• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2011-01-11 10:47:26 följande:
    Håller tummarna för dig!! Jag blir tyvärr lättretlig vid ÄL, ont i brösten och värk i magen, och min man brukar retas med mig att det inte är helt lätt att mysa med mig när jag är sån men vi får till det ändå. Fast bara varannan dag de senaste dagarna. Ska försöka trappa upp till varje dag nu. Hoppas på glad gubbe imorgon.
    brukar också vara sugen men precis som du säger lite lättirriterad om man säger så! Och med dessa humörsvängningar så är det extra besvärligt...hmm...men ikväll så Flört

Lite kul är det...det är bara ni här som vet att jag testat och att det med enormt liten chans kanske är ngt...sambon vet inte och inte heller bästa väninnan...vill liksom bara säkrare först! tack för att ni finns! För det kan ju lika väl bli mens nu!!
  • Frk Svår
    ceke skrev 2011-01-11 10:47:23 följande:
    Ojdå.. själv blir jag supersugen när ÄL är på G Men sen blir det ju minst sagt lite verkstad av det hela... hehe
    Jag blev det förr. Tyckte mig märka att jag hade ÄL pga att lusten ökade som tusan. Men nu känns det mer och mer som ett tvång och inte lustfullt alls.
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-11 10:49:41 följande:
    brukar också vara sugen men precis som du säger lite lättirriterad om man säger så! Och med dessa humörsvängningar så är det extra besvärligt...hmm...men ikväll så Flört

Lite kul är det...det är bara ni här som vet att jag testat och att det med enormt liten chans kanske är ngt...sambon vet inte och inte heller bästa väninnan...vill liksom bara säkrare först! tack för att ni finns! För det kan ju lika väl bli mens nu!!
    OJ! har du lyckats hålla det hemligt tom för sambon! Strongt gjort! Hoppas så att du får ett starkare streck imorgon.. Kanske dags att använda det där digitala testet du har hemma?!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-11 10:51:26 följande:
    OJ! har du lyckats hålla det hemligt tom för sambon! Strongt gjort! Hoppas så att du får ett starkare streck imorgon.. Kanske dags att använda det där digitala testet du har hemma?!
    Jo, dumt att oroa honom om det inte är ngt...eller göra honom glad och så grusa det...bättre att berätta sen...så får han väl skälla då!
    Ska ta ett vanligt cb till och om det visar något som helst DÅ ska jag testa på det digitala men är det helt  blankt så var det nog falskt...
  • ifyouweremine

Jag har tänkt på det där.. om man nångång nånsin skulle få ett plus.. Jag skulle ju vilja överraska maken och hitta på nåt roligt sätt att berätta det. Men frågan är om man skulle kunna hålla sig eller om man skulle springa till honom direkt med stickan i handen och glädjetårarna sprutande? :)

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-11 11:03:42 följande:
    Jo, dumt att oroa honom om det inte är ngt...eller göra honom glad och så grusa det...bättre att berätta sen...så får han väl skälla då!
    Ska ta ett vanligt cb till och om det visar något som helst DÅ ska jag testa på det digitala men är det helt  blankt så var det nog falskt...
    Usch.. jag skulle va helt nipprig idag om jag va du!!! Eller... jag vet ju att jag skulle va det då jag va med om ett felaktigt test i september (eller om det va oktober) som först visade pos sen neg inom avläsningstiden! Gick ett dygn och trodde det va nåt samtidigt som jag inte ville tro för ville inte bli besviken etc.. Och huuuuva va jobbigt det va! Det visade sig ju sen va negativt och ett felaktigt test helt enkelt...

Tycker du verkar så coooooool
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-11 11:12:14 följande:
    Usch.. jag skulle va helt nipprig idag om jag va du!!! Eller... jag vet ju att jag skulle va det då jag va med om ett felaktigt test i september (eller om det va oktober) som först visade pos sen neg inom avläsningstiden! Gick ett dygn och trodde det va nåt samtidigt som jag inte ville tro för ville inte bli besviken etc.. Och huuuuva va jobbigt det va! Det visade sig ju sen va negativt och ett felaktigt test helt enkelt...

Tycker du verkar så coooooool

Ja gissa hur mycket jag får jobbat idag? men som tur är verkar hela världen vilja ringa mig idag och störa på jobbet (vänenr alltså) så jag har fullt upp...med annat än jobb! PUST! Skyller på att det faktiskt är andra dagen efter semestern, man SKA ta det lugnt då! HAHA!

Försöker ta det lugnt...har varit helt ok med att det inte är ngt...men nu har jag börjat hoppas så det blir deppigt om det inte är ngt imorgon...läste i en annan tråd om en tjej som testat 6-7 ggr neg och fick pos i v9!!! OK...fick inte alls förhoppningar av det...hmm...eller jo...

Visst skulle man vilja göra ngt kul av det hela NÄR det blir pluss...men jag tror mer på "ääääälskling...kan du komma hit lite......kan du titta på den här åt mig FÖR JAG FATTAR INTE VAD DEN VISAR!!! Antar att det är så det blir för mig...gaaaaaaaahhhhhhhh!!

• ceke

Hehe, men även den varianten är ju jättefin om det är ett plus ju!

• ernlia03
    Polarlantis skrev 2011-01-11 11:17:01 följande:

Ja gissa hur mycket jag får jobbat idag? men som tur är verkar hela världen vilja ringa mig idag och störa på jobbet (vänenr alltså) så jag har fullt upp...med annat än jobb! PUST! Skyller på att det faktiskt är andra dagen efter semestern, man SKA ta det lugnt då! HAHA!

Försöker ta det lugnt...har varit helt ok med att det inte är ngt...men nu har jag börjat hoppas så det blir deppigt om det inte är ngt imorgon...läste i en annan tråd om en tjej som testat 6-7 ggr neg och fick pos i v9!!! OK...fick inte alls förhoppningar av det...hmm...eller jo...

Visst skulle man vilja göra ngt kul av det hela NÄR det blir pluss...men jag tror mer på "ääääälskling...kan du komma hit lite......kan du titta på den här åt mig FÖR JAG FATTAR INTE VAD DEN VISAR!!! Antar att det är så det blir för mig...gaaaaaaaahhhhhhhh!!

I en annan tråd jag är med i var det en tjej som plussade först på BIM +19 (tror jag, länge var det iaf). Men sedan visade det sig att hon förmodligen haft ÄL ca två veckor senare än hon trodde.

Tycker dina humörsvängningar och förändrat luktsinne låter misstänkt graviditet, men kroppen har ju en tendens att kunna luras när man hoppas som mest...

Själv är jag i limboland, kan inte göra annat än vänta. Och hatar det! Har inte haft några färgade flytningar sen igår morse, men magen är hård och spänd och det trycker, drar och "bränner" i den.

Tog ett digitalt med veckoindikator idag och det visade "gravid 2-3 veckor", dvs att befruktningen skett för 2-3 veckor sedan. 3 veckor sedan idag var dagen innan jag var på återkontroll där det konstaterades att jag hade haft ÄL. Tycker det borde ha stått 3+ på testet, men kan ju vara möjligt att jag hade ÄL dagen innan kontrollen också.

Tycker det är lite förvirrande det där med vilken vecka man är i. Läser man här på FL:s hemsida om de olika veckorna så räknas tydligen mensens första dag som 0+0, dvs du är i vecka 1, ÄL sker ungefär 2+0, dvs v 3. Då borde jag vara i v 6 nu (ca 5+1), men enligt instruktionerna på testet skedde befruktning för 2-3 veckor sedan borde man vara i v 4-5. Förmodar att de räknar som läkarna gör, dvs hela veckor och dagar, t.ex. 5+1.

Ringde gyn igår och frågade lite allmänt och fick en tid 26:e januari för VUL. Vilket är vår bröllopsdag... Är det värt att förstöra den..? Samma kvinna som för övrigt skrämde upp mig rejält när jag ringde dit förra gången och hade lite rosa flytningar sade nu att det är helt normalt. Bekräftar bara deras olika svar. Får bara hoppas att hon är synsk eftersom hon hade rätt förra gången...

• Lavendia

Ernlia: hoppas verkligen att det lilla pyret stannar kvar!! Have faith! Tyvärr är jag ingen expert på veckor så ingen aning tyvärr. Låter förvirrande. Härligt med ett vinterbröllop! Det hade vi med och har bröllopsdag på söndag 16/1. Svårt att veta. Kan vara jättepositivt besked så ni får en glädjens dag eller inte så förstår att du tvekar. Kan du ända tid? Inte alltid lätt att få tider så då får man kanske bara gilla läget och hoppas på bästa. Är det dåliga besked så får ni njuta av er bröllpsdag ändå och lyckan över att ni funnit kärleken i varandra. Tror i och för sig att om det skulle vara något så kommer du börja blöda mer innan dess. Hoppas, hoppas på positiva besked framöver och håller alla tummarna!!!!!! Varm kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet