Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Smiley skrev 2011-04-06 13:51:43 följande:
    Jasså?! Fler som blivit gravida efter ett besök där?! Kan hoppas att det stämmer in på mig då
    Ha, ha, nä...alltså jag BOR där och ja...blev gravid där två gånger.
    Vi brukar skoja om att ÄL-perioden heter "Stockholmsveckan"... (här i tråden). Tror det var på tal om att stockholmare åker till Gotland och sprutar champagne och så tolkade vi det som annat sprut (fniss, om du fattar ;).Tror det var så i alla fall - de andra tjejerna får rätta mig om jag har fel...
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-04-06 15:30:01 följande:
    Vi har sagt att vi inte haft skyddat sex det senaste året, vilket är sant, sen att vi bara aktivt försökt i 3 månader när jag ringde, de nämnde vi inte... Fult? Absolut Hon menade att ett år inte är lång tid och är det inga fel som hittas så får man fortsätta upp till 2 år och att det brukar ta sig innan dess.
    Nä, inte fult. Tycker ni gjorde HELT rätt! Skönt att det är på G...
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2011-04-06 19:42:42 följande:
    Hejsan!

Tar nu mod till mig och skriver här hos er. Hoppas det är ok?
    Jag har läst lite sen i höstas men nu tyckte jag att det var dags att ge mig tillkänna:)

Jag är 33 och jag o sambon har försökt bli gravida sen i höstas, tråkigt nog utan att lyckas:( Börjar misströsta lite men vissa dagar känns bättre än andra:)

Hoppas att jag ska kunna avlasta mannen min genom att "prata" med er om allt som rör sig i huvudet.

Ha det bra!
    Varmt välkommen hit!
  • Saftmedbulle
    Kekke skrev 2011-04-07 07:02:13 följande:
    visst är det här en av  dom trevligaste trådarna här inne.. om inte den trevligaste..
    men det beror på att jag är här  ;)
    Varför känns det som om jag väntade mig den kommentaren?
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-04-07 12:14:47 följande:
    Och apropå att först BF närmar sig som någon skrev så är det ju superkul för Mallanis! Lite ångest att tiden gått för oss andra.. man inser hur långt man kommit om det bara gått vägen.

Och personligen så var mitt BF 8 juni så den dagen blir ingen dag att fira för mig, det blir en sorgens dag.
    Hoppad hoppas jag är gravid då. 
    Precis så tänker jag oxå. Skulle haft BF  6 juni :(
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2011-04-07 21:39:55 följande:
    Här är det stockholmsveckan, tjohoo!!
    Kör så det ryker!
  • Saftmedbulle
    Smiley skrev 2011-04-08 13:09:14 följande:
    Jag kände mest att jag kan inte gå och tänka på att nu skulle jag varit i vecka 20 eller vecka 35, det blir för mycket för mig att tänka på. Kände att jag var tvungen att se framåt, och inte låta det äta upp mig. Det tog mig ca 3 månader att sluta med det (fram till jul ungefär). Sen fick en gammal arbetskamrat barn ungefär på mitt BF, och det kändes lite sorgligt, men jag tänkte mest att vårat barn är inte redo att komma än. Sen efter det har jag inte tänkt på det faktiskt. Men om jag tänker på det nu, så skulle vi haft en liten en som snart fyller 1 år.

Nu hoppas jag att vi får ett barn om 1 år istället

Känner mig annars ganska nedstämd idag, men hoppas på att det blir bättre. Jobbigt att känna sig som världens sämsta människa, som är kass. Fick inte jobbet, och blev riktigt ledsen faktiskt. Man börjar ju fundera vad det är som är fel. Nåväl, ryck upp dig Smiley och visa att du är värdig ditt nickname!

F´låt, deppdag...
    Massor av pepp till dig!
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2011-04-08 15:11:34 följande:
    Ligger här på soffan o har en skitdag:( Vaknade med migrän o ingen av mina mediciner funkade så det var bara att ringa till jobbet o sjukskriva sig idag. Huar fortfarande ont i huvudet o som vanligt när jag inte är på topp så deppar jag över att vi aldrig lyckas bli gravida:(
    Försökte rycka upp mig o ringde gyn för att boka en tid för att iaf få prata med någon (berättade för sambon igår att det är dit man ska vända sig o han verkade positiv till det). Självklart hade dom bara öppet till kl.13 o jag ringde typ en halvtimme för sent, HELVETE!!!
    Då kom jag på att jag i förrgår drömde att jag var gravid o natten innan det att jag var ute med barnvagn o så kom tårarna:(

Vilken skitdag!! O det är ju fredag o borde vara en BRA dag:(
    Sorry för ett deppinlägg.
    Pepp till dig med!
  • Saftmedbulle

Och trevlig helg till alla!! Nu ska jag sticka och storhandla till mitt stora party imorgon... Jippie!

• Saftmedbulle
    acinna skrev 2011-04-08 16:58:58 följande:
    Saftis: Grattis och ha en underbar fördelsedag!!! Och njut av resan så klart!
    Tack!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet