Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack alla snälla!!! Att våga hoppas är en konst...samtdigt om man försöker tänka att det kanske inte blir ngt...PUH!

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-05-30 20:43:41 följande:
    Saftis: Hoppas du är gravid, ska du testa på onsdag? Jag har verkligen ansträngt mig den här månaden för att inte känna efter och hoppas för mycket. Vill inte bli besviken precis innan jag åker iväg och hälsa på min syster och förstöra resan. Så hela tiden försöker jag tänka att det inte blev nåt den här månaden. Idag råkade jag slå i bröstet i en dörr (ja, det är sant) och då kände jag att det faktiskt ömmade, vilket även det andra bröstet gjorde när jag kände efter. Men jag ska försöka tänka på annat fram tills onsdag och utgå ifrån att det inte blev nåt!

Polarlantis: Hoppas det är en ny graviditet, när ska du tillbaka för att se det isåfall?

Millan 
    Jag hoppas ÅT dig så du kan ta det lugnt Glad
    Ska tillbaka på tisdag NÄSTA VECKA...Stööööööööööööön! Men blodprovet får jag nog veta imorgon hoppas jag... Men det känns ok, tänker ju itne åka på skrapning om det är ett nytt litet liv där inne! Kommer bli en lång vecka...har ju en de symptom men inte alla som förra gågnen...vet inte vad jag ska tro...
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-05-30 20:50:15 följande:
    Så, om hcg ökat från förra gången så är det troligen en ny graviditet?

Visst är det jobbigt att vänta, men tur att de kollar igen innan skrapning. En tjej i en annan tråd fick sin graviditet utdömd och sen när hon kom tillbaka för att skrapas och de kollade efter så såg de ett hjärta, men du är kanske också aktiv i den tråden?

Millan

Ja det verkar vara som att man får hålla kollen hårt på sin egen kropp och stå på sig...som bm här på FL citerade till mig: "allt är möjligt, en del saker är bara mindre ovanliga", tycker det är så fint sagt! Antar att dom nu har hcg som en riktlinje och ser om det ökar eller minskar och så gör dom nytt vul och så får vi se...hade tydligen chefsläkaren fick jag veta efteråt, och inte ens hon visste. Men jag TROR inte hon tror på en ny grav...fick den känslan...så jag försöker avvakta med lyckan...hur lätt är det på en skala?

Irmelie: Tack! Vi hoppas och hoppas!!!

• Polarlantis
    Sophy80 skrev 2011-05-31 11:57:12 följande:
    En väninna till mig tog ut sin spiral för att hon fått en infektion. Gjorde ett VUL, läkaren sa att han såg en blödning på g. Gav henne p-piller. Det käkade hon i två månader. Fick ingen mens. Började kräkas på morgnarna. Den där "blödningen" han sett var i själva verket hennes blivande dotter.
    Korsar fingrarna för att det inte är en blödning!

Jösses! Ibland undrar man om man alltid måste ha två läkare för varje bedömning! Hon måste varit ganska arg...

Men det var en fin peppande historia till mig, tack så mycket!!! Har sutfat runt på vulbilder halva dagen för att se hur det ser ut...och det ser ut percis som min bild...hmm...JAG HOPPAS SOM EN GALNING! Lika bra att erkänna...

• Polarlantis

IIIHHH!!! Så spännande med tre i tråden som går i testartankar! Håller tummen nu, massor med pluss ska det bli nu!!!

• Polarlantis

Vilken spänning det är här nu! Hoppas på att under dagen få se det ena plusset efter det andra, lycka till nu tjejer!!!

Ceke: LYCKA TILL I MASSOR IDAG!!!!!!!!!!!

EGO: Satt med 3v bäbis i knät som sov som den lilla groda hon är...jösses så små dom är! Kändes helt ok iaf...antagligen för att jag nu går runt och hoppas på att det är ngn på g i min mage så jag får en egen groda... men drömde den ena hemska drömme efter den andra...det är tufft att vänta! Surfade runt på vul bilder för v 3 och 4 och insåg att det såg ut som min bild...lite peppande iaf! tack för alla tummar som hålls för mig nu, behöver er verkligen!

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-06-01 07:23:57 följande:
    Hejsan,

En trevlig syn mötte mig imorse! Ett positivt gravtest! Tyvärr kunde jag inte ladda in bilden för jag har inte kamerans program i den här datorn, men strecket var tydligt, fast inte lika starkt som kontrollstrecket, jag kunde se det redan en knapp minut efter jag tagit testet!

Min första tanke var "jipiii, jag är gravid!" min andra tanke var " undrar på vilket sätt det kommer gå fel den här gången".

Men jag ska försöka att inte tänka så.

Nu åker jag bort några dar, så om jag inte svarar så bli inte oroliga och jag tänker inte ta med några gravtest, för om de inte ökar i styrka så blir jag bara ledsen och jag vill inte förstöra min resa.  

Hoppas mitt plus är det första i en lång pluskavalkad de närmsta dagarna!

Millan 
    HURRA FÖR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!
    klart det kommer gå bra nu, det är DIN TUR!!! bra att du inte tar med tester, försök att vara glad och hoppas!!! trevlig resa och stort lycka till, väntar på ny info när du kommer hem igen!!! KRAM!!!!
  • Polarlantis

Tiden går så sakta att jag håller på att bli GALEN!!! Hur ska jag få tiden att gå till på tisdag????? Blri ju helt fnattig av att tänka på det här och så ska man jobba och vara genomtänkt, koncentrerad och social till råga på allt! PUST! Är ju iaf bortrest och fulltupptagen fre-sön men tills dess...EN EVIGHET!!!
    Inte visste jag att det kunde bli en sådan cirkus av att försöka få barn...

• Polarlantis
    Saftochbulle: STORT JÄTTEGRATTIS! Utbröt i jubel här hemma när jag läste, så glad för din skull!!! Klart det är tredje gången gillt och NU GÅR DET BRA!!!!!!!!!! Förstår att du måste vara skakis även om du redan förstått hur det låg till...härligt att du mår skunk! Jag vill också ;) Åhhhh GRATTIS IGEN!!!
  • Polarlantis
    marja78 skrev 2011-06-02 07:48:57 följande:

Tack för all "välkomnanden".
    Kul att läsa om alla som blir gravida, ger en hopp om att det inte är försent. Jag är ju bara inne på andra försöket så jag ska väl kanske inte klaga. Jag tyckte att första minuset var jobbigt.. Hoppas att det blir lättare..

En fråga till er lite mer erfarna. Orsaken till att jag trodde att jag var gravid redan efter första försöket var att mina bröst ömmade hela vägen från innan ägglossning till efter mensen.Så det är cirka 5 dagar som jag inte har ont i brösten. Så hade jag aldrig när jag skyddade mig,därav upplevde jag det som en stor skillnad första gången och trodde verkligen att jag var gravid.

Nu är det samma igen, jag har ömmande bröst och jag ska ju inte ha mens förrän nästa helg igen.
    Är det ngn mer som nästan konstant har ömmande bröst??

Välkommen hit! Supertrevlig tråd detta,hoppas du kommer trivas här!

Har du nyss slutat med p-piller tro? För första månaden efter jag slutade hade jag alla möjliga symtom men det var bara kroppen som lärde sig att tänka själv igen...Lycka till nu!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet