• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mumwannaB
    ceke jag tycker att det var modigt av dig att i princip säga som det var. Jag kan oxå känna ibland att jag bara vill brista när jag får gliringar från familjen tex. Men sambon vill absolut inte att våra familjer ska veta något ännu så jag kniper och ler lite bara.

EGO: Nu har jag snart analyserat mig sönder o samman. Idag fick jag en missfärgad flytning. Jag fick utslag på stickan i söndags och räknade då med att jag hade ÄL i måndags. Så mitt förnuft säger att jag absolut inte kan ha fått en nid-blödning (fast det är ju det jag vill att det ska vara). Kan ÄL ha förskjutits så att jag har ÄL idag istället? Har haft molvärk och sekret till och från sedan i söndags, eller kanske ännu tidigare.
  • Frk Svår

Och där kom halsbrännan idag igen. Gissa vad Frk Svår tänker då??

Det är ju med hjärtat i halsgropen man går på toa varje gång nu. Och blev det inget nu så kommer man gå såhär nästa månad också. Detta suger!! (Är lite trött och gnällig nu)

• ceke
    mumwannaB skrev 2011-01-13 16:02:40 följande:
    ceke jag tycker att det var modigt av dig att i princip säga som det var. Jag kan oxå känna ibland att jag bara vill brista när jag får gliringar från familjen tex. Men sambon vill absolut inte att våra familjer ska veta något ännu så jag kniper och ler lite bara.

EGO: Nu har jag snart analyserat mig sönder o samman. Idag fick jag en missfärgad flytning. Jag fick utslag på stickan i söndags och räknade då med att jag hade ÄL i måndags. Så mitt förnuft säger att jag absolut inte kan ha fått en nid-blödning (fast det är ju det jag vill att det ska vara). Kan ÄL ha förskjutits så att jag har ÄL idag istället? Har haft molvärk och sekret till och från sedan i söndags, eller kanske ännu tidigare.
    Nog kan det va en nidis i sådana fall. ÄL ska ju enligt vad jag lärt mig va sista dagen av fertilt sekret.. eller dagen innan.

Håller i a f tummarna för att du inte ska behöva joina min spottingsklubb! Den vill inte ha fler medlemmar! (om du förstår vad jag menar,....)
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-13 16:06:23 följande:

Och där kom halsbrännan idag igen. Gissa vad Frk Svår tänker då??

Det är ju med hjärtat i halsgropen man går på toa varje gång nu. Och blev det inget nu så kommer man gå såhär nästa månad också. Detta suger!! (Är lite trött och gnällig nu)

Ja inte är det ångestdämpande prec is! Håller tummen för dig!!
  • Frk Svår
    Polarlantis skrev 2011-01-13 16:17:34 följande:
    Ja inte är det ångestdämpande prec is! Håller tummen för dig!!
    Tack! Och detsamma! Nä, inte sjutton är det ett dugg ångestdämpande! Jag som inte ville fastna i symtomletarträsket håller på att hamna där ändå. Jag fick en liiiten blödning i måndags och var helt bombsäker på att då kommer mensen senast onsdag. Lite snabbt inpå efter ÄL men ändå. För varje dag som går nu så blir man ju mer och mer fundersam. Molvärk och halsbränna gör ju inte saken bättre. Jag vaknar varje morgon med hjärtat i halsgropen och springer till toa för att se om det hänt ngt. Jag hoppas SÅ att det inte ska hända något innan helgen. Det blir test på söndag i så fall.
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-13 16:23:25 följande:
    Tack! Och detsamma! Nä, inte sjutton är det ett dugg ångestdämpande! Jag som inte ville fastna i symtomletarträsket håller på att hamna där ändå. Jag fick en liiiten blödning i måndags och var helt bombsäker på att då kommer mensen senast onsdag. Lite snabbt inpå efter ÄL men ändå. För varje dag som går nu så blir man ju mer och mer fundersam. Molvärk och halsbränna gör ju inte saken bättre. Jag vaknar varje morgon med hjärtat i halsgropen och springer till toa för att se om det hänt ngt. Jag hoppas SÅ att det inte ska hända något innan helgen. Det blir test på söndag i så fall.
    Wiiii! Spännande värre ju! Låter onekligen lovande!
    Här hoppas vi mest på att ÄL har prickats in och så sliter jag med lite illamående och halsbränna jag också men den brännande svanken har gett med sig tack och lov! Nu testar jag inte mer förens jag kommer till NÄSTA BIM som är slutet av jan, så det så! Kroppskrälle, morr!!!
  • Polarlantis

Och nej...jag tänker int eheller på något annat och det är iriiterande till tusen!
    Stör ju i allt man gör liksom...stöööön! Och jag har precis börjat...hur ska det bli om det tar år för oss också..ojoj...nästa problem dock! För det kanske redan är i box Flört

• Frk Svår
    Polarlantis skrev 2011-01-13 16:26:27 följande:
    Wiiii! Spännande värre ju! Låter onekligen lovande!
    Här hoppas vi mest på att ÄL har prickats in och så sliter jag med lite illamående och halsbränna jag också men den brännande svanken har gett med sig tack och lov! Nu testar jag inte mer förens jag kommer till NÄSTA BIM som är slutet av jan, så det så! Kroppskrälle, morr!!!
    De där jäkla kropparna kan verkligen spela spratt med en! För att inte tala på hormonerna! Första gången vi försökte så minns jag att jag var helt ur spår. Jag började storgråta för att jag såg en liten kattunge i vårat bostadsområde. Stackarn var ute och det var ju så kaaaallt!! Buhuu. Jag var tvungen att ta ett test fast jag hade fått mens Visade givetvis negativt men jag var bombsäker på att jag var gravid!
  • simtim
    Lavendia skrev 2011-01-13 13:20:04 följande:
    Puffar fram listan lite. Hur går det för dig simtim?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Jo, det går väl som vanligt, känner inget särskilt tyvärr...men jag väntar in BIM, och sen får vi se. Eftersom jag inte tror att det blivit nåt kommer jag vänta några dagar innan jag testar om mensen är sen.... Jag vill inte titta på ett till negativt gravtest...nästa gång jag vågar testa vill jag se ett plus.

Nån annan i stimmet med BIM kring den 17 som har några roliga symtom?
    Frk Svår, du är inte med på listan, det låter 'bra' med halsbränna o sånt. När har du BIM?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet