Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis - skönt att hon lyssnade och att ni kommer vidare! Känns surt när man sitter i någon form av vakuum mellan saker och inte vet vad som sker. Ska du självmedicinera någonting - acetylsalicylsyra eller något sånt...?

• L Maria

Irmelie - grattis till nallebjörnen, vad skönt för er att ni fick sen hjärta och rätt storlek!!

Saftis - min mamma hade pratat med en av sina vänninor som är barnmorska (hon bor på västkusten och jag träffar henne sällan, så mamma hade berättat om vår historia) som berättat om den studie som Lennart Blomqvist i Borås håller på med - den handlar om effekterna av acetylsalicylsyra på kvinnor som fått upprepade tidiga missfall och har pågått sedn 2007. Med andra ord - det verkar finnas fog för det där så varför inte ge det en chans kände jag! Jag kör med en fjärdedels albyl minor och börjar efter äl.
    Duktigt med långpromenaden!!

Välkommen hit Mrs TM!

Jag inser att jag nog är ganska förskonad från kommentarer från vänkretsen (känns som att folk längre bort - "bekanta" och kollegor etc. - är osmidigare). Kan väl tänka mig att det har att göra med att jag tidigare alltid sagt - på tal om barn - att vi ska gifta oss först. Eftersom hela vängänget var med på bröllopet så går väl alla och väntar på att vi ska kläcka nyheten, och eftersom vi inte gjort det, nu 10 månader senare, så är det smarta nog att hålla tyst...

• L Maria

Kan inte annat än att hålla med om att sommaren är en dålig period för att försöka blir gravid - semester innebär mycket godsaker i form av vin och ost, jag har en vecka kvar innan jag vet och sedan en semesterresa till bla Italien - det är med blandade känslor jag hoppas på plus... (Nä, jag hoppas bara på plus såklart, så mycket att det gör ont i hjärtat, men ja, ni förstår - det finn sämre tillfällen att få minus på)

• L Maria

Och ovan är sagt utan att förringa de känslor som stormar i en efter ett missfall...jag vet ungefär hur du känner just nu...

• L Maria

Haha, det märks att vi är i samma ålder och samma fas i livet - här består tillvaron också av en del bebistankar och en del renovering!
    Vi har tidigare i sommar byggt ett stort trädäck på baksidan, som ersättning för den pluttiga stenaltan som låg där innan. I vintras dränerade vi runt hela huset, så det ser för jäkligt ut i trädgården. Nu har vi även påbörjat framsidan, ska lägga lite trädäck till där, lite plattor och fixa till ytterligare en uppfart. Idag har maken varit och hämtat släp och vi ska gräva över högen av jord till det och köra till tippen - sitter iklädd snickarbyxorna och ska bara samla kraft och gå ut dit nu...

BIM 21 juli och på äl +7 idag, förra gången testade jag positivt på äl+8...

• L Maria

Nemi - grattis, glöm inte att göka både ikväll, imorgon och dagen efter det - har man tur kommer gubben två dagar innan äl!

• L Maria

Millan - yes, fullt upp och har så haft i de två år vi bott här. Vi har gjort allting själv (utom dräneringen, där sade jag stopp!), så det tar sin tid. I höst ska vi göra badrummet och det kommer vi att ta hjälp till så vi ska spara ihop lite pengar till det - försöker undvika att ta lån i så lång utsträckning som möjligt.
    Japp, snart testdags...

• L Maria

Här är det mensvärk och negativt på testerna, så jag har inte några förhoppningar om att det ska ha tagit sig - väntar mensen imorgon, men vi är på resande fot då, så jag justerar idag, så att listan är snygg och fin!

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
     4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
     8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket) 
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket)
    16 -- Finlandssvenskan ÄL 2 juli (9:e försöket)

20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan)
    22 -- Pingla77, ÄL 6-7 juli( tror det är försök nr 12, andra försöket efter 2a kuren pergo)
    25 -- Essalady ÄL 11 juli (11:e försöket)
    29 -- Vintermamma, ÄL 15 juli (försök nr 8)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Nemi76, ÄL 18 juli (Försök nr 2 med Pergo)
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    5-- Lilla plopp kanin ÄL ca 22-26 juli ( försök >>40, 30 år)
    8 -- Jezza80 ÄL ca 27 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5)
    10--DubbelA, ÄL ca 29 juli (försök 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 25 juli (försök 4 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    11-- Prodigy79 (13:e försöket)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
     Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
     MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
     Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
     Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
     Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
     Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
     ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
     Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75: BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

• L Maria

Hej tjejer!
    Är också tillbaka efter tio dagars semester i Tyskland och Italien, har varit skönt!

Irmelie - grattis till 12 veckor! Jag har läst lite olika om det där med albylen, men jag tror att jag skulle köra på till nånstans 13-15 och efter det trappa ner lite. Inte för att jag tror det spelar någon större roll, när det handlar om så lite acetylsalicylsyra men...

Sophy, svårt att säga utan att se kurvan, men spontant skulle jag gissa på äl på lördagen - om jag tolkar dig rätt så är 36,5 normaltemp, så då skulle 36,7 ligga över coverline... Men som sagt, svårt att tänka rätt när man bara ser siffrorna!

• L Maria

Sophy - med tanke på hur det ser ut med övriga tempar - flera i folikelfasen som ligger över coverline, så tycker jag inte man kan utesluta att det skedde på lördagen... Men jag är ingen expert!

Nemi - grattis till ett fett plus!!

Saftis - skönt att det händer något nu! Men ni kommer att försöka på egen hand ändå...?

Ego - här planeras liggschemat för veckan, äl förväntas i slutet på helgen så innan dess ska vi klämma in fem omgångar i sänghalmen!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet