• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ifyouweremine skrev 2011-01-08 22:42:54 följande:
    Hmm men hård i magen är ju också ett väldigt vanligt gravidsymtom, faktum är att samma vän som hade håll också var väldigt hård i magen. Hon är för övrigt i vecka 32 nu.

Blodet låter väl inte så kul i och för sig och svårt att säga så mycket om, men det kanske bara är att du har känslig livmodertapp eller nåt? Har en annan kompis som blödde ganska mycket hela graviditeten, det rann utanför livmodern av någon anledning och till slut fick hon göra kejsarsnitt några veckor för tidigt. Men allt gick bra, dottern är hur söt och glad och frisk som helst.
    Tack så mycket för dina peppande ord!! Hoppar verkligen på att det är som för din vän... Kan tänka mig att om jag blir gravid är jag väl än av dem som blöder konstant. Suck... Fast bara det inte skulle va nån fara så gör jag det så gärna om det är för en positiv sak!

Nu har typ mensvärk kickat in också. Faktiskt mer ont nu än jag brukar ha vid mens. VAD äR DETTA för nyck min kropp bestämt sig för????? Jävligt dryg är den i a f.

Håller med dig Essa, att ni här inne känns som vänner som finns med i mina tankar även när jag inte är online Lite kuriosa är att när jag och Kekke hängde på BT, blev det så att vi hade en del gemensam med en av tjejerna där och till slut blev det så att vi träffade på henne och hennes man ute på bröllopssemestern när vi var ute i vår båt Superkul o spännande att ses i verkligheten o vi har fortfarande lite kontakt
  • ceke

Tja.. och min kära är nog mer nyfiken än han vill medge Haha

Polarlantis: Hmm, men det är inte helt ovanligt att gå upp i vikt vid p-pillerslut.. som jag förstått det. Har du funderat på ÄL-tester bara en månad för att se att det har kommit igång?

Kurvan min är än mer intressant idag. Hm.. Funderar snart på att köpa ett sånt där testatidigt test bara för att inte få upp nåt hopp om det inte är nåt där!

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-09 09:42:19 följande:
    Testa testa testa testa testa!!! SÅÅÅÅ nyfiken!!! Flört
    Har också förstått det NU att man kan gå upp i vikt när man slutar, hur snällt är det? Både gå upp när man böjrar och när man slutar är inte SNÄLLT! Rynkar på näsan
    Jo, har funderat på ÄL test men det får bli nästa månad OM det inte blir frö i magen denna månaden... Om bara kroppen betedde sig som den skulle...då skulle man inte behöva massa tester till höger och vänster, grrr!!!
    Haha... mjo, får se om jag gör det. Men nu fick jag färskt blod igen. Suck.. Jo, funderar faktiskt starkt på att testa igen och ev ringa gyn igen om det är neg. För nu hugger, bränner, molar och typ "hållar" det där nere så jag blir tokig. Hm.. Ska antagligen upp och skotta tak idag, eller åka längdskidor, eller både och... så det är bra för att skingra tankarna lite!
  • ceke

mumwannaB: Åhhh så härligt att va iväg på SPA! Och så bara att mysa och sexa på efter det Kanske va fint att ni fick vila upper lite o lyxa till det lite ifnör verkstan

Saftobulle: Hoppas mensen håller sig borta..!

Jag hoppas också att min kropp ska bli snällare mot mig! Den jävlas rätt bra faktiskt. Var länge sen jag haft så ont i magen som idag och igårkväll. Suck. men inge mer färskt blod. har varit uppe och skottat taket idag (shit vilket slit!!! Har kommit på att det finns ett stort Minus med en stooor enplansvilla.. det är ett jäkla stort tak att skotta) och jag trodde två gånger att jag typ blödde massor och hoppade ner (japp, snödrivan går nästan upp till taket nu) för att gå på dass. men nejdå, inge blod, knappt nåt brunt. Skumt. Ont gör det i a f. Alla möjliga konstiga ont.. Hugg, brännande, molande, "håll", ilande.. och jag har nog enligt Kekke varit på ett riktigt surtanthumör idag . höhö.

Så.. nu har han åkt till jobbet för ett par timmar och jag är alldeles för nyfiken, så skickade med en beställning på sånt där RFSU testatidigt test. Måste få besked om jag ska sluta hoppas, för snart börjar jag nog hoppas igen och det vore så jobbigt.. Jag menar, mensen lär ju i vilket fall bli försenad pga proveran och då kommer jag gå upp i atomer ju! Bättre att slappna av genom att få ett besked nu.... Fast haha, skulle det va positivt vore det väl fullständigt omöjligt att slappna av

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-01-09 17:02:49 följande:
    Kekke: Du ska vara tacksam tycker jag när Ceke har skottat taket! Jag tycker grinigheten kan kompenseras med det jobbet!

Jag ska nu gå ner i källaren och fortsätta packa upp saker för att ligga på plus här hemma!

Millan

Hehe.. kekke har också skottat Men skadesanering blir nog från bådas håll om det blir nån sån! Våra olika prioriteringar idag har nog stört oss båda två... Hmmm

Ska komma ihåg det där med tak över utbyggnad! Vi funderar ju på en sån i framtiden (altantak) men det kanske är värt att skotta för det plus som det ger...

Lycka till med uppackandet
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-09 17:41:43 följande:
    Nu har jag krupit ner i soffan med té, ischoklad (vilket funkar utmärkt med min lchf diet), tända ljus och LOTR-maraton. Kan inte bli mycket bättre! Ibland känner man att man är bra lycklig alltså.

Och så har utslaget ökat lite på äl-stickan så ikväll får det bli lite romantik.

Gris - ÄL på g hos dig oxå?
    Åh vilken mysig kväll
  • ceke

Hittade lite intressant statistik på http://sn113w.snt113.mail.live.com/default.aspx?rru=inbox

"Man uppskattar att cirka 15 % har svårigheter att bli gravida. Ofrivillig barnlöshet är alltså ett vanligt tillstånd. En orsak är att medelåldern vid första barnets födelse nu är närmare 30 år, mot att för ett par decennier sedan varit omkring 25 år. Efter 30 års ålder sjunker fruktsamheten och risken för missfall ökar.

Chansen till befruktning vid regelbundet samliv utan preventivmedel är efter
    1 månad    35 %
    2 månader 50 %
    3 månader 65 %
    1 år           80 %
    2 år           90 %"

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-09 19:13:19 följande:
    Dags för mig att ha leverera gnällinlägg Rynkar på näsan orkar ni inte läsa så förstår jag det!!!
    Känner mig helt nere och asocial och bläääää i största allmänhet!
    Håret är fett och hemskt och hyn också, konsekvenser av p-pillerstoppet helt klart, får en inte på bättre humör, Inte heller att jag går upp i vikt typ ett kg per dag känns det som, också sviter av pillerstoppet. URK! har ont i armbågen som jag kvaddade igår, helt uppsvälld och det går inte att använda den knappt, ok, lite då och det blir bättre men iaf. Ont i knäna efter att ha stått på stege en dag och skottat tak, ser inte klokt ut med alla blåmärken OCH jag trillade på höften igår också så den gör också ont. Total rishög till 32åring!

Pratade med bästa väninnan som faktisk frågade hur läget var idag men inget hur det går med bäbis...själv har hon en på halvtid i magen och lever i en liten bubbla så utan er hade jag helt gått under! Ush så ensammet det känns. Hon blev ju gravid utan att ens försöka liksom...dom bara var som vanligt och hon slutade med piller och vips, allt klart. Glad för henne så klar...men hade velat få lite mer stöd...och i alla fall en fråga om hur man mår!

Ont i magen och svullen och lite flytningar, men väldigt lite, inte alls som förra månaden och det vet jag inte om jag ska ta som ett bra eller dåligt tecken. Mår också lite illa från och till nu...antagligen ÄL som gör det...om jag nu har det..tror det men vad hjälper det?!

Vill bara gråta och tycka synd om mig själv nu...och det är väl det jag gör här, tycker synd om mig alltså..Sambon skulle bli så förfärad om jag lipade också! Har inte tagit ngt nytt test heller...känns meningslöst liksom...

ursäkta gnällandet! Hoppas ni har en bättre kväll!!!
    Nämen Polarlantis, vilken otur du haft de senaste dagarna! Och kram på dig.
  • ceke

Gris: Imorrn bitti tänkte jag köra på... Fast tror ju på neg, men skönare att kunna va lugn i några dagar i sådana fall...

• ceke

Gjorde precis ett test. Toknegativt var det här. Jaja.. var väl väntat. Skönt att slippa gå o hoppas fram till BIM i a f (BIM-3 idag). Trist men sant.

Då vet jag i a f att dessa konstiga nycker har med Proveran att göra!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet