Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - Usch vad tufft! Stor kram Hjärta

Pingla - Tack för svar.

EGO: Har haft starka utslag på ÄL-stickorna, förra veckan. Borde ju då haft min ÄL? Idag uppmärksammade jag dock, ursäkta nu min beskrivning, en genomskinlig, klibbig och seg flytning, riktigt rejäl. Har aldrig varit med om det tidigare... Började fundera på ÄL-flytningar, ska inte de vara på det sättet? Skriver och frågar för att jag aldrig märker av min ÄL, min kropp signalerar aldrig ngt om när den är på g eller är... Blir inte klok på detta, eller så överanalyserar jag.

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2011-03-07 21:44:30 följande:
    Ibland kan man ha "falska" stegringar utan ÄL.
    Har du kollat om du har utslag nu igen?
    Lika bra att sexa på ifall att.
    Hmm... Näe, det har jag inte kollat, går och gör det på en gång
  • Jojjo77

Grattis Marre

Tog ju ett till ÄL-test igår kväll, svagt utslag, absolut inte som det förra veckan, för det var verligen mycket starkare än kontrollstrecket. Inga konstiga flytningar idag. Den kroppen, den kroppen...

• Jojjo77

När det gäller PCO... läste om att man ofta får reda på att man har det när man har svårt att blir gravid och att man bl a kan ha cystor på äggstockarna. Upptäcks inte detta om man gör ett cellprov? Mitt cellprov för ett par veckor sen såg bra ut, jag har jämn cykel och är inte överviktig. Kan man ha det ändå? Blev lite nojjig nu Tyst

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-03-08 20:17:00 följande:
    Jojjo: Tror att äl-testen kan visa en svag linje hela månaden för vissa. Men äl-testen kan även visa positivt om man är gravid. När fick du positivt på äl-stickorna?

Om din cykel är jämn så borde du inte ha PCO.

Millan 
    Jag hade starkare utslag än kontrollstrecket den 3/3 och lika starkt som kontrollstrecket den 4/3. Ungefär en vecka innan ÄL-utslag så brukar jag ha svagt utslag på stickorna. Nu var det som sagt också svagt, men mycket svagt, så absolut inte en markör för ÄL, eller att jag är gravid (tror jag inte i alla fall) . Utslaget kom denna månad 2 dagar senare än vad jag räknat på när det skulle komma. Min cykel kan variera en till två dagar, framåt eller bakåt, men vad jag förstått räknas det i läkarvärlden inte som oregelbunden cykel, då krävs det fler dagar än så.  Hoppas du har rätt

Ceke - tråkigt med tanten, men skönt ändå att det som sagt sätter igån ordentligt.

Om man inte kan upptäcka cystor vid cellprov, hur ska de då upptäckas? Vi värk och stora problem?
  • Jojjo77

Irmelie - tack för svar. Får avvakta tills vi kommer på första läkarbesöket. Det borde inte dröja mer än max 2 månader innan vi får komma och utrednigen är igång ordentligt.

Har ju ganska många dagar kvar till BIM, men har kommit på mig med att inte gå och vänta eller tänka så mycket på barn överhuvudtaget denna månad, väldigt skönt. Kan kanske bero på att det är mycket annat runtomkring som händer och ska planeras. Hur som helst så känns det väldigt skönt att den besatthet jag känt tidigare verkar ha avtagit, blir ju liksom ohållbart i längden.

Tråkigt Ellen med mens, stor kram! Förstår att det är tungt, särskilt när man gått över tiden och börat bygga upp ett hopp.

• Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-03-10 17:34:22 följande:
    Tror att de kan kolla det hos gynekologen. Jag vet att jag har en cysta, men inte på äggstocken dock (så den var tydligen ofarlig) , och den upptäcktes vid ett VUL hos gynekologen. Jag hade bara berättat att jag var sugen på att starta bebisverkstad och då sa han att han kunde göra ett VUL och bara "kolla läget" (det här var privat).
    Oki. Det är mycket med det mesta Tack för svar!
  • Jojjo77
    vintermamma11 skrev 2011-03-10 21:32:39 följande:
    Sista chansen imorgon. Ska testa, Himåt+4. På eftermiddagen har jag läkartid, pallar inte mer. Jag vet att jag varit gravid, vill veta vad som gick fel...
    Lycka till!
  • Jojjo77

Polarlantis - GRATTIS!!! Vad kul!!!

EGO: BIM imorgon. Tror inte det blir ngt plus här inte, men heller inga menskänningar. Väldigt uppsvälld mage, så det är den som gör att jag tror på mens... Tänker inte testa, utan väntar ut tiden och ser om bitchen kommer

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet