• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Polarlantis - Låter spännande! :) Vilket test var det? Om teststicka, är strecket rosa? Kom det inom 10 min?

• Gris78

Har läst att det är en del som plussar sent. Hur snart såg du strecket, inom tio minuter? :) testa imorgon igen!!

• ifyouweremine
    Gris - Va, är det mest du som ska förbättra din insats enligt mannen? Ni är ju två om detta! Då får ju båda anstränga sig såklart. Först och främst kan han ju se till att vara tillgänglig vid ÄL! ;) Hade nog inte gjort nåt att få till det igår men blir det av idag så funkar nog det också! Vi har kört varannan dag den senaste veckan nu för att gardera. Ska ta mitt äl-test om en stund och se om äl verkar vara på g. Har haft lite känningar i alla fall, så det borde bli snart. Har du några äl-känningar?
  • L Maria

Har läst igenom en massa och hinner inte svara på allt nu, men ledsen för er skull som fått mens...

Ceke - fundera lite på om du ska testa med alla b-vitaminerna och inte bara b6 - läs lite här - där står bland annat att upptaget av b-vitamin funkar bättre om man tar dem i kombination!

• Gris78

Essalady - ja han e lite crazy min karl, lyssnar inte jättemycket på hans knasigheter. Har saft till honom att vi måste öka antalet insatser....
    Vi får hoppas att vi får till det ikväll och imorgon. Tänkte strunta i stickorna denna gång.

Varannan dag låter ju himla lovande för din/ er del :)

• Kattflickan

Gris: Den är väl din man som ska öka (in) satsen

Ceke: Synd att det blev negativt, har du lika mycket spottings som vanligt?

Polarlantis: Man ska inte låta grav-testen ligga för länge, då kan de visa falskt, men om du först såg ett svagt streck så kan det tyda på att nåt är på G. Är du säker på när du hade ägglossningen? Skulle den inte kunnat vara senare än du trodde?

Jag känner mig lite mer relaxad den här månaden. Kände mig så säker förra månaden att jag var gravid att nu har lixom luften gått ur mig, orkar inte gå och hoppas att det blev nåt. Vi gjorde ett bra försök och nu försöker jag tänka på annat så får jag testa på BIM om inte tanten hinner komma. Går det inte den här månaden så får vi väl göra ett lika bra försök nästa månad då! 

Hur gör ni andra, har ni dragit ner på kaffet nåt? Äter ni folsyra? 

Jag har minskat på kaffet till en kopp per dag, men mest för att om jag blir gravid så kommer jag nog bli äcklad av kaffe igen och det är jobbigt att dra ner från 3 koppar per dag som jag drack förut. Det sägs väl att om man dricker mer än 3 koppar per dag så kan det sänka fertiliteten.

Millan

• ifyouweremine
    millan - Folsyra äter jag. Kaffe dricker jag tyvärr lite mer än jag borde, och det är så dumt för egentligen klarar jag mig utmärkt utan kaffe, på jobbet dricker jag det mest för att "värma mig" och för att ha nåt att smutta på typ. Hemma brukar jag nästan aldrig dricka kaffe, men då dricker jag desto mer té och det är väl egentligen inte mycket bättre va?
  • mallanis

Polarlantis- Jag plussade på BIM+ 10 vid min andra graviditet, hängde då i trådar med andra som plussade sent. Flera av dem har bebisar eller bebisar på gång idag ;)  Det kan dock vara ett problem att progresteron halten inte stigt tillräckligt fort eller att man jelt nkelt är en av dessa "låghormonare". =)

Jojjo- En del som gör ivf rekomenderas akupunktur av sina BM/läkare! Jag tänkte att jag gör ett försök efter mina problem med mf. Hur mycket det har med psyket att göra vet jag inte men vid mitt första besök berättade hon grejer om min kropp som är svårt att "gissa sig till" om man inte är synsk ;) eller väligt..... väldigt bra på att gissa.
    Jag fick akupunktur, försökte lägga om mitt beteende och började med tabletter hon rekomenderade. Vad som hjälpte mig vet jag inte men Äl kom tidigare fick kortare cykel och rikligare mens.... men sen vet man ju vad som hjälpte mig men jag började må bättre =)  trodde innan att jag hade en helt ok och regelbunden cykel... men hade äl lite väl sent...

Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine
    polarlantis - Eller kan det rentav vara så att du haft äl några dagar tidigare än du trodde denna månad och det är från denna omgång du ser ett streck? I så fall är det ju inte konstigt om det är extremt svagt.
  • Frk Svår

Snacka om att man börjar noja med symtom. Har aldrig halsbränna annars och nu har jag haft det från och till i några dagar. Genast skriker hjärnan symtom!! för glatta livet :-/ Dessvärre tror jag att mensen är på väg vilken dag som helst

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet