Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vad tråkigt Kia Ja, vad gör man ... Det är ju det där som är det tuffa. För min del så brukar jag känna mig nere en dag eller två, men sen kommer jag igen på något konstigt sätt. När ÄL vankas så har jag liksom lagt mensen bakom mig, både bokstavligt och bildligt Skämt åsido, visst f...n är det tufft, det kan ingen säga något om, men jag tror att vi alla har större ork än vad vi ibland tror. Försök att tänk positivt, snart är det din tur!!! Stor styrkekram!!! Hjärta

Tror som Pingla, inte alls på den här månaden heller. BIM idag men ingen mens när jag vaknade, men den droppar nog igång under fm, såsom den gjort de senaste två gångerna. Känns faktiskt okej med mens den här månaden när man vet att man inte försökt så hårt, då blir i alla fall jag mindre besviken. Lite besviken blir man väl alltid, när mens är ens största fiende. Idag vaknade jag med energi i kroppen och det var länge sen kan jag säga!!! Himlen är blå och solen skiner, underbart!!! Nu blir det en promenad till jobbet.

Ha en härlig dag alla underbara tjejer!!! {#emotions_dlg.flower}

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-03-15 08:16:12 följande:
    Jojjo: Var inte du hård i magen? Hur har det gått på den fronten? Det är väl bara att vänta och se om tanten kommer!

Millan-som är sen till jobbet! 
    Jodå och det är jag fortfarande, hmmm, trevlig info, hahaha! Japp, bara att vänta!
  • Jojjo77
    Ansi30 skrev 2011-03-15 12:29:05 följande:
    Jojjo... jag är helt i synk med dig även fast jag har ett par dagar kvar till BIM. Har inga vanliga inför mensen känningar, är pigg i hela kroppen och är allmänt positivt. Andra månader är jag helt labil på alla plan vid den här tiden
    Det jag har är en skum känsla i "tjejmagen" till och från. Det pirrar eller "skrapar"... får säkert mens som vanligt i helgen men det här ger en ju lite hopp iaf.
    Spännande! Håller alla tummar för att det är ngt i magen på oss
  • Jojjo77
    Cliine skrev 2011-03-15 20:25:15 följande:
    Nu har jag fått mens efter missfallet. Skönt att kroppen är på G.
    Skönt att vara på banan igen! Tar sig snart ska du se
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-03-15 08:37:09 följande:

Jojjo: Vilken skön inställning Men hoppas att den struntar i att droppa igång!

Här hade vi en början på en myskväll igår.. men så ringde en kollega och ville prata allvar med mig. Det va nåt missförstånd/skitsnack på jobbet. Blev ett långt jobbigt samtal. Sen gick en propp i huset och sen va all mysstämning som bortblåst. Nu på morgonen är jag trött då jag drömt om samtalet och jobbet i natt, mina favvojeans sprack i grenen, fick packa om (ska på utbildning tre dagar) och vi kom iväg sent till jobbet. SUCK

Jaja.. som sagt.. det är fint väder ute i a f !

Ja, man får ju försöka, men hoppas ju självklart!

Näe, vilken rörig kväll. Ni får köra på ikväll istället
  • Jojjo77

Ingen mens än, men kan vara så att min rätta BIM-dag är imorgon, då min ÄL var två dagar senare denna månad. Är uppsvälld över magen och av den anledningen känner jag mig gravid, kunde därför inte motstå att testa imorse, men det var tvärnegativt. Har inga förhoppningra trots att jag ännu inte fått mensen... Mne, vi får se

• Jojjo77

Glömde säga att jag förövrigt inte har några menskänningar alls... Konstiga konstiga kropp.

Har för mig att det varit några härinne som plussat först på BIM + många dagar eller minns jag fel? Om man går över och går över men testet visar minus, hur 17 ska man då veta vad man är och inte är? Inte för att jag är där än, men ja, ni fattar tanken

• Jojjo77
    Ansi30 skrev 2011-03-16 21:33:09 följande:
    Jag håller tummen järnet jojjo55!!! Om du brukar vara regelbunden och aldrig  brukar gå över tiden är det väl kanske läge att efter en vecka ringa gyn eller bm för att få ta ett blodprov? 

Här är det bim på lördag...ev söndag. Först idag har jag börjat känna liiiite lite i brösten och då mer i bröstvårtorna än i själva bröstet... så det är ju bra. men tyvärr börjar jag känna alltmer mensvärk som jag alltid gör innan mens och idag har jag också haft en välbekant huvudvärk så jag börja tappa hoppet lite.
    Och självklart går dagarna så jäkla långsamt nu
    Gjorde ett test idag men det var totalnegg.

Tack Och jag håller tummar för dig!!! Inget i trosan idag heller, så jag fortsätter att vänta. Hmm, som om jag har så mycket annat att välja på, hahaha
  • Jojjo77

Behövde inte vänta så länge, bitchen är här, väntat men ändå tråkigt...

• Jojjo77
    Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11--Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet