Saftmedbulle skrev 2011-03-31 17:42:07 följande:
Första dagen på jobbet efter missfallet...
"Har du några barn? Vill du inte ha barn?" frågar en tjej i årskurs nio. Hade bara lust att skrika: "Jag fick missfall i förrgår för helvete!", men professionell som jag var gjorde jag inte det utan tog den vanliga, syrliga kommentaren om att jag tänkte köpa ungar på Blocket... Kändes som en rejäl snyting faktiskt: Välkommen till jobbet lixom. Förklarade att alla faktiskt inte KAN få barn... Nå! Om inte ens vuxna fattar vad som är ok frågor, hur ska en femtonåring veta...? Nog gnällt här, men känner mig ledsen och sårad... :(
Usch vad jobbigt med sådana kommentarer!! Precis efteråt dessutom.
Man får kanske ursäkta dem med att de är unga och dumma, men förstår att det svider ändå.
Det som man däremot inte kan ursäkta är småbarnsföräldrar som helt allvarlig undrar varför man inte skaffar barn, det är ju såå underbart!!
Har nästan lust att svara: "Vad lustigt, när du nämner det har jag faktiskt alltid undrar varför ni inte skaffar ett sommarhus i skärgården, det är ju helt underbart faktiskt" alt. "varför du inte skaffar ett mer välbetalt jobb, det är ju jätteskönt med ekonomisk frihet" eller något liknande som man vet att de inte har råd eller kan skaffa. Då kanske de tänker till och inser att man inte kan få allt man vill ha här i världen!
Pingla: hoppas VUL:et ser bra ut! Kanske en två-tre ägg som vill lossna :) Jag skulle inte ha något emot det, större chans. Tvillingar skulle jag också kunna tänka mig. Du?
Millan: Spännande med blodådern. Håller på dig.
Kaprifolen: Testerna stegras i styrka för att sedan ge maxutslag. Det är lite olika hur starkt det blir beroende på hormonmängd. Jag har alltid starka utslag så jag kan i princip inte använda billiga testers eftersom de ser nästan positiva ut jämnt. Testlagrets har jag alltid ett streck på, men det är klart svagare än kontrollen fram till dagarna innan ÄL.
ÄL-testet ger utslag för den LH-pik som sker precis innan ÄL. Därför får man ofta utslag innan ÄL, oftast en dag innan, vilket är perfekt sex-tajming. Vissa har en LH-topp som pågår i flera dagar, andra har endast cirka 10h utslag, varpå man kan missa det fulla utslaget om man endast tester 1gång per dag. Det kan vara början på en stegring du ser, då skulle jag rekommendera test morgon och kväll. När du blivit mer erfaren i ditt testande kanske du inte behöver testa fullt så ofta. När du får fullt utslag, fortsätt testa 2ggr per dag för att se när det går ner igen, så brukar jag göra. Sexa sedan från första höjningen fram till dagen efter testet blivit negativt igen för att vara säker. Lycka till!
Ego: Min kropp är bra skum nu. Om det inte vore för att vi skjutit löst denna månad skulle jag nästan tro att något var på g (ni ser, man kan vara skenis utan sex tom). Imorse när jag tvättade mig i ansiktet och kollade upp i spegeln blev jag helt förskräckt. Det rann massor med blod ur ena mungipan (jag hade inte borstat tänderna eller ätit frukost än). Jag gapade och såg att munnen var full av blod, ung som när man har näsblod som rinner ner i halsen. Har aldrig blött så mycket av tandborstning. Sköljde munnen och det försvann. Fick tillbaka lite nu vid lunch, ingen aning om var det kommer ifrån.
Sen är det det där med flytningar. Haft jätteskumma flytningar sedan någon dag. De är vita och lite tjocka, men tillstymmelse till äggvitesträngar i det. Jätteskumt. Trott precis som du Millan, att det varit svamp, men eftersom det inte kliar eller svider som det gör vis svamp så är jag osäker. Funderar på att köpa en vagitorie ändå för att se om det blir bättre. Fick för mig att det var min temp-mätare som gjort det så nu är den rejält decinficerad (sköljer bara med vatten annars). Någon annan som varit med om såna flytningar eller blödningar i munnen/svalget? Helskumt!!