Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Spännande Ceke! Hoppas det dröjer läänge innan det blir blod igen ;)

Själv är jag så himla glad att jag fick ÄL när jag fick. Räknat ut att mensen kommer precis rätt dag så jag hinner med en pergokur och kontroll dag 12 innan jag drar utomlands (drar samma kväll). Annars vet jag ju inte hur många månader det skulle dröjt tills jag fick börja.. 

• Irmeline

NEEJ, vad är det som händer!! Rynkar på näsan
    Saftis, vill ge dig en stor kram just nu!

Varför var du på gynakuten, blödde du? Var det mf eller MA? Hur långt gången var du?

FY FAN vad livet är orättvist ibland!!!

Vet hur ett missfall känns, kan inte föreställa mig två.. måste vara oerhört jobbigt.
    Ta en stor whisky och ta hand om dig.
    Unna dig någon röd biff o mögelost eller liknande i helgen, kanske en massage.

Jättestora tröstkramar Nalle

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-03-30 10:42:23 följande:
    Tack så mycket; Irmelie!
    Ja, jag gick till gynakuten för att jag blödde och det var en sk "ofostrig" graviditet. Har hört det förut (var det du Irmelie som hade det, eller var det Ernlia...minns inte riktigt), men förstod bara hälften av vad läkaren sa. Livmodern var så stor som den skulle vara i 11+0, men det fanns inget foster, bara gulesäcken. Jag fick se ultraljudet och vid förra missfallet fanns det ju ett pyre där, men den här gången var det helt tomt (överläkaren kom och tittade oxå för att de inte skulle ställa fel diagnos).
    Det blev ingen whisky, men jag ska ju ha stort 40-års kalas nästa vecka och då blir det kanske en whisky eller två :)
    Det var ernilia som hade ofostrig i sin första. Konstigt fenomen. Men kanske positivt att barnet inte dog utan att det aldrig blev, mindre risk att det upprepar sig då.
    Skönt att du har ett kalas att se fram emot!

Nästa gång jag blir gravid (för det har jag bestämt mig att bli nån gång) ska jag be om ett VUL i v 6 eller 7. Så man vet om ofostrigheter, MA etc. Kommer oroa ihjäl mig annars. Kan tänka mig att du känner samma.
    Räknar med att du är gravid inom kort igen! Hoppas pergon ska få mig att haka på också.
    KRAM
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-03-30 17:31:26 följande:

Hej på er!

Trist för er som fått påhälsning av tanten. Suck va drygt det är varje månad!! Nåja, en vacker dag ska det funka för oss alla! Så ÄÄÄÄRRRR det bara

Konstigt konstigt.. men spottarna har inte hälsat på nå mer idag.. Ganska ont i magen dock. En massa otäcka hugg lite här och där och bränner och har sig. Så nu är det inte längre nån lugn magsituation. Och så börjar jag... återigen... bli ordentligt förkyld. Suck! Jaja... hoppas spottarna glömt av sig och att halsontet lägger sig tills imorrn eller åtminstone till helgen!

Nidis?? :)
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-03-30 16:47:20 följande:
    Innan jag började försöka gravid hade jag aldrig hört talas om: utomkvedeshavandeskap, ofrostig graviditet, kvarhållet missfall. Det känns som om det är så mycket som ska gå rätt för att man ska få barn! Men det händer ju folk hela tiden, så jag hoppas det går bra nån gång.

Jag har väl turen att ha en regelbunden menscykel iallafall. Alltid 28-30 dagar med äl på dag 12-15. Hoppas du får bättre cykler med AC Zalia.

Synd Ceke att spottingsarna kom igång, de hade ju gärna kunnat få hålla sig borta.

Väntan på bim är lite resignerad. Känns som om jag skulle ha ofattbar tur om jag vore gravid den här månaden med tanke på att vi bara sexade till en gång vid ägglossningen.

På tisdag är det dax att testa och jag ska försöka hålla mig från att smygtesta.

Millan 
    Samma här, trodde att man blödde om man fick mf, inte att det kunde sitta kvar och vara dött.
    Och sen trodde jag mf var mycket ovanligare.
    De flesta berättar ju inte om det.
    Och ofostrig, det hade jag ingen aning om.

Så mycket jag lärt mig som jag kunnat vara utan.
    Men man växer med motgångar sägs det.

Pepp alla tjejer som kämpar!! För eller senare är det vår tur att sitta där med en liten.
    In love, war and babymaking...
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-03-30 22:01:54 följande:
    Jag hade ett vul inbokat till vecka 8 den här gången (som jag fick avboka) och om jag blir gravid igen så ska jag se till att få ett tidigt vul då också.

Nu är det 5-6 dagar kvar till BIM och jag tycker jag har en del känningar. Men har insett att jag haft mest känningar då jag varit skenis innan, när jag väl varit gravid så har jag inte känt lika mycket. Jag är trött, hungrig och har molvärk.

Ceke: Hoppas det var en nidis, kan väl stämma med dagarna? Ägget kan väl fästa mellan dag 4-10? 

Det innebär ju att mitt ägg kanske inte ens fäst än? ha,ha...här sitter jag med min molvärk och trötthet och hoppas

Gonatt på er, jag ska försöka börja gå i säng tidigt!

Millan
    Håller med om det där med skenis. Kanske är det pms:en som spökar och som utebli när man blir gravid?
    Självklart blir du gravid igen, och denna gång kommer det gå bra! Drömmer
  • Irmeline

Grattis Ceke och Kekke! Solig
    Vad skönt att se att det kan funka trots spottings ev endo etc! Nu slipper du väl operation också. Och så blir ju ev. endo bättre efter graviditet. Bara positiva saker som det medför!

Säger som någon annan, lämna inte tråden. då skulle saknaden bli stor.
    Stor Kram. 

• Irmeline

Och då verkade det som om det var nidis då? Hur länge efter den plussade du?
    Intressant att veta.. :) 

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-03-31 17:42:07 följande:
    Första dagen på jobbet efter missfallet... 
    "Har du några barn? Vill du inte ha barn?" frågar en tjej i årskurs nio. Hade bara lust att skrika: "Jag fick missfall i förrgår för helvete!", men professionell som jag var gjorde jag inte det utan tog den vanliga, syrliga kommentaren om att jag tänkte köpa ungar på Blocket... Kändes som en rejäl snyting faktiskt: Välkommen till jobbet lixom. Förklarade att alla faktiskt inte KAN få barn... Nå! Om inte ens vuxna fattar vad som är ok frågor, hur ska en femtonåring veta...? Nog gnällt här, men känner mig ledsen och sårad... :(
    Usch vad jobbigt med sådana kommentarer!! Precis efteråt dessutom.
    Man får kanske ursäkta dem med att de är unga och dumma, men förstår att det svider ändå.
    Det som man däremot inte kan ursäkta är småbarnsföräldrar som helt allvarlig undrar varför man inte skaffar barn, det är ju såå underbart!!
    Har nästan lust att svara: "Vad lustigt, när du nämner det har jag faktiskt alltid undrar varför ni inte skaffar ett sommarhus i skärgården, det är ju helt underbart faktiskt" alt. "varför du inte skaffar ett mer välbetalt jobb, det är ju jätteskönt med ekonomisk frihet" eller något liknande som man vet att de inte har råd eller kan skaffa. Då kanske de tänker till och inser att man inte kan få allt man vill ha här i världen!

Pingla: hoppas VUL:et ser bra ut! Kanske en två-tre ägg som vill lossna :) Jag skulle inte ha något emot det, större chans. Tvillingar skulle jag också kunna tänka mig. Du?

Millan: Spännande med blodådern. Håller på dig.
    Kaprifolen: Testerna stegras i styrka för att sedan ge maxutslag. Det är lite olika hur starkt det blir beroende på hormonmängd. Jag har alltid starka utslag så jag kan i princip inte använda billiga testers eftersom de ser nästan positiva ut jämnt. Testlagrets har jag alltid ett streck på, men det är klart svagare än kontrollen fram till dagarna innan ÄL.
    ÄL-testet ger utslag för den LH-pik som sker precis innan ÄL. Därför får man ofta utslag innan ÄL, oftast en dag innan, vilket är perfekt sex-tajming. Vissa har en LH-topp som pågår i flera dagar, andra har endast cirka 10h utslag, varpå man kan missa det fulla utslaget om man endast tester 1gång per dag. Det kan vara början på en stegring du ser, då skulle jag rekommendera test morgon och kväll. När du blivit mer erfaren i ditt testande kanske du inte behöver testa fullt så ofta. När du får fullt utslag, fortsätt testa 2ggr per dag för att se när det går ner igen, så brukar jag göra. Sexa sedan från första höjningen fram till dagen efter testet blivit negativt igen för att vara säker. Lycka till!

Ego: Min kropp är bra skum nu. Om det inte vore för att vi skjutit löst denna månad skulle jag nästan tro att något var på g (ni ser, man kan vara skenis utan sex tom). Imorse när jag tvättade mig i ansiktet och kollade upp i spegeln blev jag helt förskräckt. Det rann massor med blod ur ena mungipan (jag hade inte borstat tänderna eller ätit frukost än). Jag gapade och såg att munnen var full av blod, ung som när man har näsblod som rinner ner i halsen. Har aldrig blött så mycket av tandborstning. Sköljde munnen och det försvann. Fick tillbaka lite nu vid lunch, ingen aning om var det kommer ifrån.

Sen är det det där med flytningar. Haft jätteskumma flytningar sedan någon dag. De är vita och lite tjocka, men tillstymmelse till äggvitesträngar i det. Jätteskumt. Trott precis som du Millan, att det varit svamp, men eftersom det inte kliar eller svider som det gör vis svamp så är jag osäker. Funderar på att köpa en vagitorie ändå för att se om det blir bättre. Fick för mig att det var min temp-mätare som gjort det så nu är den rejält decinficerad (sköljer bara med vatten annars). Någon annan som varit med om såna flytningar eller blödningar i munnen/svalget? Helskumt!! 
  • Irmeline

När man har haft ÄL stiger nivån av progesteron som de mäster hos gyn.
    Den ger också temphöjning, dvs om man tempar så vet man. Man får ingen höjning utan lossning.
    Det är progesteronet som gör att kroppen blir varmare. Det bildas av gulkroppen om man lossat.
    Så har jag förstått att det är iaf.

Varit på 30-årsfest. Imorn är det upp tidigt för att åka till fjällen.
    Hoppas björnen inte tar mig.. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet