Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kram funkar som tröst, Jojjo! Tack!

Jezza: Har inte pratat med maken än (han får reda på det ikväll), men de sa på gynakuten att vi kunde prova en gång till. Om det skiter sig en tredje gång (o, hemska tanke!) så skulle det vara bra att kolla upp. Vi har ju faktiskt haft förhållandevis lätt att bli gravida så här långt, så jag antar att vi försöker en gång till, på naturlig väg så att säga. Ingen klinik riktigt än...

• Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-03-29 16:31:45 följande:
    Nej!!!!

Vad tråkigt saft och bulle!
    Stora styrkekramar till dig och alla ni andra som kämpar med (ibland upprepade) missfall!!!

Enda trösten (även om det inte känns så nu, det förstår jag) är att ni vet att ni kan bli gravida. Som du skrev saft och bulle så är det inte heller kul att aldrig få ett plus ens. Inte att jag avundas er era missfall (det önskar jag ingen) men det måste vara litet skönt att veta att grejerna fungerar... Det är det som vi andra oroar oss mest för tror jag, att vi (vi tjejer eller våra killar/makar)är sterila när det aldrig blir något.

Tredje gången gillt ska du se att det blir för dig precis som Mallanis!

Stora kramar från Råttis.
    Tack Råttan- det värmer!
  • Saftmedbulle
    mallanis skrev 2011-03-29 17:01:36 följande:
    Uch vet han inte än Bullen.... så hemskt var du på gyn själv =/  Jag är så glad att maken har varit med bägge gånger vet inte hur jag hade tagit mig hem om jag åkt själv... Har inte mått bra när jag åkt från gyn efter så tråkiga besked som du fått idag.  Du är stark du bullen ta hand om varandra nu!
    Hmm, ja nog är jag DUKTIG, ha, ha... Nä, allvarligt talat, var hemskt att vara där själv. Särskilt första gången. Fast... den här gången visste han ju inte ens om att jag skulle dit (gick dit efter lunch efter att ha jobbat en timme ca, kunde ju ändå inte koncentrera mig på nåt annat...), vill inte meddela honom över telefon, så så fick det lixom bli.
    Vi ska absolut ta hand om varandra - för mig vankas det en megastor whisky ikväll (förra missfallet drack jag tre stora och blev rejält dragen - kan tänka mig att göra om samma sak ikväll...)
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-03-29 19:58:06 följande:
    Åh nej vad tråkigt Saftis. :(( Satsa på en riktigt god och dyr whisky ikväll tycker jag. Nu är du i samma läge som mallanis var när den här tråden startades, och henne verkar det ju gå bra för nu i alla fall - det kanske kan vara nån sorts tröst. Men att tänka positiva tankar är ju inget man måste ägna sig åt samma dag som man fått det dåliga beskedet. Bättre och dricka whisky då som sagt! :) Och så ska vi peppa dig med massa positivt senare...
    Tack så mycket!!
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-03-29 21:43:40 följande:
    NEEJ, vad är det som händer!! Rynkar på näsan
    Saftis, vill ge dig en stor kram just nu!

Varför var du på gynakuten, blödde du? Var det mf eller MA? Hur långt gången var du?

FY FAN vad livet är orättvist ibland!!!

Vet hur ett missfall känns, kan inte föreställa mig två.. måste vara oerhört jobbigt.
    Ta en stor whisky och ta hand om dig.
    Unna dig någon röd biff o mögelost eller liknande i helgen, kanske en massage.

Jättestora tröstkramar Nalle
    Tack så mycket; Irmelie!
    Ja, jag gick till gynakuten för att jag blödde och det var en sk "ofostrig" graviditet. Har hört det förut (var det du Irmelie som hade det, eller var det Ernlia...minns inte riktigt), men förstod bara hälften av vad läkaren sa. Livmodern var så stor som den skulle vara i 11+0, men det fanns inget foster, bara gulesäcken. Jag fick se ultraljudet och vid förra missfallet fanns det ju ett pyre där, men den här gången var det helt tomt (överläkaren kom och tittade oxå för att de inte skulle ställa fel diagnos).
    Det blev ingen whisky, men jag ska ju ha stort 40-års kalas nästa vecka och då blir det kanske en whisky eller två :)
  • Saftmedbulle

Zalia+Jezza: Beklagar tanten...

Kaprifolen: Hmm... ja, bebisverkstad och föräldrabesök är en svår kombination. Sticka in en snabbis på ett hotell över eftermiddagen (Vi ska bara gå en liten promenad ;)? Nä... det blir knepigt.

• Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-03-30 14:39:17 följande:
    Det var ernilia som hade ofostrig i sin första. Konstigt fenomen. Men kanske positivt att barnet inte dog utan att det aldrig blev, mindre risk att det upprepar sig då.
    Skönt att du har ett kalas att se fram emot!

Nästa gång jag blir gravid (för det har jag bestämt mig att bli nån gång) ska jag be om ett VUL i v 6 eller 7. Så man vet om ofostrigheter, MA etc. Kommer oroa ihjäl mig annars. Kan tänka mig att du känner samma.
    Räknar med att du är gravid inom kort igen! Hoppas pergon ska få mig att haka på också.
    KRAM
    Ok, så det var Ernlia? Ja, jag hade för mig att jag hört uttrycket nånstans.

Japp! Så tänker vi med. Tidigare har jag tänkt att det där med att göra massa VUL är lite överdrivet, men vi sa igår att när (inte OM) vi blir gravida igen ska vi nog göra ett VUL i typ v. 9 eller så. Jag är egentligen inte den oroliga typen, men...får väl säga att jag kanske fått mig en näsbränna nu och kanske blir lite mer orolig nästa gång.
    Jag hoppas verkligen att pergon ska ge dig utdelning och att vi båda två är på gravidtåget snart igen.

Japp, ca 40 pers som ska få plats i vår lägenhet nästa helg. Igår var jag inte alls sugen, men idag känns det roligt igen. Kul att ha något annat att tänka på, som är trevligt dessutom.

Kram tillbax!
  • Saftmedbulle

Första dagen på jobbet efter missfallet...
    "Har du några barn? Vill du inte ha barn?" frågar en tjej i årskurs nio. Hade bara lust att skrika: "Jag fick missfall i förrgår för helvete!", men professionell som jag var gjorde jag inte det utan tog den vanliga, syrliga kommentaren om att jag tänkte köpa ungar på Blocket... Kändes som en rejäl snyting faktiskt: Välkommen till jobbet lixom. Förklarade att alla faktiskt inte KAN få barn... Nå! Om inte ens vuxna fattar vad som är ok frågor, hur ska en femtonåring veta...? Nog gnällt här, men känner mig ledsen och sårad... :(

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet