Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - Förstår att det måste kännas jobbigt att tänka att du skulle varit i sjunde. Hoppas det tar sig igen snart så du får ett nytt datum att räkna ner till. Låter kanon med träning o att du avstod godsakerna. Jag tror sunt leverne underlättar i verkstaden.

Själv börjar jag bli lite bättre.. Väldigt ont i magen dock och inte kunnat äta på två dagar.

När jag stod lutad över toan senast funderade jag på om det var så jag skulle må i flera veckor, i värsta fall flera månader, om jag blir gravid. Huga, vilken mardröm. Kanske borde skaffa katt istället för bebis. Ni här inne som är eller har varit gravida o mått illa - är det som magsjuka eller lindrigare?

• ifyouweremine

Kekke - vad fint sagt det om diamanten. :) Har en fin stöttande make jag med o en av de saker jag älskar mest är att han är så bra på att få mig på gott humör. Man är alltid nära ett skratt när man är med honom.

Just nu känner jag mig lite gråtmild. Säkert all värk, feber o att jag inte ätit på två dagar. Idag fick min 2,5 års systerson veta att jag är sjuk och kräks. Han blev helt upprörd, ringde och det första han sa var "Hej, har du käkts?" Hur söt får man bli. Men grejen är att han har tre jobbiga sjukdomar samtidigt just nu, varav vinterkräksjuka är en.. Och här sitter jag och tycker synd om mig själv, hur ynklig får man bli.

• ifyouweremine

Frk Svår - Jag har ibland haft en blödning i samband med äl. Tror livmodertapp och sånt är extra känslig då. Har läst att det är helt normalt iaf.

Kaprifolen - Jag tror det är där nånstans ungefär som ägget ska plantera sig. Det är lite olika för olika kroppar och cykler.

Ernlia - Så underbart att höra!! Måste kännas fantastiskt och på er bröllopsdag och allt. Grattis till både och!

• ifyouweremine
    kekke - Tyvärr inte mer än att jag tycker att det är väldigt trevligt att ro ut i en eka och fiska med maken på somrarna. :)

Hur går det för morgondagens bimmare?

Min mens är konstig även denna månad. 2 dagar med hyfsat mycket och sen tvärdött på dag 3.. enstaka droppar bara. Hade säkert kunnat bero på vätskebrist eller kräksjukan eller nåt men hade ju likadant förra månaden också. Det känns inte riktigt bra tycker jag.. Skönt att vara mens-äcklig kortare tid, men det känns inte riktigt normalt.. och jag är rädd att det beror på att ägglossningen inte funkar eller nåt. Obestämd
  • ifyouweremine
    Irmelie - Bara det inte blir en halv-thailändare så.. ;) Nejdå det blir nog en gästvänlig och trevlig dykare!
  • ifyouweremine
    Finlandssvenska - Oj 160 resdagar! Låter ju superjobbigt, fast det beror väl lite på vart man åker. Är det långa resor eller bara fram o tillbaka till samma plats? Jag älskar att resa men det är ju för att det är sån kontrast mot mitt kontorsjobb med ganska få resdagar per år.

ceke - Det låter ju absolut positivt om äl har fokuserat sig lite bättre till en dag!

maria79 - Jag har också funderat på det, om ägget åker ut själv eller om det åker ut med slemhinnan. Däremot behöver det väl inte alls vara omöjligt att det du känner 2-3 dagar efter äl har nåt med graviditet att göra. Kroppen börjar ju signalera med hormoner så snabbt ägget är befruktat, det behöver inte ha planterat sig. Men jag vet inte, det kan ju också vara lite äl-aktivitet eller efterdyningar bara.

angående var man är gjord - så har mina föräldrar inte berättat var jag är gjord och det är jag tacksam för. :) Vet faktiskt inte så mycket om hur lång tid det tog för dem eller så, känns dumt att ta upp den frågan nu för då blir hon misstänksam hehe. Men jag vet iaf att hon fick ett missfall innan mig (jag var första barnet, hon var 30 när hon fick mig) och att det tog 2-3 år för dem att få min 7 år yngre lillebror.

Alltså shit vilka trista storys vi kommer ha till våra barn om hur de blev gjorda. I sängen, i samma säkerhets-ställning som vi alltid kör, efter gränslöst många äl-tester och undersökningar av äl-sekret och tempning. Vad kommer våra barn bli, liksom (jämfört med seglare, skidåkare, dykare)? Statistiker? Forskare? Iofs inte så dumt. Men inte riktigt så romantiskt som det kanske var tänkt. Nåja, det spelar ju ingen roll, bara de blir till!
  • ifyouweremine

Härligt med fiskediskussioner. Det är min make som fått mig mer intresserad av fiske, jag fiskade iofs endel när jag var tonåring men inte så mycket sen dess. Men nu är vi ute varje sommar, det är härligt. Blir mest gädda, aborre och gös i sjöarna häromkring. Men när vi är utomlands åker vi gärna på fiske-båtturer också, i Thailand var vi t.ex på Barracudafiske och nu på nästa resa tänkte vi nog ge oss på djuphavsfiske, blir trevligt.

• ifyouweremine
    SannaK: Kan inte annat än instämma med de andra. Så himla tråkigt.. men som vi brukar säga, skönt ändå att få en bekräftelse på att man kan bli gravid. kram!

Jag har kommit fram till att jag numera (de två senaste gångerna) får mens i två dagar och därefter spottings i 2-3 dagar. Behöver knappt ens trosskydd efter andra mensdagen. Det känns inte riktigt bra eftersom det inte varit så förut. Orka strulande mens nu...
  • ifyouweremine
    Millan - Hm ja vad kan det bero på? Man blir ju lite orolig att ägglossningen inte funkar ordentligt och att det därför bara kommer nån blödning istället för riktig mens. Fast det verkar ju väldigt osannolikt att du skulle ha haft så ända sen aborten, så lång tid borde ju inte kroppen behöva för att återställa sig. Brukar du ha mensvärk även dagarna när det bara kommer smådroppar? Det har jag, inte lika kraftigt som första dagen men lite ändå. Det är som att den försöker klämma ut mer men det inte går.

Vi brukar börja ha sex ca dag 8 och sen fortsätter vi varannan dag fram till ca dag 16 beroende på när äl-stickan visar positivt. Därefter "sex at will". :)
  • ifyouweremine
    ceke - Låter ju jättelovande med de uteblivna spottingsarna. Hoppas de fortsätter hålla sig borta (och då allra helst med anledningen att du är gravid). Men OM de skulle komma så är det ju ändå positivt om de kommer senare än tidigare, för då går det ju åt rätt håll.

millan - Jag har fått geléklump i samband med ägglossning flera gånger, dock inte de två senaste (och de två senaste har jag dessutom haft kortare mens, hmm.. undrar om det finns nåt samband). För min del var det helt klart äggvita i alla fall.

Angående blöjbyte och sånt så kommer min karl inte heller komma undan detta! Man är ju två om detta! När det gäller föräldraledigheten så har jag alltid utgått från att vi ska dela lika på den. Av samma anledning som blöjorna - vi är ju två om detta. Jag tror det är jättebra för barnet att få mycket tid med båda föräldrarna. Vi har dessutom ungefär samma lön så vi har inget att vinna på att den ena är ledig längre tid. Sen kan det ju hända att man delar upp det på olika sätt så han kanske väljer att vara ledig måndagar och fredagar under en längre tid istället för att vara helt ledig. Min pappa gick ner till 75% och jobbade så hela vår uppväxt och det var bra för då fick man ju mer tid på kvällarna tillsammans. Så det finns ju olika sätt att lösa det på.

Hur känns det i kroppen Maria79 och frifantasi?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet