Finlandssvenska - Oj 160 resdagar! Låter ju superjobbigt, fast det beror väl lite på vart man åker. Är det långa resor eller bara fram o tillbaka till samma plats? Jag älskar att resa men det är ju för att det är sån kontrast mot mitt kontorsjobb med ganska få resdagar per år.
ceke - Det låter ju absolut positivt om äl har fokuserat sig lite bättre till en dag!
maria79 - Jag har också funderat på det, om ägget åker ut själv eller om det åker ut med slemhinnan. Däremot behöver det väl inte alls vara omöjligt att det du känner 2-3 dagar efter äl har nåt med graviditet att göra. Kroppen börjar ju signalera med hormoner så snabbt ägget är befruktat, det behöver inte ha planterat sig. Men jag vet inte, det kan ju också vara lite äl-aktivitet eller efterdyningar bara.
angående var man är gjord - så har mina föräldrar inte berättat var jag är gjord och det är jag tacksam för. :) Vet faktiskt inte så mycket om hur lång tid det tog för dem eller så, känns dumt att ta upp den frågan nu för då blir hon misstänksam hehe. Men jag vet iaf att hon fick ett missfall innan mig (jag var första barnet, hon var 30 när hon fick mig) och att det tog 2-3 år för dem att få min 7 år yngre lillebror.
Alltså shit vilka trista storys vi kommer ha till våra barn om hur de blev gjorda. I sängen, i samma säkerhets-ställning som vi alltid kör, efter gränslöst många äl-tester och undersökningar av äl-sekret och tempning. Vad kommer våra barn bli, liksom (jämfört med seglare, skidåkare, dykare)? Statistiker? Forskare? Iofs inte så dumt. Men inte riktigt så romantiskt som det kanske var tänkt. Nåja, det spelar ju ingen roll, bara de blir till!