Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ansi30 skrev 2011-03-17 12:08:38 följande:
    Vad tråkigt!
    Jag tror jag kommer göra dig sällskap inom ngn dag.
    Fortfarande inga ömma bröst, bara "nyp" eller "ilande" i bröstvårtorna. Däremot har jag mensvärken som vanligt nu innan mens och jag anar att mina flytningar börjar mörkna.

Tog nytt test i morse och det var så klart negativt det med. 
    Ja visst är det tråkigt, hoppas dock att du inte gör mig sällskap!

Vi går in på 6:e riktiga försöket nu i slutet av mars, lång tid egentligen, men vad fort det har gått. Börjar liksom gå på rutin, sexa loss, vänta, vänta vänta, nähä, blod och så kör man igen. Om man någon gång kommer bli med barn så kommer man väl bokstavligen tappa hakan för att regeln på hur det har varit ett så långt tag bryts Jaja, skam den som ger sig! Jag ska dricka vin i helgen när vi ska bort på middag
  • Jojjo77

Här kommer inte mannen heller undan sex denna omgång kan jag tala om! Gnäll om trötthet eller att lust inte finns, snicksnack (gäller oss båda) här ska sexas!!! Skiter i om ungen kommer mitt i Kalle Anka eller en mint innan tolvslaget rings in, nu ska vi f...n bli gravidaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

• Jojjo77

Här vaknades det på fel sida p g a grannungar som springer och skriker tidigt på morgonen. Jordbävning light. Baksidan med lägenhet. Idag är jag tvär och vill absolut aldrig ha barn! Kan också ha att göra med att vi igår träffade vänner som nyss fått sin andra och de bara blev "hoppsangravida" båda gångerna! Kan också ha med att göra att jag störtblöder och bara vill dra något gammalt över mig och gråta. Ursäkta gnäll, men idag orkar jag inte med mig själv eller mitt liv.

• Jojjo77

Tack tjejer för pepp. Har haft en bra helg men är liksom inte på topp. Jag är trött på det mesta i mitt liv, jobbet skulle jag vilja ge bort till någon annan behövande och jag har hamnat i en "var det det här som var meningen med livet???" känsla. Existentiell kris kanske?

Jag och mannen har bara träffat människor i helgen med flera barn per par, lite tungt. Hade dock ett mycket bra samtal med en av tjejerna som nyss fått sitt andra och om deras situation när det gällde gravidbiten. De hade jättesvårt att få det första och det blev till slut ett provrörsbarn. De har inte hittat fel på varken henne eller mannen, det bara tog sig inte. Det andra barnet tog sig på vanlig väg, helt utan planering och till deras stora förvåning och självklart glädje. Det gav mig lite hopp. Kände också att jag inte är konstig som går med alla mina "det är nog fel på mig tankar", hon förstog mig precis och sa inte en massa uppmuntrande trams utan vi bara pratade, skönt.

Jaja, det är bara att bryta ihop och gå vidare...

• Jojjo77

Vad jobbigt Pingla, hoppas den dyker upp om den nu ska komma, men självklart hoppas vi på bebbe Hur sen är du?

Millan, jag skulle nog våga mysa Ja usch, det är tungt när man inte vill gå till jobbet och känner att man inte hinner med något.

Igår fick vi ett trevligt besked! Vi har fått tid för ett första läkarbesök på fertilitetskliniken!!! Wiiii! Spännande, skönt och otäckt på samma gång. Det gick snabbare än jag trott, 2 månader, hade nog väntat mig minst 3 och att de inte skulle hålla vårdgarantin, men ibland kan även sjukvården överraska, heja Landstinget

Jag hoppas att det här gör att man får lite mer energi och glädje i kroppen!

• Jojjo77
    Frk Svår skrev 2011-03-22 08:22:38 följande:
    Tack alla. Jag är inte lika nervös idag som igår kväll...men jag kommer få en Diklofenak på plats, kanske ska ta en alvedon innan jag åker ändå?
    Hoppas allt gått bra!
  • Jojjo77

Tack alla Ja, känns skönt att man snart ska bli uppkollad, då vet man ju hur läget är.

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-03-22 07:15:03 följande:
    Här tror jag att ÄL är över... tror.. för tempen går endast sakta sakta uppåt, inte alls tydligt, men dock.. flytningarna säger att det borde va över i a f och även att det är lugnt och skönt i äggstockstrakterna..

Frk Svår: Lycka till idag! Ta en alvedon ca 1 h innan så känns det lite mindre att de är där inne och donar!
    Håller tummar för att det tagit sig nu då
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-03-22 14:30:12 följande:
    Hej tjejer,

Behöver lite hjälp. Ska ju som "nybörjare" börja anv ÄL-test denna månaden. Fick mens förra onsdagen ovh räknar på att jag har en ungefärlig cykel på ca 33 dagar. Nu senast när min cykel krånglade och blev lång så lyckades jag ju fånga ÄL på tetst till slut när jag miste tålamodet och av det testet och senaste mensen kan jag dra slutsatsen att lutealen är ca 13-14 dgr. När bör jag börja testa med stickor, vilken dag skulle ni rekommendera, ni som är vana? Jag beräknar Äl till ca 4 april 8fertila dagar 2-5 april enl Äl-kalendern).

vad är era tips till mig?
    /kaprifolen
    Jag har ju inte riktigt så lång cykel, men jag brukar börja testa på dag 10-12, 10 i början, d v s 10-12 dagar efter mensens första dag. I början testade jag väldigt många dagar innan utslag, men det är ju enda sättet att få koll på kroppen. Nu brukar jag testa ett par dagar innan jag vet att jag ska ha ÄL, de beräkningar som jag gör i ÄL-kalendern här på FL.  Lycka till!
  • Jojjo77

Litet förtydligande, testade fr o m dag 10 i början när jag började att använda stickor.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet