Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-12-09 13:17:04 följande:
    Vad konstigt det är att alla säger så olika kring t ex värden och liknande!

Kan meddela att det är detsamma inom IVF-svängen, olika bud på det mesta, både inom samma klinik och mellan olika landsting o s v, så det är väl bara att vänja sig...

Trevlig helg alla! Julfest för mig ikväll med jobbet, dock alkholfritt, det kan bli en upplevelse kanske ska ta med en filmkamera, hahaha!
    Ja och jag väntar på svar ang progesteronvärdet för att se om jag haft ÄL, har läst att det ska vara över 20 för att man ska anses ha haft ÄL. Men jag läste om ngn som hade 128!!!! Vad är då normalt? Ökar sannolikheten med värdet eller....suck, en hel djungel att förstå sig på. Men jag har inte fått mitt svar än så jag vet inte var jag ligger.
  • Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-12-09 14:05:09 följande:
    Vill inte ge dig allför stora förhoppningar nu men de gånger jag plussat har jag känt av molvärk från 5-6 dagar efter ÄL. Glad
    Aha det låter ju spännande men jag får nog ha lite is i magen. Det är lätt att känna efter för mkt.
    Saftmedbulle skrev 2011-12-09 18:06:30 följande:
    Nope, nope... går INTE i fällan. Tänker INTE känna efter den här gången... (men jag hoppas ju och håller tumme för oss alla...)

Vad ni är roliga, tjejer, med era "gravidappar" - jag skrattade högt.
    Bra saftis, önskar jag kunde vara lika ståndaktig som dig, men det är väl intaget av pergotime som gör att man är mer entusiastisk än vanligt.....besvikelsen blir väl än större kan jag tänka.
  • Kaprifolen

mtt78: Välkommen till FL´s bästa tråd! Vi är några som hängt här bra länge nytt blod behövs .

• Kaprifolen
    DubbelAA skrev 2011-12-10 14:34:46 följande:
    Clementine: Jag har också varit som dig och slutat upp med testandet och att leta symptom vilket har varit ganska skönt. Men denna månaden var förhoppningarna skyhöga efter vår första insemination. Och när det inte funkade blev jag förstås skitledsen! Ska försöka att ta det lugnare vid nästa försök men när man får lite hjälp på traven så hoppas man ju än mer tyvärr.

Håller iaf tummarna för att ni lyckats denna gången!
    Kram
    Jag brukar vara ganska bra på att inte känna efter för mkt, men jag antar att  det är för att jag fått "hjälp" denna månaden gm pergotime. Då hoppas man nog lite extra tror jag. Men jag tycker molvärken känns mer och mer som Vanligt innan mens så jag tror inte på detta lika mkt nu
  • Kaprifolen
    NICU skrev 2011-12-15 14:40:38 följande:
    Hej alla!

Jag går runt här och väntar på att mensen ska komma. För den kommer att komma. Precis som alla andra månader (förutom missfallen)... Det är jag säker på. Men man kan ju inte låta bli att tolka saker. Som att jag är extremt trött sen någon vecka tillbaka (beror säker på min sköldkörteln och järnvärde).... drömmer sjukt konstiga drömmar sen flera nätter tillbaka som jag inte i min vildaste fantasi skulle få ihop i vaket tillstånd... ömma tuttar men inte så mycket (det är säkert mensen som är på G).
    Vet ni förresten om hur det fungerar med graviditet och opererade tuttar? Känner man lika mycket ändå? Jag har gjord reduktionsplastik och förminskat 2 kilo.

Sen mår jag illa också. Men det är säkert något annat.
    Nä... mensen kommer på söndag eller måndag. Det är jag säker på!
    Ha ha NICU, du låter som jag känner mig! Fick besked från läkaren idag att mitt progesteronvärde visar på att jag nu haft ÄL och ska jag gå på den blödningen jag fick när jag trodde att jag hade ÄL så har jag BIM imorgon. Ömma bröstvårtor (brukar vara hela brösten annars...) och ett jäkla molande i magen, känns precis som innan mens med undantaget att det började precis vid förmodad ÄL då. Men tanten kommer säkert ändå, känns onödigt att köpa med ett test hem idag....eller?
  • Kaprifolen
    Råttentottan skrev 2011-12-14 10:31:04 följande:
    VUL i morse, fick se starka hjärtslag och den mätte 12.5 mm. Sattes till 7+4 (7v 4dgr) ung, dvs 2 dagar före, stämmer med hur testerna legat litet före hela tiden. Vi är världens lyckligaste nu!
    Stort grattis Råttan, härliga nyheter!

Man förundras verkligen över att man kan se hjärtslag på en sån liten varelse, fantastiskt med teknik.
  • Kaprifolen

Tanten verkar flitig, har hälsat på här också....Nu håller vi tummarna för Saftis!

Stor kram till Maria och de som fått påhälsning av skettanten!!!

• Kaprifolen

Gött Saftis, stort grattis! Äntligen lite pluss i tråden igen. Nu håller vi tummarna för "på det fjärde ska det ske".

Ego: Ringde precis och skulle boka tid för spolning av äggledarna, verkar svårt att få tid för det även denna cykel då dag 10-12 infaller mellan jul och nyår....suck, känns jobbigt att detta inte är kollat. Tänk om det är stopp där,då spiller man ju bara tid på att äta pergo innan man kollat detta.

• Kaprifolen
    Marsflickan: men vad kul med ett plus, stort Grattis!

Kära tomten, kan vi få ett stim i tråden nu med fler plus? Tomte
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet