• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine
    annvian - Som jag har fattat det brukar man ha äggvitesekret i några dagar och det kan börja några dagar före äl, så att simmarna kan ta sig igenom och vänta på ägget några dagar där uppe. Fast samtidigt kan det vara så för oss 30+ att ägglossningen sker innan det blir glad gubbe på testet. Så det är svårt att veta. Förra månden fick jag alla ägglossningssymtom en dag och sen fick jag positivt på stickan först 5 dagar senare. Nu har jag lite äl-värk och sekretet börjar bli vattnigt vilket jag tror är stadiet före äggvitesekret. Ska ha ägglossning på måndag enligt min mens-app.
  • ceke

Hej på er! Å va jag har skrattat o myst när jag läst era inlägg nu ikväll! Kom precis hem från jobbet... Och va kul att ni fått ta del av min underbara man också Han är för go! Och lite lagom busig

Saft o bulle: Vilket nick! Har aldrig tänkt på det så tidigare. Haha

Angående slidsekretet och ÄL... Vad jag förstått är ägglossningen på den sista av de sekretfertila dagarna.. om man nu samtidigt får pos på äl-testet och så ska tempen gå upp i samband med det också..

Gonatt, nu ska jag försöka sova. Brukar inte va nå bra på det när jag jobbat så här sent.. Men åhh vilken härlig kväll/natt på jobbet och vilka fantastiska ungdomar vi har här i stan! Och vilket toppenjobb jag har ändå!

• Kattflickan

God förmiddag!

Har ni haft drömmar om att ni är gravida/föder barn?

Innan jag hade haft sex första gången så hade jag ofta mardrömmar om att jag var gravid. När jag vaknade så kunde jag dock pusta ut eftersom jag inte hade haft sex och inte kunde vara gravid. Efter att jag haft sex med min första pojkvän upphörde drömmarna, märkligt nog.

När jag var 27-28 år började jag först känna att jag faktiskt ville ha barn. Då började förlossningsdrömmarna. Jag drömde att jag födde fram en kattunge, en apelsin (som jag sjukt nog åt upp), att jag glömde kvar mitt barn på sjukhuset etc.

I natt drömde jag att jag skulle föda men hittade inget ledigt rum, sprang omkring på ett sjukhus och försökte hitta en säng att föda i, märklig dröm!

Saftobulle, jag har inte tänkt på ditt nick på det sättet heller!

Ceke: Du verkar ha ett bra och viktigt jobb!

Millan

• AMC80
    ifyouweremine skrev 2011-01-07 14:10:02 följande:
    Tar och flyttar fram listan.. den låg ganska många sidor bort.. mycket pladder blir det :)

AnnJan, känner du nåt? Finlandssvenskan?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Hej!

Nä inte något, men det kan vara nästa vecka med. Jag baserade den 8:e på min förra menscykel. Nu när jag börjat tempa verkar det som om jag hade ÄL den 2 jan, vilket gör att jag har längre cykel denna månaden. Men till nästa helg borde jag ha fått mens eller omens (hoppas på det sista).
  • AMC80
    Jojjo77 skrev 2011-01-07 11:04:38 följande:
    AnnJan - Spännande! Men jag fattar inte hur jag ska lägga in mig...du var ju duktig och fattade galoppen direkt, har skrivit ett inlägg i tråden och bett om hjälp, om du tittar in där så får du gärna lägga in mig Tack från en trögis som har svårt för instruktioner, hahaha!
    Men om du kollar hela tråden så ser du att jag inte förstod heller först hehe. Jag går in och kollar om du inte fått hjälp än =)
    ifyouweremine skrev 2011-01-07 11:39:11 följande:
    Har lagt in mig också. :) Nästa gång vi lägger in nån så kommer det vara en hel person (inte bara 96% av en person) som kommer bli gravid denna månad. ;)
    Åh vad bra. Blir det en hel ökar det ju hoppet. Och den hela kan ju vara jag...eller du Glad
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:00:46 följande:

Har inte varit inne på ett tag men jag ser att det har börjat fantastiskt bra i vår tråd =). Stort grattis till alla plus!!!!

Kul initiativ AnnJan - har lagt in mig och nu kanske åtminstone en av oss borde lyckas denna månad...=) Hoppas kan man alltid göra.

Här har äl annars passerat, vi kör varannan dag fast vi brukar fortsätta tills tanten kommer. Innan körde vi på varje dag mellan en och två veckor vid äl men vi blev helt slut och sex var inte att tänka på efter äl-perioden. Gynekologen sa att det räcker varannan dag så vi kör på det månaden runt Skrattande

Vi hoppas såklart på att det blir någon av oss. Vad jag uppskattar dessa trådar för oss över 30. Jag kan ju se på BIM-listorna att det tar lite längre tid för oss vilket gör att pressen inte blir lika stor på en själv. Lycka till på BIM, du som precis har passerat ÄL.
  • Gris78

Millan- *asg* du åt upp ditt barn... - är du helt säker på att du ska ha barn? :) vet ditt lamm om din kannibaliska tendenser??? Hoppas verkligen att du får en människa nästa gång du föder och hittar en säng i tid.

• AMC80
    Kattflickan skrev 2011-01-08 10:47:45 följande:
    God förmiddag!

Har ni haft drömmar om att ni är gravida/föder barn?

Innan jag hade haft sex första gången så hade jag ofta mardrömmar om att jag var gravid. När jag vaknade så kunde jag dock pusta ut eftersom jag inte hade haft sex och inte kunde vara gravid. Efter att jag haft sex med min första pojkvän upphörde drömmarna, märkligt nog.

När jag var 27-28 år började jag först känna att jag faktiskt ville ha barn. Då började förlossningsdrömmarna. Jag drömde att jag födde fram en kattunge, en apelsin (som jag sjukt nog åt upp), att jag glömde kvar mitt barn på sjukhuset etc.

I natt drömde jag att jag skulle föda men hittade inget ledigt rum, sprang omkring på ett sjukhus och försökte hitta en säng att föda i, märklig dröm!

Är inte apelsindröm ganska vanligt? Jag känner igen det på något sätt.

Jag har en drömtolkningsbok hemma (är inte hemma nu), jag kan försöka slå upp vad de betyder senare om du vill. En del kanske är uppenbara och en del ligger det mer i än vad man först tror.
  • Kattflickan

Sambon känner till mina obehagliga drömmar! Han är inte avskräckt än iallafall. Jag gillar verkligen apelsiner, min absoluta favvo-frukt. Så att jag åt den är inte så märkligt, men varför var jag tvungen att föda fram den?

AnnJan- titta jättegärna i din drömtolkningsbok!

Nu  är det hög tid för skidor!

Millan 

• Fröken Ellen
    Kekke skrev 2011-01-07 20:06:51 följande:
    Gris: klart vi gör som ni vill.. men det är juh en väldigt bra och enkel anledning till det..
    det är för att jag älskar ceke så otroligt mkt och jag vill bara att hon ska ha det så bra som möjligt..
    därför kliver man upp nån timme innan ceke varje lördag och bakar bröd..
    sen väcker jag henne 09,55 o säger att frukosten är klar.. så äter vi nybakt bröd o lyssnar på melodikrysset..
    hur mysigt som helst..
    Oj! Det ska jag tipsa min sambo om att också göra, kliva upp före mig för att baka bröd alltså. =)
  • Kekke

Ett gift par är på väg att lägga sig och medan mannen är på väg att krypa ner i sängen står kvinnan naken framför spegeln.
    - Älskling, jag börjar bli gammal. Mitt ansikte är rynkigt, mina bröst är hängiga, min ända har bristningar, mina ben har celluliter och mina underarmar är fladdriga.
    Mannen ligger dödstyst i sängen och vågar verken hålla med eller säga emot. Hon vänder sig om mot honom:
    - Säg något som gör att jag blir glad, för det behöver jag nu, säger hon.
    - Eh, öh... Du har inte problem med synen i alla fall!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet