Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Oj vad här har skrivits!!
    Varit på semester några dagar och jäklar vad det måste läsas ikapp!

Välkommen till de nya!

Grattis saftis till 40-årsdagen! :)

Själv är jag på 13 DPO (days passed ovulation) och räknar med mens på lördag och pergostart på onsdag.

Apropå stress så har jag märkt en skum sak. Jag har ju bara haft en (snart två) mens sen mitt mf i okt. Tempade en del i dec, sen gav jag upp (tempade i munnen och det blev väldigt ojämnt) och tror ni inte ÄL kom cika 1v efter jag slutat tempa?
    Samma sak denna cykel. Tempade från dag 21 till dag 63 (började tempa vaginalt istället) och sen så började jag slarva, orkade inte. Upptäcker flytningar på dag 68 och gör ÄL test (neg dock) och börjar tempa morgonen efter igen. Gör även test då och får positivt. ÄL sker dag 70, ev vecka efter att jag "gav upp" tempandet. Slump eller minskad stress? Eftersom det var likadant förra cykeln verkar det ju misstänkt! 

• Irmeline

Och apropå att först BF närmar sig som någon skrev så är det ju superkul för Mallanis! Lite ångest att tiden gått för oss andra.. man inser hur långt man kommit om det bara gått vägen.

Och personligen så var mitt BF 8 juni så den dagen blir ingen dag att fira för mig, det blir en sorgens dag.
    Hoppad hoppas jag är gravid då. 

• Irmeline
    mallanis skrev 2011-04-07 15:48:12 följande:
    Irmelie- inte kul med så långa cykler =( jag kommer inte ihåg kan du inte få någon hjälp med att förkorta dem, finns det verkligen inget att göra? Bara att "gilla" läget? Obestämd
    Uch ja när gamla BF närmar sig är verkligen verkligen ingen hit. När jag närmade mig mitt första BF så blev jag gravid igen men hann veckan innan tror jag det var att få missfall nr 2.... Jag trodde innan det att jag var så lågt man kunde men det gick altså att må ännu sämre... Nu inför mitt första BF som är 5 juni (2010) så har jag nytt BF den 7 juni (2011)  att se fram emot. (när jag plussade hade jag exakt samma BF som första gången.... lite spooky Rynkar på näsan) Jag vet att det är super tungt för dig men nu när jag väntar en bebis så känns det som att det var den här bebisen som nu ligger i min mage som skulle bli vår bebis och att det fanns någon orsak till att det blev som det blev tidigare...om det hade gått vägen så hade vi ju inte fått den bebis som nu är i min mage... Hoppas att du snart får lyckan att glömma det gamla håller tummarna såååå! {#emotions_dlg.flower} Jag har ett tips inför ditt BF, hitta på något kul att se fram emot, har en FL vän som till och med gifte sig på sitt första BF datum. Av förklarliga skäl så firade jag definitivt inte mitt första BF men för att bryta denna ångestladdade dag så hade jag planer på det!
    Inte kommer jag bara gilla läget när det gäller cykeln. Nästa cykel så blir det ju pergo, och då kommer ju förhoppningsvis ÄL tidigare, och då blir ju inte cykeln så lång, så hjälp är på väg! :)

Mitt BF är på en onsdag, ska på dop av mannens brorsdotter helgen innan och bröllop helgen efter. Får se om jag hittar på något den dagen.. Bra tips. 

Spooky med dina bf, det bara SKA bli bebis i juni! Och rätt bebis. Hoppas min rätta bebis flyttar in snart.
    Din historia ge oss andra hopp. Bara 2 mån till nedsläpp!!
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-04-07 21:39:55 följande:
    Här är det stockholmsveckan, tjohoo!!
    Pergolossning på g? :)
  • Irmeline

Bokat tid för VUL dag 12 för att se hur många ägg som är på g av pergo!
    Börjar äta dem på onsdag och nästa onsdag är det VUL.
    Åker till thailand samma kväll som vulet så hoppas något är på g och lossar där borta! Och att det inte är massor på g, så blir det ju semester med hatten på.

Apropå thailand är jag väldigt orolig för vädret där. Det regnar och regnar trots att april ska vara den varmaste torraste månaden! Trist om det regnar varje dag på semestern. blir mycket tid för mys då iof...

• Irmeline
    Smiley skrev 2011-04-08 13:52:07 följande:
    Jag hade tänkt äta godis och chips idag som jag inte ätit på ca 8 veckor (eller ok, mörk choklad) eftersom jag tycker att jag får det nu när jag är lite deppig och känner mig nere. Så det blir "sugar rush" ikväll! Så dagen blir nog bättre
    Ha ha, jag ska göra samma!
    PMS så det är lite synd om mig.. ;)

Hur går det med pergolossningen? Vilken dag brukar du få den?
    Har du mycket biverkningar?

Lite nervöst tycker jag.. 
  • Irmeline

Astro och Essa och Millan, usch vad jobbigt ni verkar ha det på jobbet. Mitt går i vågor och just nu trivs jag inte så bra så funderar på om jag borde söka nytt. Men är i en svår bransch och jobben växer inte på träd så..

Ceke: Hoppas verkligen blödningen var en ofarlig sådan. Tänk på att du om någon borde kunna ha ofarliga blödningar då du blöder lätt. Säkert inget men jag förstår om du är orolig ändå. Mn blir ju nojjig.

Ego: Fick mens idag, som beräknat. Skönt. På dag 1 i nya cykeln och äntligen ska det bli pergo! Känner mig peppad!

• Irmeline

Flyttar mig i listan, lägger till ett eventuellt BIM och får modifiera när jag vet när ÄL kom av pergo. Många får det en vecka efter sista tabletten så chansar på det..

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april29
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)

Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Solig  Maj  {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8? -- Irmelie  ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket  efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)

• Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-04-10 22:27:50 följande:
    Blir jag väl gravid igen så lär jag nog testa varannan dag i början iallafall och då försvinner ju några iallafall.

Men min förhoppning är att jag inte behöver använda så många utan kan ge bort dem till bättre behövande! 

Tiden går så långsamt nu, vill ha äl snart så jag kan få bim igen. 

Stämmer att man blir nojjigare när man blir gravid, det är ju så mycket som hänger på det lilla fröet i magen. 

Millan 
    Haha, jag handlade på mig en massa ÄL-test och gravtest så jag har hur många som helst, det var ju så billigt..
    Är ju så nyfiken att jag testat från dag 7 efter ÄL (dock inte denna gång eftersom vi inte sköt skarpt). Iof så har jag inte haft så många cykler att det inte gått åt så många ändå..
    har även ett CB hemma samt ett CB digitalt, just in case. De går ut i slutet av 2012 så jag hoppas få använda dem innan dess! 
    2 dagar kvar till pergostart.. Känns jättekul! Spännande. Och liite läskigt Drömmer

Ceke: Hälsa pricken! Solig Passande namn. Den lille rackaren lever rövare där inne. Något illamående ännu?

Vi hade också arbetsnamn på vår lilla, samma som jag såg att någon annan hade i en annan tråd nyligen faktiskt. Känns bra att ha ett "namn" på den även om det inte blev, så man kan prata om den.

Jag har vårkänslor just nu!! Visst är det UNDERBART!
    Städade undan vinterkläderna igår och tog fram sommargarderoben. Började fixa på balkongen, tog ut möbler och snart ska det planteras. ÄLSKAR VÅREN!! Cool
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-04-11 17:11:52 följande:
    Vårkänslor här med! Läkaren sa att jag förmodligen skulle ha ägglossning typ imorgon, så här blir det livat i Stockholm ;)
     Slapp skrapning oxå, så jag är jätteglad idag! Vi väntade en cykel efter förra missfallet, men nu gör vi en "Ernlia" (tror jag att det var) och kör på direkt...
    Passar på att lägga in mig i listan... var ju bara att ändra layouten lite... fast vågade inte ändra Finlandssvenskans ÄL även om jag tror att hon menar april... (kalla mig gärna fegis om ni vill...)
    Vårkramar till alla!

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)
    26-- Saftochbulle  ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    Weehoo, Stockholmsvecka!
    Kör hårt, denna gången går det vägen!!
    Ser det lite som tredje gången gillt för mig med eftersom jag gjorde en abort när jag var 22. Så nästa gång blir det min tredje graviditet.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet