Irmeline skrev 2011-03-30 14:39:17 följande:
Det var ernilia som hade ofostrig i sin första. Konstigt fenomen. Men kanske positivt att barnet inte dog utan att det aldrig blev, mindre risk att det upprepar sig då.
Skönt att du har ett kalas att se fram emot!
Nästa gång jag blir gravid (för det har jag bestämt mig att bli nån gång) ska jag be om ett VUL i v 6 eller 7. Så man vet om ofostrigheter, MA etc. Kommer oroa ihjäl mig annars. Kan tänka mig att du känner samma.
Räknar med att du är gravid inom kort igen! Hoppas pergon ska få mig att haka på också.
KRAM
Ok, så det var Ernlia? Ja, jag hade för mig att jag hört uttrycket nånstans.
Japp! Så tänker vi med. Tidigare har jag tänkt att det där med att göra massa VUL är lite överdrivet, men vi sa igår att när (inte OM) vi blir gravida igen ska vi nog göra ett VUL i typ v. 9 eller så. Jag är egentligen inte den oroliga typen, men...får väl säga att jag kanske fått mig en näsbränna nu och kanske blir lite mer orolig nästa gång.
Jag hoppas verkligen att pergon ska ge dig utdelning och att vi båda två är på gravidtåget snart igen.
Japp, ca 40 pers som ska få plats i vår lägenhet nästa helg. Igår var jag inte alls sugen, men idag känns det roligt igen. Kul att ha något annat att tänka på, som är trevligt dessutom.
Kram tillbax!