Vi över 30 som längtar efter första barnet
Tack alla snälla!!! Att våga hoppas är en konst...samtdigt om man försöker tänka att det kanske inte blir ngt...PUH!
Tack alla snälla!!! Att våga hoppas är en konst...samtdigt om man försöker tänka att det kanske inte blir ngt...PUH!

Ja det verkar vara som att man får hålla kollen hårt på sin egen kropp och stå på sig...som bm här på FL citerade till mig: "allt är möjligt, en del saker är bara mindre ovanliga", tycker det är så fint sagt! Antar att dom nu har hcg som en riktlinje och ser om det ökar eller minskar och så gör dom nytt vul och så får vi se...hade tydligen chefsläkaren fick jag veta efteråt, och inte ens hon visste. Men jag TROR inte hon tror på en ny grav...fick den känslan...så jag försöker avvakta med lyckan...hur lätt är det på en skala?
Irmelie: Tack! Vi hoppas och hoppas!!!
Jösses! Ibland undrar man om man alltid måste ha två läkare för varje bedömning! Hon måste varit ganska arg...
Men det var en fin peppande historia till mig, tack så mycket!!! Har sutfat runt på vulbilder halva dagen för att se hur det ser ut...och det ser ut percis som min bild...hmm...JAG HOPPAS SOM EN GALNING! Lika bra att erkänna...
IIIHHH!!! Så spännande med tre i tråden som går i testartankar! Håller tummen nu, massor med pluss ska det bli nu!!!
Vilken spänning det är här nu! Hoppas på att under dagen få se det ena plusset efter det andra, lycka till nu tjejer!!!
Ceke: LYCKA TILL I MASSOR IDAG!!!!!!!!!!!
EGO: Satt med 3v bäbis i knät som sov som den lilla groda hon är...jösses så små dom är! Kändes helt ok iaf...antagligen för att jag nu går runt och hoppas på att det är ngn på g i min mage så jag får en egen groda... men drömde den ena hemska drömme efter den andra...det är tufft att vänta! Surfade runt på vul bilder för v 3 och 4 och insåg att det såg ut som min bild...lite peppande iaf! tack för alla tummar som hålls för mig nu, behöver er verkligen!
Tiden går så sakta att jag håller på att bli GALEN!!! Hur ska jag få tiden att gå till på tisdag????? Blri ju helt fnattig av att tänka på det här och så ska man jobba och vara genomtänkt, koncentrerad och social till råga på allt! PUST! Är ju iaf bortrest och fulltupptagen fre-sön men tills dess...EN EVIGHET!!!
Inte visste jag att det kunde bli en sådan cirkus av att försöka få barn...
Tack för all "välkomnanden".
Kul att läsa om alla som blir gravida, ger en hopp om att det inte är försent. Jag är ju bara inne på andra försöket så jag ska väl kanske inte klaga. Jag tyckte att första minuset var jobbigt.. Hoppas att det blir lättare..
En fråga till er lite mer erfarna. Orsaken till att jag trodde att jag var gravid redan efter första försöket var att mina bröst ömmade hela vägen från innan ägglossning till efter mensen.Så det är cirka 5 dagar som jag inte har ont i brösten. Så hade jag aldrig när jag skyddade mig,därav upplevde jag det som en stor skillnad första gången och trodde verkligen att jag var gravid.
Nu är det samma igen, jag har ömmande bröst och jag ska ju inte ha mens förrän nästa helg igen.
Är det ngn mer som nästan konstant har ömmande bröst??
Välkommen hit! Supertrevlig tråd detta,hoppas du kommer trivas här!
Har du nyss slutat med p-piller tro? För första månaden efter jag slutade hade jag alla möjliga symtom men det var bara kroppen som lärde sig att tänka själv igen...Lycka till nu!