• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78
    Kekke skrev 2011-01-07 20:06:51 följande:
    Gris: klart vi gör som ni vill.. men det är juh en väldigt bra och enkel anledning till det..
    det är för att jag älskar ceke så otroligt mkt och jag vill bara att hon ska ha det så bra som möjligt..
    därför kliver man upp nån timme innan ceke varje lördag och bakar bröd..
    sen väcker jag henne 09,55 o säger att frukosten är klar.. så äter vi nybakt bröd o lyssnar på melodikrysset..
    hur mysigt som helst..
    Så otroligt mysigt och trevligt :)  - himla synd att min snubbe inte bakar....
    Det kan inte bli bättre än hembakat.  Fruktansvärt romantiskt sagt oxå, så orättvist mot en annan
  • ifyouweremine

Gris - Tycker det var en fantastiskt god idé att plussa samtidigt. Och jag tycker att vi gör det redan nu i januari! Eller ska vi vänta en månad till för spänningens skull? :)

• Kattflickan
    Kekke skrev 2011-01-07 16:52:06 följande:
    Millan: det är helt ok att du delar med dig av ditt liv och dina lekar att du gillar att ha koppel   :) men det är inget du behöver säga ..

Ja, det finns ju en annan forumkategori för den typen av frågor!

Min sambo bakar också ibland fast aldrig på morgonen, för då sover vi, vi är båda lika morgontrötta! Men han är grym på att hantera degar!  Tur för oss att det finns bake-up bröd!

Jag funderar på att börja tempa nästa månad om det inte tar sig nu. 

Nej, nu blir det ostkaka!

Millan

• Kekke

saft: men nu börjar ni bli snuskiga här inne.. ni är inne på fel forum..  :)

• annvian
    Kekke och Gris - Tack för hjälpen. Jag ska kolla in deras inlägg här... Glad

Minnie - Jag vet, du är toppen! Har reggat mig och gått igenom lektion 7...Skrev in några värden idag men det var lite klurigt. Ska kolla in det lite till. Kommer åk till dig, men det blir per mail som svar på det fantastiska du skrev till mig. Underbart! Supertacksam

En fråga - när man läser om tempning så verkar det inte vara helt tillförlitligt eftersom kroppen kan spela en spratt, stämmer det?

En fråga till - ang sekretet. När mitt är äggviteklart så får jag Glad på CB digital 2 dgr senare. Men enl alla rön så är jag som mest fertil när sekretet är som äggvita.

Jag har alltid haft en jämn cykel vilken jag trodde var 28 / 14 men som jag kunnat röna ut enl ÄL-kalendern här och på Gravid.se så verkar jag ha 26/15. Meeeen så hittade jag en ny site idag; "Babycenter" där man endast kunde skriva in hur lång cykeln var, inte LUT-fasen...Och för att få rätt på den i enlighet med min cykel så fick jag skriva att den var 28 dgr.

Cykeln har jag beräknat på första riktiga mensdagen, dvs alltid 2 dgr före första tecknet vilket är en knappt synbar flytning som är rosafärgad. Den är endast på dagen 2 dagar före, försvinner dagen innan mens och sen kommer mensen på riktigt.  

Em fråga p, FertilityFriend. De går inte att skriva in LUT utan bara baserat på dgr cykeln är. Går det inte att skriva in LUT-fasen?
  • Gris78

Kekke -  vi gillar lite xtra krydda i den här tråden det är därför den är så bra. :)

Essalady -  känns som att vi tar med februari oxå....som en backup månad. Min gris börjar sitt nya jobb på måndag så jag är ev i underläge tack vare det. :)

Saftis - gillar ditt alias,  genomtänkt och lagom snuskigt :) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet