• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78
    Essalady - jo äl tider är väldigt närstående enl min kalender så är det äl på tisdag. Mensen började den 29:e....
    Hoppas att mannen min känner för lite mys ikväll och morgon får vi hoppas!

Hur ligger det till för din del?? :)

Ceke - har du testat ännu? Vilken dag har du planerat om det inte blir idag???

Jag har åkt skridskor idag för första gången på väldigt länge.....säker 20 år.  Det gick rätt bra faktiskt.
    Känner inte för att jobba imorgon skulle vilja ha en dag till men det vill man väl såhär dax imorgon med antar jag. 

Saftis - hoppas verkligen att tanten är på en jorden runt resa det närmaste 9 månaderna,  :)

• Polarlantis

Dags för mig att ha leverera gnällinlägg Rynkar på näsan orkar ni inte läsa så förstår jag det!!!
    Känner mig helt nere och asocial och bläääää i största allmänhet!
    Håret är fett och hemskt och hyn också, konsekvenser av p-pillerstoppet helt klart, får en inte på bättre humör, Inte heller att jag går upp i vikt typ ett kg per dag känns det som, också sviter av pillerstoppet. URK! har ont i armbågen som jag kvaddade igår, helt uppsvälld och det går inte att använda den knappt, ok, lite då och det blir bättre men iaf. Ont i knäna efter att ha stått på stege en dag och skottat tak, ser inte klokt ut med alla blåmärken OCH jag trillade på höften igår också så den gör också ont. Total rishög till 32åring!

Pratade med bästa väninnan som faktisk frågade hur läget var idag men inget hur det går med bäbis...själv har hon en på halvtid i magen och lever i en liten bubbla så utan er hade jag helt gått under! Ush så ensammet det känns. Hon blev ju gravid utan att ens försöka liksom...dom bara var som vanligt och hon slutade med piller och vips, allt klart. Glad för henne så klar...men hade velat få lite mer stöd...och i alla fall en fråga om hur man mår!

Ont i magen och svullen och lite flytningar, men väldigt lite, inte alls som förra månaden och det vet jag inte om jag ska ta som ett bra eller dåligt tecken. Mår också lite illa från och till nu...antagligen ÄL som gör det...om jag nu har det..tror det men vad hjälper det?!

Vill bara gråta och tycka synd om mig själv nu...och det är väl det jag gör här, tycker synd om mig alltså..Sambon skulle bli så förfärad om jag lipade också! Har inte tagit ngt nytt test heller...känns meningslöst liksom...

ursäkta gnällandet! Hoppas ni har en bättre kväll!!!

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-09 19:13:19 följande:
    Dags för mig att ha leverera gnällinlägg Rynkar på näsan orkar ni inte läsa så förstår jag det!!!
    Känner mig helt nere och asocial och bläääää i största allmänhet!
    Håret är fett och hemskt och hyn också, konsekvenser av p-pillerstoppet helt klart, får en inte på bättre humör, Inte heller att jag går upp i vikt typ ett kg per dag känns det som, också sviter av pillerstoppet. URK! har ont i armbågen som jag kvaddade igår, helt uppsvälld och det går inte att använda den knappt, ok, lite då och det blir bättre men iaf. Ont i knäna efter att ha stått på stege en dag och skottat tak, ser inte klokt ut med alla blåmärken OCH jag trillade på höften igår också så den gör också ont. Total rishög till 32åring!

Pratade med bästa väninnan som faktisk frågade hur läget var idag men inget hur det går med bäbis...själv har hon en på halvtid i magen och lever i en liten bubbla så utan er hade jag helt gått under! Ush så ensammet det känns. Hon blev ju gravid utan att ens försöka liksom...dom bara var som vanligt och hon slutade med piller och vips, allt klart. Glad för henne så klar...men hade velat få lite mer stöd...och i alla fall en fråga om hur man mår!

Ont i magen och svullen och lite flytningar, men väldigt lite, inte alls som förra månaden och det vet jag inte om jag ska ta som ett bra eller dåligt tecken. Mår också lite illa från och till nu...antagligen ÄL som gör det...om jag nu har det..tror det men vad hjälper det?!

Vill bara gråta och tycka synd om mig själv nu...och det är väl det jag gör här, tycker synd om mig alltså..Sambon skulle bli så förfärad om jag lipade också! Har inte tagit ngt nytt test heller...känns meningslöst liksom...

ursäkta gnällandet! Hoppas ni har en bättre kväll!!!
    Nämen Polarlantis, vilken otur du haft de senaste dagarna! Och kram på dig.
  • ceke

Gris: Imorrn bitti tänkte jag köra på... Fast tror ju på neg, men skönare att kunna va lugn i några dagar i sådana fall...

• simtim

Ceke, håller tummarna för dig.

Annars sitter jag och tittar på Morden i Midsomer och har det gött

• mumwannaB

Polarlantis - Gnäll på bara. Det är verkligen typiskt hur allt kan gå snett ibland. Hoppas att du vaknar till en bättre och ljusare dag imorgon  (även om det är dax att gå till jobbet igen Rynkar på näsan). Har du inget billigt test du kan ta? Ibland känns det bättre för stunden iaf att veta med säkerhet. Även om man hade kunnat säga svaret med 99% säkerhet redan innan :)

Ni som tempar - Har ni någon speciell termometer?

• Kattflickan

Polarlantis: Ibland känns allt hopplöst, försök att sova ordentligt i natt så känns det nog bättre imorgon.  Konstigt att du går upp i vikt av att sluta med p-piller, för mig var det tvärtom. Det kanske är omställningen i kroppen efter hormonerna som får dig att känna dig lite deppig? Eller så är det ägglossningen. Visst är det jobbigt när andra bara blir gravida, hur enkelt som helst. Men tänkt på att du inte försökt så länge, det kommer troligen gå bra för dig! 

Millan

• ifyouweremine

Gris - Jo här jobbar vi på. :) Vi kör varannan dag lite nu.

Polarlantis - verkar som vi alla sjunker in i deppsvackor emellanåt. Är väl inget konstigt, det är ju en känslo-bergodalbana och man kan ju inte vara stark jämt. Hoppas det känns bättre imorgon.

Ceke - Lycka till imorgon! Håller tummen..

• ceke

Gjorde precis ett test. Toknegativt var det här. Jaja.. var väl väntat. Skönt att slippa gå o hoppas fram till BIM i a f (BIM-3 idag). Trist men sant.

Då vet jag i a f att dessa konstiga nycker har med Proveran att göra!

• ernlia03

Jag förstår inte varför livet ska vara så orättvist. Har haft ont i magen sedan i lördags, typ "bakom" naveln. Och nu har jag fått rosafärgade blödningar igen. Jag vet att man även kan ha "ofarliga" blödningar, men jag litar inte riktigt på det just nu. Och jag känner ju mig inte det minsta gravid så tror tyvärr att magkänslan är rätt även den här gången...

Och bland det värsta är att jag inte kan göra ett skit! Det är för tidigt att kunna se nåt på ultraljud så kan bara vänta. Jag tror på riktigt att jag kommer att bli totalt knäpp av det här...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet