Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår - Du får ta ut dina aggressioner på mannen i sänghalmen ;) Ang tempen så tror jag tempen stiger när man går upp o börjar röra sig, men kan hända snooze oxå påverkar, jag vet inte riktigt faktiskt.

• ifyouweremine

Längtan81 - Jag skulle nog inte kunnat hålla mig, utan testat. Men det är väl mest hcg på morgonen så då borde strecket bli som starkast, om det var plus.

Ceke - jag hade oxå lite värk som kändes som mensvärk inför äl denna månad men inte en hel vecka innan. Säker på att det inte är nån sen graviditet? ;) Annars är det kanske nån efterpåverkan av proveran?

• ifyouweremine

Underbart Längtan81!! Stort grattis!! Gravid

Jäklar vad det plussas i vår tråd nu! Senaste månaden har det ju varit massor.. Hoppas det fortsätter så!

• ifyouweremine

Här är min tempkurva hittills den här månaden. Vad tycker ni om den? Det är ovanligt mycket action, tidigare månader när jag tempat har jag legat på ca 36.4 som grundtemp och sen gått upp till 36.7 efter ägglossningen och inga dippar. Jag tror dock det beror på dieten att grundtempen ligger lägre och det kan säkert förklara resten också. Men är det inte så att om man är gravid så ska tempen fortsätta att stiga stadigt efter äl? Min verkar ju tyvärr ligga tokstadigt runt 36.8-36.9, och inväntar väl störtdyk om några dagar.. Jag har i alla fall inga som helst graviditetssymtom, åtminstone inget som inte kan förklaras av min diet.

• ifyouweremine
    Pingla - Jo dieten går fint. Invägning imorgon efter tre veckors diet, ska bli spännande. Förra veckan gick jag ner mer än ett kilo, hoppas på nåt liknande nu, men vet ju samtidigt att jag är på veckan före mens så kroppen kanske samlar på sig vätska. Jag har också problem med att hålla vikten vanligtvis, eller snarare min kropp vill gärna ligga på en viss nivå som är lite högre än jag vill. Den går sällan över den nivån, men den kämpar emot när jag ska försöka gå ner. Har provat flera dieter och mycket träning etc, men LCHF är det enda som varit riktigt effektivt för min del. Det kan ju vara värt att prova några veckor och se hur det känns? Alla trivs ju inte med den och olika kroppar svarar olika bra, men för mig funkar det bra som sagt.

Mallanis - Ja kurvan var annorlunda mot vad den brukar i alla fall. Större avstånd mellan låg och hög temp och sån där dip har jag aldrig haft förut heller. Men å andra sidan känner jag mig inte det minsta gravid över huvudtaget så det kan säkert bero på min LCHF-diet att det diffar nu. Hur går det för dig? Du måste nästan ha passerat halvvägs nu?

Ernlia - Åh hoppas att tiden går snabbt fram till onsdag då så du får svar på dina frågor. Hoppas och tror att det kommer vara som det ska den här gången. Om det mot förmodan inte är det så verkar du ju i alla fall ha lätt för att bli gravid. :)
  • ifyouweremine
    saftochbulle - Ja, fler ska det definitivt bli! Håller också med Irmelie om att detta är vårt år.

Irmelie - Ja jag tror det är åtminstone fyra från vår tråd som är gravida men av olika anledningar inte skrivit upp sig ännu. Fru KM, Längtan81, Ernlia och acinna. Kan ha glömt nån också! :) Så egentligen är det ju en ganska stor andel av det totala gänget som blivit gravida.

Gris - Symtomfri graviditet tycker jag låter bra, det kör vi på! Och i så fall kan vi ju mycket väl vara gravida nu eftersom vi inte känner något! :)

mallanis - Verkar inte helt ovanligt att man får såna dippar utan att vara gravid, men hoppas kan man ju alltid!

kekke - Jag tillhör inte skaran som tycker uniform är bästa möjliga (vet att det finns många tjejer som gillar det), men snyggt är det ju helt klart.

Ego - Bim-3 är jag nu.. och imorgon är jag bjuden på fest på kvällen. Så det blir att smussla med alkoholen igen, hoppas ingen märker. Det som iaf är bra är att "alla" vet att jag går på diet och därmed inte ska få i mig socker, så cider och alla drinkar går ju bort. Vin går an i min diet, men bör väl ändå vara rättså sparsamt..
  • ifyouweremine
    kekke - Nej men jag menade att det är många tjejer som tycker att män är som allra snyggast i uniform jämfört med all annan klädsel. Själv tycker jag nog det är snyggast med kortärmad skjorta och jeans alternativt bara boxershorts om de sitter på en fin kropp. :)

jojjo - Åh jag har faktiskt varit väldigt vinsugen flera gånger den här veckan! Älskar vin! Men jag får hålla mig till nästa vecka då jag antagligen fått mens.. Film är inte heller så dumt, vad ska ni se? Själv blev jag rekommenderad Black Swan idag så den tänkte jag försöka se snart.

ceke - Mja egentligen kanske jag borde det.. fast jag skulle helst vilja testa efter bim egentligen, så det kanske får bli nyktert imorgon istället. Men vi får se hur det känns imorgon.
  • ifyouweremine

Usch dålig dag idag. Kände mig totalt ogravid och tyckte att då är det ju onödigt att låta bli alkoholen på festen ikväll, så jag gjorde ett test bara för att bekräfta att jag inte är gravid och det var ju blankt förstås. Och även om man känner sig ogravid och kanske till viss del helst inte vill bli gravid före resan så kommer det ju ett uns deppighet och lite oro över att månaderna bara går och inget händer. Sen ställde jag mig på vågen för min vecko-invägning och då hade jag inte gått ner alls så mycket som jag tänkt. Vet visserligen att kroppen binder vätska just före mens, men ändå lite knäckande med två dåliga besked på raken.

Som om inte det vore nog så ska vi på kalas för en 1-åring nu med en massa släkt och de brukar aaaaalltid fråga "är det inte dags för er snart" och ge pikar, eftersom de ser att jag tycker så mycket om barn. Dessutom har barnet som fyller år precis i dagarna fått en kusin, så det kommer ju pratas mycket om det. Känner att jag inte riktigt orkar detta just nu, men jag kan ju inte lämna återbud nu. Hoppas få sitta och leka med 1-åringen och hans 2,5-åriga brorsa i nåt annat rum större delen av tiden.. de småttingarna ställer ju inga dumma frågor och är bara för härliga att umgås med.

Blä.. ursäkta för deppinlägg, blev bara tvungen att skriva av mig några rader. Hoppas ni har en roligare lördag!

• ifyouweremine

Tack alla för pepp, vad snälla ni är. Är hemma efter 1-årskalaset nu. Gjorde enligt planerna och lekte med barnen (mina systersöner alltså) hela tiden. De är såååå mysiga att vara med. När jag leker med dem är jag alltid 100% glad och lycklig i hjärtat. Men varje gång jag åker hem efteråt så känner jag mig sorgsen och tom. Men det är det värt!

Maken sa iaf en bra sak idag: Vi har ju precis passerat 6:e försöket och 60% blir ju gravida inom ett halvår. 80% blir gravida inom ett år, och därför har vi nu 50% chans att bli gravida inom ett år. Och då lät det ju ändå som ganska goda odds. Gäller att se saker på rätt sätt! :)

• ifyouweremine
    längtan81 - Jag tror som Ernlia att anledningen till att många massörer inte vill massera gravida är just för att OM nåt händer så vill man inte få skulden. Har svårt att se varför massage skulle leda till missfall. Man får komma ihåg att det är svårare än man tror att framkalla ett missfall själv, i de allra flesta fall beror ju missfall på att det är nåt fel på fostret och det hade man inte kunnat göra något åt ändå. Över huvudtaget är det faktiskt ganska hysteriskt med allt man inte får göra/äta/dricka när man är gravid, för egentligen är det ju mer riskabelt att gå ut på dagarna än att göra de flesta av sakerna man inte får/ska.

ceke - Tror absolut inte att det är omöjligt och förhoppningsvis hjälper proveran bättre den här gången. Du skulle köra den även denna månad va?

Gris - Hur går det för dig? Jag är redo att plussa med dig nästa månad, men gör du det redan den här månaden så är det helt ok!

ego: Idag känns det bättre och jag har förlikat mig med tanken på att tanten kommer dyka upp imorgon. Jag och maken har precis haft ett långt bad med tända ljus och massageolja. Gäller ju att passa på innan man blir mensig och äcklig. Är så lycklig att jag har honom, för även om det är jobbigt att försöka bli gravid så är man i alla fall två som delar bördan.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet