Vi över 30 som längtar efter första barnet
Frk Svår - Du får ta ut dina aggressioner på mannen i sänghalmen ;) Ang tempen så tror jag tempen stiger när man går upp o börjar röra sig, men kan hända snooze oxå påverkar, jag vet inte riktigt faktiskt.
Frk Svår - Du får ta ut dina aggressioner på mannen i sänghalmen ;) Ang tempen så tror jag tempen stiger när man går upp o börjar röra sig, men kan hända snooze oxå påverkar, jag vet inte riktigt faktiskt.
Längtan81 - Jag skulle nog inte kunnat hålla mig, utan testat. Men det är väl mest hcg på morgonen så då borde strecket bli som starkast, om det var plus.
Ceke - jag hade oxå lite värk som kändes som mensvärk inför äl denna månad men inte en hel vecka innan. Säker på att det inte är nån sen graviditet? ;) Annars är det kanske nån efterpåverkan av proveran?
Underbart Längtan81!! Stort grattis!! 
Jäklar vad det plussas i vår tråd nu! Senaste månaden har det ju varit massor.. Hoppas det fortsätter så!
Här är min tempkurva hittills den här månaden. Vad tycker ni om den? Det är ovanligt mycket action, tidigare månader när jag tempat har jag legat på ca 36.4 som grundtemp och sen gått upp till 36.7 efter ägglossningen och inga dippar. Jag tror dock det beror på dieten att grundtempen ligger lägre och det kan säkert förklara resten också. Men är det inte så att om man är gravid så ska tempen fortsätta att stiga stadigt efter äl? Min verkar ju tyvärr ligga tokstadigt runt 36.8-36.9, och inväntar väl störtdyk om några dagar.. Jag har i alla fall inga som helst graviditetssymtom, åtminstone inget som inte kan förklaras av min diet.

Usch dålig dag idag. Kände mig totalt ogravid och tyckte att då är det ju onödigt att låta bli alkoholen på festen ikväll, så jag gjorde ett test bara för att bekräfta att jag inte är gravid och det var ju blankt förstås. Och även om man känner sig ogravid och kanske till viss del helst inte vill bli gravid före resan så kommer det ju ett uns deppighet och lite oro över att månaderna bara går och inget händer. Sen ställde jag mig på vågen för min vecko-invägning och då hade jag inte gått ner alls så mycket som jag tänkt. Vet visserligen att kroppen binder vätska just före mens, men ändå lite knäckande med två dåliga besked på raken.
Som om inte det vore nog så ska vi på kalas för en 1-åring nu med en massa släkt och de brukar aaaaalltid fråga "är det inte dags för er snart" och ge pikar, eftersom de ser att jag tycker så mycket om barn. Dessutom har barnet som fyller år precis i dagarna fått en kusin, så det kommer ju pratas mycket om det. Känner att jag inte riktigt orkar detta just nu, men jag kan ju inte lämna återbud nu. Hoppas få sitta och leka med 1-åringen och hans 2,5-åriga brorsa i nåt annat rum större delen av tiden.. de småttingarna ställer ju inga dumma frågor och är bara för härliga att umgås med.
Blä.. ursäkta för deppinlägg, blev bara tvungen att skriva av mig några rader. Hoppas ni har en roligare lördag!
Tack alla för pepp, vad snälla ni är. Är hemma efter 1-årskalaset nu. Gjorde enligt planerna och lekte med barnen (mina systersöner alltså) hela tiden. De är såååå mysiga att vara med. När jag leker med dem är jag alltid 100% glad och lycklig i hjärtat. Men varje gång jag åker hem efteråt så känner jag mig sorgsen och tom. Men det är det värt!
Maken sa iaf en bra sak idag: Vi har ju precis passerat 6:e försöket och 60% blir ju gravida inom ett halvår. 80% blir gravida inom ett år, och därför har vi nu 50% chans att bli gravida inom ett år. Och då lät det ju ändå som ganska goda odds. Gäller att se saker på rätt sätt! :)