Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-06-09 10:22:29 följande:
    Åh vilken nervpress!!! Tur att det är fredag imorgon! Jag förstår helt och fullt att du tog ett till gravtest... jag hade nog inte kunnat låta bli att ta minst ett per dag i din sits, så tycker du varit ståndaktig nog att väntat så här långt!!!
    Håller tummar och tår imorgon för att det är en ny grav som busar med dig!!

Du är ju för go! Tack!

Just nu känner jag mest för att skita i hela grejen och köpa en hund till istället, suck! Blir ett test till i em, för jag tog på em igår så det ska vara lite samma iaf...bara att inse att jag inte kommer kunna hålla mig liksom...nervpressen är total. Men nu ska jag få ut lite frusturation, dags att städa! Två jättevovar som fäller = INTE rent hemma! URK!

• Polarlantis

STORA GRATTIS till er som plussat, KUUUUL! Gör mig lite gladare faktiskt!

Jojjo55: Hoppas det känns lite lättare snart...stor kram och lycka till med allt!

EGO: Är det någon som trodde på att det skulle vara slut på min följetong så tyvärr inte...

På tisdag blir det operation, skrapning. Hormonnivån sjunker inte och blodgrejset i magen växer, SUCK! Nästa vecka har det gått sju...SJU S J U veckor sedan jag fick veta om MA´t, det är ju helt sjukt att det inte är över ÄNNU!!! Känner mig jättedepp och det sliter på det mentala det här...suck...Men nu kanske det blir bra...men ska vi sätta något på att det även blir infektion? Oddsen är bra för den här otursförföljda tjejen..! Dessutom är båda doggsen krassliga och sambon har problem med knät. Kul med livet nästan jämt...

• Polarlantis
    EGO: Imorgon blir det skrapning och jag är jättenervös! verkar så himla otäckt alltihop och är så rädd att jag ska få ngn iskall och obegriplig läkare som ska hasta förbi...USH! Jag VET att det inte är ngn jättegrej att göra skrapning men det hj'älper inte! Efter det ska vi oroa oss för resultatet på resterna som dom tar ut...vad det kan vara...Är så himla trött och matt nu...vill ingenting annat än att vara i rabatten eller i skogen med hundarna...så klart har jag viktig dagpå jobbet dagen efter också, men ska försöka finan en som kan hjälpa mig, vet inte om jag orkar stå framför folk coh vara engagerad och gald och trevlig och göra ett fantastiskt jobb...inte idag iaf! sambon och hudnarna också krassliga...SUCK, hur var det nu, en olycka kommer sällan ensam?
  • Polarlantis

Tack alla goa för att ni tänker på mig! Betyder massor!!!

Dricker te som en tok nu, har jag bara 3h innan det är drickstopp...inte hungrig alls, jag lovar...hmm...Känns ändå rätt ok just nu, är så less på att ha ont hela tiden så det ska bli bra att få städat där inne!

Kiyona: Hur GÅR DET????????? Nyfiken ju!!! :)

Hopp i halmen alla och ha en fin dag! Återkommer efter op!

• Polarlantis

AJAJAJ! Cytotecen börjar verka nu...ska åka in om en halvtimma och op är kl 14...hoppas jag inte hinner få alltför ont innan dess!!!

• Polarlantis
    Tack alla snälla! Blir alldeles tårögd är jag läser om alla tummarna ni hållit för mig! Så underbart att kunna gå in här och läsa när man känner sig ensam i världen! TACK!!!

Det gick fint igår. Hade ont men kom in på sjukhuset och fick mer dikofenak så jag klarade mig lite till men fick tillslut en säng att ligga i för sitta gjorde så hevetiskt ont. Förseningar så klart men så vips var det min tur. In, lägga sig, säg till när det gungar och så snark. Alla var snälla men mycket stressade, det var långa förseningar och jag trode nästan som skulle skicka hem mig, men tack och lov kom jag in som siste man!
    Ligger hemma idag, är helt slut. har lite ont men det är inte så farligt, dock blir det värre om jag gr för mkt så ag tänker ta det lugnt.
    Känner mig dock rätt nere...deppigt...men det är väl både hormonerna, oron som varit och sorgen som kanske håller på att komma ifatt mig nu, vem vet...vill iaf inte göra något alls mer än att ligga på soffan, vara i rabatten och vara ute med hundarna i skogen...vara social suger! TUR det snart är semestertider på jobbet då det blir lugnt och stillsamt.

Sophy80: Stackars din man om man måste igenom det där! URK!!!
    Millan75: Hjälp vilken skräck med din pappa och vilken tur att det gick bra! Bra att det gick bra hos vet, det är ju också nervpress!
  • Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-06-15 11:29:00 följande:
    Idag gick tempen uppåt och strecket var jättestarkt, så idag är en bra dag! :)
    Fortfarande supernojjig ändå.

Förra gången stannade det 5+1, är idag 4+3. Hoppas det går längre denna gång!
    Klart det ska gå BRA nu!Håller alla tummar för dig!
  • Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-06-15 11:45:45 följande:
    Såg att du skrivit nu, sorry!
    Tack för att du frågar! KRAM!
  • Polarlantis

Tack för alla kramar, blir alldeles tårögd när ni är så snälla mot mig!!! Känner mig inte så ensammen i världen när jag är inne här och läser...tänk vad nätet kan vara bra ibland!

Är orolig (normalläge nu mera...) för att min kropp ALDRIG kan vara som alla andras! Tror ni att jag blöder ngt efter skrapningen? Nix! Nada! Cero! Hade lite ont igår och lite mer ont idag...men jag har rört mig mer också så klart. Men hur ska jag nu tro, är infektionsrisken borta nu då? Eller ska jag avvakta en vecka men sex eller VAD? SUCK! Jaja...får väl vänta och se då! Börjar bli bra på det nu...Ska kolla när det gått en vecka och se om det hänt ngt med gravtesterna, innan dess blir det inget testande...

Psyket är rätt i botten...orkar bara inte med folk nu! Så jag jobbar lite hemma...eller ska göra det när jag orkar, nu är jag helt slut. Så vila är nog grejen...Typiskt nog har vi ju ganska knivig ekonomi så att jag är sjuk är ingen hit alls! Sambon studerar ju bara...och doggarna är inte helt på topp så jag måste nog till vet med dom...så om jag inte oroar mig för mig själv, sambons knä eller hundarna kan jag ju oroa mig över ekonomin, MORRR!!!!!!!!!!!!!!

Kiyona: men så trist att det inte hände ngt mer på testerna! SKUMT! Verkar ju som om ägget aldrig klarade av att fästa, låter liksom troligt...Dessutom delar du inte blod med ev blivande plutt så drick du ett par glas!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet