten, utan då kommer hennes sms och strör salt i såren. GUD vad jag känner mig elak och taskig, skulle aldig kunna berätta detta för henne. Det är ju hennes lycka och den vill jag inte förstöra.
    Förstår att det känns tungt. Tycker inte alls att du ska känna dig elak, helt normalt att sådana känslor kommer tror jag. Självklart blir det dubbla känslor inför din systers graviditet. Håller alla tummar för att det snart är din tur!
  • Jojjo77
    Gris78: I mitt fall har inte utbildning varit en ursäkt. Har helt enkelt handlat om att jag har haft mål i livet som jag alltid ansett varit viktigare än barn. Hamnade också i en sits i livet där mitt tidigare långa förhållande tog slut. I den relationen kände jag som du, att det inte var rätt kille, så därför fanns inte ens tankar på barn.

Jag har också funderat mycket på hur det kommer sig att det ska vara så självklart att man, bara för att man är tjej, ska vilja ha barn. Det tillhör tydligen den svenska normen att längta efter barn tidigt. Självklart är ju heller inte att man ens kan få barn... vilket jag tycker att man pratar ännu mindre om.
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-10-29 12:56:59 följande:
    Hej tjejer,
    nu är det bekräftat, ingen bebis i juni för mig Rynkar på näsan 
    Hade iof ställt in mig på det redan även om BM hävdade att "vi vet ingeeenting ännu!"

Storleken stämde inte med äl och när jag plussat, och nu hade den inte växt något mer.
    Ska ta mig till gynakuten och få piller.
    Problemet är bara att de har jour from fre em till måndag så kan bli svårt att få pillrena innan måndag.
    All denna väntan..

Jag hänger gärna vidare i den här tråden som är min favorit, så kan ni hålla tummarna att jag plussar snart igen Glad  och ni andra med så klart! 

Kram 
    Jättetråkigt att höra Kan bara ana hur det känns. Hoppas att det snart tar sig igen och att allt går vägen nästa gång. Kram till dig.
  • Jojjo77

La till mig på listan.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    ~11 -- MariaF79  ÄL ~ 28 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    27-- Jojjo55 ÄL 11 nov (1:a försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 2011
    MD77  BF 9 juli 2011

• Jojjo77

Här händer det grejer! Har läst ikapp lite och håller inte isär alla...så GRATTIS till er som plusat, lycka till till er som väntar på plus och håller tummarna för er som fortfarande jobbar på Min mens börjar gå mot sitt slut, så nu längtar jag efter att börja med ÄL-stickorna Ska ha ÄL 11 november enligt mina uträkningar...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet