Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ansi30 skrev 2011-03-15 12:55:03 följande:
    Har googlat lite nu... verkar som att det är det släppta ägget vid ÄL som bilder progesteron som i sin tur ger ömma bröst. Så då kanske jag inte ens har haft ÄL denna månad eftersom jag inte har känt av några ömma bröst alls. Ömma bröst har jag ALLTID annars och dem kommer redan ett par dagar efter ÄL.
    CRAP, jag som hade lite hopp
    Men sen kan det ju också vara så att du är gravid. Vissa som är gravida får inte ömma bröst förrän efter BIM.
    Ge inte upp!!
  • Irmeline
    Smiley skrev 2011-03-16 11:53:01 följande:
    Ja, man funderar ju om man åt p-piller i onödan. Man var ju livrädd om man missade något piller. Fast pillren gjorde ju mensen bättre så det var positivt iaf
    Ha ha, ja jag minns det!
    Glömde ett piller en gång och kände att jag var tvungen att berätta det.
    Mannen blev så knäckt att han ställde in vår fina restaurangmiddag vi skulle ha samma kväll.
    Totalt psykbryt. Försökte berätta att det inte var så stor risk men han lyssnade inte.
    Nu några år senare längtar han.. 

Går just nu omkring i ett ingemansland. Trots äggblåsan på 16mm för snart 2v sen verkar ingen ÄL ha kommit enligt tempen. Så vad händer? Inte mycket. Ingen aning om jag kommer få ÄL senare, eller om det kommer mens om ett tag. Frustrerande!!

Men efter nästa mens blir det pergo, och då jävlar!! {#emotions_dlg.djavulsk} 
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-03-17 14:03:49 följande:
    Hahaha, håller med på sista raden!!
    Tanten är väl på ingång så nu är det bara att invänta nästa omgång....

Ska du då också höra av dig så att du på dag 12-13 åker in för koll??
    Japp. Ska ringa på dag 1 och boka in koll dag 12 så de ser hur många äggblåsor som är på g.
    Sen blir den koll typ dag 21 också tror jag, blodprov för att mäta progesteron.

Hoppas det är detta som gör susen!
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2011-03-17 14:53:01 följande:
    Här kommer inte mannen heller undan sex denna omgång kan jag tala om! Gnäll om trötthet eller att lust inte finns, snicksnack (gäller oss båda) här ska sexas!!! Skiter i om ungen kommer mitt i Kalle Anka eller en mint innan tolvslaget rings in, nu ska vi f...n bli gravidaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
    Bra inställning!!! Skrattande
  • Irmeline

Hej Tjejer
    Här har "BIM" passerat utan mens, men eftersom jag inte fick någon temphöjning så var det ingen ÄL.
    Vilket betyder att jag fortfarande haft en mens sen mf i oktober!!!

Har alltid haft lite svajiga hormoner och känslig cykel. Visste att min chans att bli gravid var att ära p-piller och sen sluta. Då "normaliserades" min cykel. Och så blev det ju också.
    Trodde att ett mf skulle vara förödande för min cykel eftersom kroppen inte klarar att ställa in sig själv, ock så är det ju också. Känns oerhört hopplöst. 

Inte varit så aktiv på sistone eftersom inget händer. Ingen ÄL, men eller BIM att tala om, utan ingenmansland.
    Väntar på att få sätta igång med mina pergo, men måste få mens först.
    Ska utomlands över påsk så just nu passar det faktiskt ganska bra att inte få mens eller ÄL, utan väta till efter.
    Slippa julbarn med :) Efter det 11 april är ÄL safe på nästa år enigt kalendern.. 

Pingla:Hoppas vi får starta våra pergokurer snart!

Frk Svår: Ring runt till apoteken och fråga, olika kedjor har olika saker inne. Lägg en beställning om de inte har så kontaktar de dig när det kommer in. Då lägger de undan också, annars tar det slut fort. 

• Irmeline
    Hej tjejer!
    Idag känns det mycket bättre! På bra humör. Firat mannens födelsedag i morse, och ikväll blir det middag med vänner. Och solen lyser, fantastiskt!! Cool

Någon frågade hur min cykel "normaliserades " av p-piller. När jag slutade med p-piller var kroppen vad vid ett mönster och fortsatte med det. Hände faktiskt att jag fick 28-dagars cykler när jag slutade med p-piller när jag var yngre. Och lyckades ha oskyddat sex med min nya kille en gång och blev gravid! Så jag tror det är ett bra sätt för mig.
    Undrar vad som hände med min kropp egentligen när jag var gravid senast. Fick ju som sagt hur mycket finnar/utslag som helst över hela bröstet, ryggen och axlar, brukar ha fin hy där. I princip utläkt nu, lite märken kvar mest. Och nu ser jag att alla naglar har en spricka tvärsöver på den bit som växte just då. Håller på att växa ut nu så måste klippa ner dem eftersom de spricker annars. Ser ut som om jag brutit dem tvärs över allihop. Och så tappade jag ju massa hår också. Hoppas det inte händer nästa gång jag blir gravid. Min kropp fick verkligen en chock av något slag!

Jag och mannen har skämtat om att jag skulle få ÄL idag eftersom det är Marie bebådelsedag, då hon fick veta att hon var havande med Jesus, ett julbarn alltså. Och vad tror ni? Jo, fullt utslag på ÄL-stickorna igår och idag!

Vi har bestämt oss för att hoppa denna ÄL av flera orsaker. Julbarn är en, men även vår utlandsresa i påsk som det skulle vara jobbigt att få MF under (precis som du tänker Maria) och inte få dyka, dricka drinkar etc. Och så ska vi på skidresa med 10 kompisar veckan innan BIM, vilket skulle bli en del alkohol, inte optimalt.

Vi körde avbrutet i förrgår (utan att vi visste att ÄL var på väg, men utifall att). Och nu har vi avhållit oss igår och nog även idag, eller så blir det huva som pingla sa :) Köpa komdomer känns längesen. Fick iof göra det på min möhippa förra året, och sen dela ut dem på utestället på kvällen. Både uppskattat av tjejerna på tjejtoan och killarna på dansgolvet Tungan ute

Men det bästa av allt, får jag lossning nu (tror det kanske kan bli det då denna stegring var betydligt starkare än den förra som kom av sig av någon anledning) så hinner jag precis få mens, börja med pergo och göra kontrollen innan ÄL att jag inte blivit överstimulerad innan vi åker iväg utomlands. Vilket betyder ÄL utomlands (om det blir nån ÄL såklart). Om ÄL dröjt bara några dagar till hade jag inte hunnit. Och då hade jag varit tvungen att hoppa denna pergokur. Och man vet ju inte när nästa chans kommer, eftersom jag snittar 3-mån cykler nu för tiden.. Så jag är GLAD!! Solig

Kaprifolen: Så skönt att fixa till hemma! Vet precis hur det känns! Skönt när en renovering gått mot sitt slut.
    Har vårstådat och fixat efter kamininstallationen som drog ut på tiden. Vi byggde om ett förråd i svängen och allt har stått på golvet i vardagsrummet i vår lilla tvåa så det har varit KAOS! Nu är det fint och vårpyntat hemma, fattas bara balkongmöblerna från vinden och att plantera i balkonglådorna :) Äälskar det!!

Essalady: Välkommen hem! Trist att det inte blev något på semestern men skönt att ha varit borta! Visst var det karibien? Varit där för ett par år sen och jäklar var gött det var! Utvilad och positiv nu? :)

Maria: eller optimist! Eftersom du tror på att det skulle ta sig :)

Ernilia o Saftis: Kul att se er titta in! Kul att det går bra för er!! Ger oss andra hopp. Verkar som ni lättgravida försvunnit så vi har oss kämpare kvar i tråden, kanske därför plusstimmer avtagit och det blivit pergo, utredningar och IVF för oss som är kvar :) Men vi kommer vi med!!

Simtim: I stockholm kan man gå privat på sophiahemmet och behöver ingen remiss, bara ringa och boka.
    Annars vet jag inte. Jag skulle nog ljuga ihop att jag försökt i 12 mån när jag ringer, sen hinner det nog gå 12 innan du kommer dit ändå.. "All is fair in love, war -and babymaking!"

Frk Svår o Pingla: Bra att vi fått tag i pergo allihop! Jag kommer börja om två veckor, så ni blir lite före och kan upplysa mig med era visdomar :) Och smiley såklart! Vi pergotjejer!

KRAM Tjejer!! 
  • Irmeline

Någon annan som brukar må illa vid ÄL?
    Känner mig spyfärdig.
    Hade svårt att få ner lunchen..

Råttentottan, 20 års bokförande, wow! Jag förde bok nåt år när jag hade spiral, och är stolt över det.. 

In love, war and babymaking...
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2011-03-25 13:38:51 följande:
    Jag var inte så ärlig, eller jo det var jag för hon frågade inte rakt ut så jag svarade på hennes fråga. Sköterskan jag pratade med frågade hur länge vi hade haft oskyddat sex och jag svarade ett år, vilket är sant, sen att vi inte försökt att pricka rätt är en annan, men det var inte det hon frågade

Vi hade bara aktivt hållt på med ÄL stickor i 3 månader när jag ringde, nu går vi in på försök 6 och ska på första besöket om 1 och1/2 vecka, så det tar ju ett tag innan man kommer dit, det får man ju ha med i beräkningen.

Jag vet att vissa landsting är hårdare än andra, men det är ju bara att testa. Jag googlade på fertilitetskliniker i det område jag bor och ringde sen till fertilitetsenheten på vårt sjukhus, blev lite utfrågad per telefon och sen skickades papper hem som vi fyllde i och sen blev vi som sagt kallade. 2-3 månader är väntetiden normalt inom landstinget, går ju snabbare privat, men det kostar ju också pengar.

Japp, det blev en del om hur vi gjort Rätt eller fel? Bryr mig inte om vilket, bara det leder till att vi blir med barn
    Rätt!
    Man måste ju inte ha ÄL-test för att försöka bli gravid heller, många har nog inte använt det när de kommer.
    Så egentligen inte lögn heller.

Och om han har en känsla av att det tar tid av en anledning, så varför vänta bara för att?

Om pergo inte funkar ska vi söka. På sophiahemmet i sthlm gäller patientavgift så det kostar inte mer trots att det är privat.

Lycka till!! Hoppas ni blir kallade snart!
    In love, war and babymaking...
  • Irmeline

Flyttar mig till mitt nya BIM-datum. Glad

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 feb (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 

• Irmeline

Grattis Lavendia!! :) Trägen vinner!

Essa och Kekke, känner igen mig i pikarna, träffade familjen och syskonbarnen i helgen. Både syrran och mamma påpekade flera gånger att nu väntar de bara på mig.. Ingen press alls!

Haft ÄL med allra största sannolikhet i fredags :) Snart snart blir det pergo! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet