-
-
Idag hämtade jag ut alla mediciner till IVF'n. nästan 15000 kr!!! Vilken himla tur att jag har frikort! Tänk vilken tur ändå att vi har detta system här hemma för annars hade vi aldrig haft råd att göra IVF. Och det hade ju inte varit kul att behöva spendera lägga ut en massa pengar i samband med resan. Å andra sidan hade vi aldrig kunnat göra denna resan om vi hade behövt betala för IVF. Vilken himla tur!
Känns iaf bra att ha allt hemma till när vi drar igång. Här i stan tar det några dagar att beställa hem allt o jag har ju ingen lust att det ska bli så att jag får mens tidigt för en gångs skull o inte hunnit hämta hem allt. Jaja nu är det hemma o ligger där det ska!
Igår började jag kolla upp lite mer om adoptioner. Inget vidare kul att läsa men jag vill liksom ha nästa steg klart i planen för mitt liv om ni fattar hur jag menar. Iaf så kräver ju de flesta länder att man är gifta o har varit det ett antal år. Deppade ihop lite o insåg att "Fan vi skulle ha gift oss direkt när vi träffades!!". Nu känns det som att vi kommer att vara för gamla för att få adoptera om vi väl gifter oss
. Jaja idag känns det bättre o jag hoppas att det ska lyckas med IVF'n.
Kram! -
Kaprifolen och Pingla: 15000 var ju vad det skulle kostat om man inte hade haft systemet med högkostnadsskyddet. Som tur är har jag redan frikort pga mina dyra migränmediciner, tänk att migränen skulle komma till nytta till slut ändå
så jag betalade ingenting igår. Jag bara tänker på hur det skulle vara om det inte funkade så i Sverige. Då skulle vi nog aldrig haft råd att få försöka bli gravida. Men som sagt nu kostade det ju ingentig vilket kändes skönt!
Pingla: Jag håller tummarna för dig idag! Det kommer gå bra!!
Ego: Igår började jag packa lite smått inför resan! Jag börjar nog få lite resfeber nu tror jag
-
Pingla: Nej skit också! Skickar en stor kram till dig o hoppas att den hjälper en liten smula iaf! Ta tid på er nu att vara ledsna o ta hand om varandra riktigt ordentligt!! Kram -
Millan: Vad härligt att få tillbaka 2!! Gud vad spännande o jag håller tummarna så dom nästan blir blå här hemma!! Kram o lycka till...o ta det nu lugnt! Kram -
Mum: Hoppas de kan hitta något vid proverna o hoppas att du kommer känna dig piggare o gladare snart! Kram -
Tänkte bara passa på o önska er några trevliga veckor nu brudar. Håller tummarna för er alla o ska försöka att inte kolla in här alltför mycket nu för...idag drar vi till Thailand!!
Vet att jag tjatar om det men det känns verkligen som att denna resan kom i rättan tid för mig o sambon. Vi är helt slut som människor just nu och det har varit ett riktigt tungt år med alla undersökningar o inseminationer o hoppet som åkt berg o dalbana. Ja ni vet ju hur det är!
Håller tummarna för er alla med allt som händer o jag kommer nog titta in nån gång
Stor kram till er alla bästaste tjejer!!!! -
Skickar en liten hälsning från Thailand!
Har dåligt internet men har hunnit läsa lite grann. Skickar stora kramar till er alla o massor med pepp till alla som behöver!!
Får läsa o skriva mer när jag kommer hem till påsk.
Kram från DubbelA -
Millan: Stor kram till dig o hopas ni hinner med en gång till innan sommaren!

-
Nytt hotell o fritt wifi så nu kan jag äntligen skriva o berätta.
I måndags tog jag ett gravtest som visade 2 fina streck!!!! Jag är gravid!
Det känns helt galet o konstigt o jag vet inte alls om jag tror det men det verkar faktiskt vara helt sant.
Törs inte skriva in mig på listan än utan gör det när jag kommer hem om det fortfarande finns något kvar, håller tummarna!
Känns galet att det på försök 19 äntligen skulle ta sig! Men nu vet vi ju iaf att det funkar vilket känns skönt
Finlandssvenskan: Stort grattis till dig! Såg att vi haft lika många försök:)
Kram på er alla!!