• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • simtim

Polarlantis, du har det spännande....!

Saftis, det är botten med tanten. Skickar lite pepp och hoppas på nästa gång!

SannaK, gillar tipsidén. Tror absolut på lite erotiska noveller, varför inte Jag brukar tänka på att variera var, hur och när jag hoppar på mannen. Typ med eller utan kläder, i sängen/badrummet/köket, ömt och försiktigt eller pang på rödbetan... Sen blir det att om jag sitter och funderar på sånt ett tag, så blir jag mer sugen också, och det gör ju inget. Samtidigt försöker jag inte att få igång sex om jag verkligen inte känner för det, även om det är äl-vecka. Jag vet, jag kanske får vänta längre innan det blir ett pyre....men varannan var tredje dag ska ju räcka hoppas jag. Och jag vill inte sabba min lust med sex när jag inte vill.

Essalady, du har rätt, mkt BIM snart. Hoppas på massa plus...!!!!

• ifyouweremine
    SannaK - Låter som en bra strategi, jag hade lätt gått med på lite sex om jag fick våfflor efteråt! (Av maken alltså, inte av vem som helst som kommer och bjuder på våfflor.. fniss)

Jag känner att jag verkligen borde engagera mig mer, men när jag inte känner så stor lust själv är kreativiteten noll och jag vill helst bara få det överstökat. Jisses vilken oromantisk inställning.
  • L Maria

Polarantis - jag vill absolut inte vara neg nu, men ändå säga en sak, bara för att balansera lite... CB är kända för att ge spökstreck och då är det just trådsmala streck... För några månader sedan gjorde jag två sådana - två dagars mellanrum och på båda dök det upp trådsmala streck - snacka om att hjärtat slog i 180! Maken såg dem också, men trodde inte att det var på riktigt eftersom det inte var rejäla streck. Mycket riktigt så kom ju mensen. Klart - jag kan ha varit gravid och fått ett ubertidigt missfall (mensen kom på rätt dag), men efter att ha googlat det där med spökstreck och cb så är jag mycket tveksam. Jag kommer aldrig mer att testa med cb:s vanliga...
    Jag håller såklart tummarna för att det inte ska vara något spöke, utan ett stort fett Plus!!

Saftochbulle - kram och "ett finger" till tanten...

Lavendia - ni har samma bröllopsdag som vi har förlovningsdag (och tack för påminnelsen! )

Millan75 - fick samma när jag beställde från testlagret, besked om att graviditetstesten höll på att ta slut så jag fick bara två av de fem jag beställde (också ett paket), och de lovade att kompenser - vilket de gjorde med sex stycken till, så jag fick tre extra. Jag var lite slösig i väntan på förra BIM...

Kaffe - är det så att för mycket kan påverka fertiliteten...? Jag dricker ca 3-6 koppar om dagen beroende på hur det ser ut med möten och sånt (sällan man klara sig igenom ett möte utan kaffe...), men minst tre i alla fall... Urk, kommer att ha huvudvärk när jag ska dra ner på det...

Sexstrategi - har jag ingen - det "konstiga" är att jag alltid blir sugen när vi väl satt igång, det är vägen dit som jag tycker är det svåra så att säga... Vi bestämmer oss helt enkelt för att vi ska och då blir det bra också!

• Kekke
    Vad är en hustru?

En enhet man sätter på i sängen för att få hushållsarbetet gjort.
  • Frk Svår

Var på gymmet idag för första ggn på länge. Tänkte bli av med de där 5-6 extrakilona jag bär på tills jag blir gravid (om jag nu blir det någon gång, känns lite hopplöst ibland) och kände av mensvärken tydligt. Den brukar alltid bli extra tydlig när jag tränar och då kommer mensen som ett brev på posten en eller två dagar efter

När det gäller sexnoveller...beställa sexnoveller? Varför då när man kan hitta bra noveller på nätet? Får man länka? Det är ingen snusksida utan en sida med enbart noveller, inga bilder och annat jobbigt (om man vill slippa se bilder på kön bara för att man vill läsa lite erotiska noveller). www.bubblan.nu är en jättebra novellsida.

• ceke

Halloj! Här inne händer det grejer som vanligt Alltid lika kul att gå in och läsa! Tråkigare att tanten hälsat på här och där dock.. Väntar en påhälsning i dagarna jag med.. Men ärligt.. Väntar ju bara in den och ser fram emot nästa månad som FÖRHOPPNINGSVIS ska va spottingsbefriad eller i a f bra mycket mindre spottingspåverkad...

Nu har jag varit på min första akupunktur! Ett underbart möte måsta jag säga. Vilken kvinna! Själva mötet va lika mycket värt som akupunkturen. När det gäller akupunkturen satt hon ca 12 nålar tror jag denna gång.. Det va inte superskönt när hon satt dem och vred om dem, men inte superjobbigt heller.. Och så hela grejen med nån lugnande doft, avslappningsmusik.. ligga och ta det lugnt med nålarna i 30 min och även prata i lugn och ro med en barnmorska om allt. Funderingar kring spottingsarna, hur de påverkar mig, vårt sexliv, min psykiska hälsa, om min oro för bakgrunden till dem, vad de kan innebära för att kunna få barn etc etc.

Tänk er.. En hel timma att få koppla av, få akupunktur och samtidigt prata med en välutbildad barnmorska om sina menstruationscykelsbekymmer.. och till råga på allt en barnmorska som inte säger "det är såååå normalt". Det blev både många goda skratt och allvarliga funderingar som dryftades. Skönt att få lite distans till alla tankar som surrar runt i och med detta.

Nu förväntar jag mig ju inte att allt ska bli super i och med detta. Jag ska ju gå flera gånger och ge det lite tid.. Det är jag värd (!) hehe.. och tja.. förhoppningsvis försvinner eller underlättas spottingsarna av allt jag gör nu.. men om inte annat så är det väl lite ro för själen och lite vardagslyx också...

I LIKE!

• L Maria

Äh, Kekke, det är ingen som tar dig på allvar ändå! Ceke har sålt in dig hos oss redan...

• L Maria

Ceke, vad bra att höra! Fick du med dig några goda råd eller förklaringar som du inte hört om tidigare till spottings och barnverkstad i allmänhet...?

• ceke

Kekke: haha, toker! Sätt på vattnet till riset istället

Maria: ne, egentligen inte nåt nytt på den fronten egentligen.. hon tyckte det va bra att jag har den kontakt jag har med kvinnokliniken och att jag ska fortsätta med deras tankar kring provarn och ge det en riktig chans och om inte det funkar fortsätta med utredning etc..

Däremot tyckte hon det va väldigt konstigt att en läkare sagt att man kan få hormonrubbningar av p-piller... Nåja.. inte vet jag?!? Alla säger ju så olika, så jag vet inte vem jag ska lyssna på.. skitsamma eg nu. Det är som det är och nu gäller det bara att hitta nåt som funkar!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet