Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pepp till Jojjo och Pingla!

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-03-22 06:45:29 följande:
    Vad jobbigt Pingla, hoppas den dyker upp om den nu ska komma, men självklart hoppas vi på bebbe Hur sen är du?

Millan, jag skulle nog våga mysa Ja usch, det är tungt när man inte vill gå till jobbet och känner att man inte hinner med något.

Igår fick vi ett trevligt besked! Vi har fått tid för ett första läkarbesök på fertilitetskliniken!!! Wiiii! Spännande, skönt och otäckt på samma gång. Det gick snabbare än jag trott, 2 månader, hade nog väntat mig minst 3 och att de inte skulle hålla vårdgarantin, men ibland kan även sjukvården överraska, heja Landstinget

Jag hoppas att det här gör att man får lite mer energi och glädje i kroppen!
    Grattis! Ha, ha... Ni ska se att ni blir gravida på egen hand bara för det (så blev det för oss)...
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-03-22 14:30:12 följande:
    Hej tjejer,

Behöver lite hjälp. Ska ju som "nybörjare" börja anv ÄL-test denna månaden. Fick mens förra onsdagen ovh räknar på att jag har en ungefärlig cykel på ca 33 dagar. Nu senast när min cykel krånglade och blev lång så lyckades jag ju fånga ÄL på tetst till slut när jag miste tålamodet och av det testet och senaste mensen kan jag dra slutsatsen att lutealen är ca 13-14 dgr. När bör jag börja testa med stickor, vilken dag skulle ni rekommendera, ni som är vana? Jag beräknar Äl till ca 4 april 8fertila dagar 2-5 april enl Äl-kalendern).

vad är era tips till mig?
    /kaprifolen
    Jag började testa från dag 10, då jag hört att det är bra att sexa en aning före ÄL (eftersom de små klarar sig ett tag). Lycka till!
  • Saftmedbulle

Råttentottan: Välkommen!

Essalady: Välkommen hem! Tänkte just på dig idag, att du inte hade hört av dig på länge. Skönt att semesterna blev lyckad!

Pepp till er som fått mens och allra mest pepp till dig, Irmelie, som verkligen SKULLE vilja ha mens... (pepp, pepp!)

• Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-03-24 19:41:48 följande:
    Saftochbulle - Hur går det för dig? Vilken vecka är det nu?

Ego igen - Min vän som det tog 18 månader för att bli gravid har fått sin lille plutt nu! :) Hon har varit nervös hela graviditeten att nåt ska gå fel och att de ska tvingas försöka igen. Men nu har hon fått sin bebis och tycker det var värt alla försök i världen. :) Så vi får bita ihop och kämpa lite till vi också.. förhoppningsvis får vi också plus helt plötsligt!
    Har precis gått in i v. 11... Går bra. Har mått jätteilla ett bra tag, men nu har det lugnat sig (och då börjar man ju nojja för det istället ;) Längtar tills jag passerat v. 12 och man kan få börja berätta för folk och förhoppningsvis pusta ut lite i nojjandet (vi får väl se...). Lycka till med ÄL!!
  • Saftmedbulle

Trevlig helg, alla mysbrudar!
    Hoppas oxå på fler plus snart! (lägger lite mer gravidvirus i tråden, precis som Ernlia)

Millan: Jo, kanske är det spökveckorna nu... Bara för att jag skrev så där i tråden igår har jag ju kräks idag och även haft ont (molvärk) under eftermiddagen. Kanske det inte spökar ändå :)

Irmelie: Jag är här varje dag i stort sett... Klart man inte lämnat den här tråden bara för att man är gravid. Alla är ju så trevliga här!

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-03-26 10:14:59 följande:
    Ett stort stort GRATTIS till Lavendia! Underbart! Skrattande
    Grattis från mig oxå!!
  • Saftmedbulle
    simtim skrev 2011-03-25 23:30:25 följande:
    Vad bra ni är allihop, tack för svar! Jag bor i sthlm, så jag tror att jag tänker ringa till Sophiahemmet nån gång nästa vecka då och bara säga som det är. Får väl se vad dom tycker.
    Gonatt från sömniga mig...zzz..
    Lycka till! Vi hade tid på Sophiahemmet, men blev gravida innan vi hann komma dit... Hoppas ni får samma tur!
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-03-28 02:14:29 följande:
    Ceke - Härligt med småtjejerna. Det är alltid trevligt att träna på att vara föräldrar. Även om man blir helt slut också, iaf brukar vi bli det. :) Låter ju bra att spottingsarna dröjer av också. Hoppas det tar sig denna gång!

Jezza - låter ju skumt om du inte fått dessa symtom av nedtrappning tidigare!

Jojjo - Härligt med energi och duktigt att gå upp tidigt! Själv är jag fortfarande jetlaggad efter resan och har svårt att somna på kvällarna.. Kommer blir tungt imorgon..

Ego: ÄL här o vi hade ett halvmisslyckat försök ikväll. Tror några springare hann in iaf. Men jag är inne i en sån där "det är lönlöst" period just nu. Känns som vi aldrig kommer lyckas och kommer förbli barnlösa. Hade bådas föräldrar på besök i helgen och då var det endel pikar och skämt som man fick skämta med i. Kan vara därifrån hopplöshetskänslan kommer. Suck! Det här duger inte, måste peppa till..
    Tycker inte det är sjysst att skämta om sånt...
  • Saftmedbulle

Jaha ja... Då tar jag bort mig från gravidlistan för andra gången i den här tråden. Känns för jävligt faktiskt, att ha varit gravid två gånger på ett halvår och fått nitlott båda gångerna. Ja, ja...jag vet vad ni säger: Var glad att du blev gravid... och ja..., jag förstår det också. Det är oxå för jävligt att månad ut och månad in vänta på BIM utan resultat. Så...slutsatsen är att: Vad bra att ni finns, brudar! Hur skulle man annars fixa all upp och nergång här, med nära och kära som häver ur sig klumpiga saker, ÄL som aldrig dyker upp och eviga, förhatliga spottings?
    Kram från Saftochbulle

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 mars (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 mars (10 försöket)
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 mars (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    6 -- Råttentottan Äl 22 mars (9.e försöket)
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet