Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pingla35 skrev 2011-04-16 00:09:29 följande:
    Härligt Ansi, Grattis!!

Essa- synd på tanten!!

EGO- Idag är en skit dag fast det bara borde vara toppen. Resväskan står packad och lördag kl 9.35 lyfter vi mot landet down under!!
    Ändå sitter jag nu och gråter... Fan, fan!!
    Har blivit bombarderad med brev frå kk. Ett där de säger att cellprovet var normalt, so far so good, MEN jag måste iallafall göra om det för att de har missat och ta några jävla celler i någon kanal. Dit igen och sära på benen...

Sedan var jag tvungen att höra av mig om mit blodvärde, sköldkörteln, tog blodprov i tisdags. Fick resultat via telefon. Nehej, inget bra värde ligger fortfarande för högt 2,9 ska vara högst 2,0. Bara sticka till apoteket och gjorde en fuling på stan bara för det. Var på bibblan med elever på morgonen och hade då halvtimmen innan fått besked om att ännu mer piller måste ätas(jag som har problem att få i mig dem jag redan tar). på vägen till bussen hem ligger ett apotek och jag kilar in och köper ännu en pillerburk. Tog max 2 min. Men där utanför står hela min klass. Ska tillägga att de är 12 år, snart 13. Fick ändå dåligt samvete för det. Men jag hinner för fasiken inte med ett privat liv just nu. Mycket jobb!!
    När jag kom hem kl. 17.30 (en fredag!) låg det där blodbeskedet på golvet under brevinskastet. Omprov v.22.

Så nu sitter jag och tycker synd om mig själv för att jag nu ser chanserna att vara gravid lika med noll bara för detta blodvärde. Dessutom kom svägerskan över och hjälpte sambon med deklarationen(revisor) och klagar på att hon mår illa. (hon berättade i förra veckan att de är gravida med nr. 2) Jag är glad för deras skull men just idag hade jag bara lust att säga:
    - Jag skulle byta med dig vilken dag som!!!!Demon

Nu ska jag bara försöka fokusera på att ha kul, slappna av och må bra i några veckor!

Jag kommer att kika in och se hur det går för er men osäker på om tillfälle ges för att kommentera. 
    (Tar med mig grav.test i fall att, hoppet är väl det sista som överger en.)

Tack för att ni finns. HjärtaJAg är så glad att jag hittade den här tråden. Tårarna har slutat att spruta bara för att jag skrivit av mig.. Ni är min lilla familj när det gäller den här "försöka-bli-gravid-persen".

Lycka till nu alla, vill se en längre gravPluslista när jag kommer hem!

Håller helt med! Jätteglad att den här tråden finns! Kram till alla!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-04-17 19:02:47 följande:
    Hejsan,

Igår var strecket på ÄL-stickan aningens starkare än det är om jag inte har äl. Imorse testade jag igen och då var det ytterligare lite starkare, nu ikväll är det nästan lika starkt som testlinjen. Jag brukar inte ha så lång stegringstid. Vi sexade på igår kväll och tänkte göra det imorgon bitti också, då borde vi väl ha täckt upp tiden? Eller ska man köra på tisdag också?

Vi är nästan samkörda Saftis! När har du bim? hmm..kan jag iofs gå tillbaka till listan och kolla.

Vi har haft en fantastisk dag ute i solen och klättrat! Lite blåsigt kanske, men det får man ta! Nu har jag laddat batterierna inför veckan.

Marsflickan: Det räcker nog om du äter en vanlig dos folsyra! Anledningen till att jag gör det är att jag blev gravid tidigare och hade ett foster med Downs syndrom. Det finns studier som pekar mot att fler mödrar med barn med DS har en störd folsyrametabolism, dvs. kan inte tillgodogöra sig en normal dos folsyra. Jag tror inte det är helt bevisat att det stämmer än. Om jag har det vet jag inte, men min läkare skrev ut folsyran ändå. Hon sa att det ändå inte skadar att ta en hög dos. 

Millan 
    Japp, samkörning var det här! Har BIM den 26:e... Håller tumme för att det blir samplus!
  • Saftmedbulle
    Kekke skrev 2011-04-17 21:16:59 följande:
    Saft: inte avis på sthlmsveckan iaf. .fy fan va jobbigt det är.. inte ens skönt.. vill bara få det avklarat så fort som möjligt..  helst som vi har kommit fram till tidigare, in, sprut, ut..
    men jag hoppas du har fått tillräckligt med saft så du får en bulle i ugnen nu..
    och kram på er alla andra också.. verkar som att varken jag elelr ceke kommer lämna den här tråden..
    Nä, precis! Vi sparar romantiken till de andra veckorna ;)
    Tack för pepp! Vi får se om saften räcker... he, he...
    Nä, stanna kvar ni, tycker jag. Kan ju vara trevligt med sällskap, eller hur?
  • Saftmedbulle

Lägger in dig, Jojjo...

Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
         -- Marsflickan ÄL 1 maj ( försök nr 1 )
    14 Jojjo55 ÄL 30 april
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-04-18 10:50:50 följande:
    Nu är jag förbannad! Fick sagt till mig att jag skulle ringa fertilitetsenheten när jag fick min mens, gjorde nu det, ingen svarar så jag mailar. Då får jag svar tillbaka att det är fullt de dagar som skulle vara lämpliga för mig att komma så jag får vänta till nästa mens!!! Vaaa!!!!!???? Hur f....n ska jag veta att jag någonsin får en tid om jag ska ringa först när mensen behagar komma? Såhär kan det ju bli varje gång, att jag och X antal kvinnor börjar blöda samma dag och slåss om ett fåtal platser!!! Idioter!!!! Står i samma mail att jag ska höra av mig om några dagar för att se om det blivit ett återbud. Borde det inte finnas en reservlista så att de hör av sig om en tid??? Usch vad den här dagen, som började bra, blev åt helvete skitdålig!!!! Bläääää!!!! Till saken hör också att man ska göra denna undersökning dag 8-13 i cykeln och de har endast föreslagit dag 10 och 11, varpå jag skickade svar att varför funkar inte dag 12-13? Om det står dag 8-13 så ska väl alla dagar var lika bra, annars ska de väl skriva dag 8-11. Gaaaahhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pepp till dig! Förstår om du är frustrerad. Styrkekram!

EGO: Nu ska jag gå ut på balkongen och så i mina balkonglådor och sen plantera om några av mina krukväxter. Ska försöka hålla andan för det bara vimlar av pollen ute och jag är ruskigt allergisk.
  • Saftmedbulle

Kiyona: Det sägs att snittet för att bli gravid är sju månader, vilket innebär att det tar mindre tid för vissa och längre för andra. Det svåra är att hålla ut och ha is i magen, tills man får något annat i magen ;)

Själv har jag varit gravid två gånger på ett halvår, så bli-gravid-biten verkar inte vara något bekymmer - värre att få filuren att stanna kvar (men nu satsar vi på tredje gången gillt). Tror inte bara att det är åldern som spelar in, utan även vilka gener man har osv... Det är en hel vetenskap det där... Lycka till!

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-04-20 08:36:42 följande:
    Jag tillhör en av dem som inte sett programmet, inte så mycket för att jag inte klarar av att titta på förslossningar, utan att jag känner att det är jobbigt för att man vill vara en av dem. När det gäller nålar så kan jag inte titta när man tar blodprov på mig eller andra, gillar dem inte och skulle inte vilja ha en stor nål inkörd i ryggen. Håller med Finlandssvenska om att jag hellre skulle ta smärtan. Skulle lätt dra ut en tand utan bedövning, tycker bedövningssprutan är värre än resten som görs hos tandl

Lycka till nu, ni som passerat sthlmsveckan, hoppas att det tar sig!

Hoppas för min del att dagens spolning gör underverk, såsom det varit för andra av er Det positiva idag är att mensen knappt visat sig, så de borde kunna undersöka mig. Ska snart ta 2 alvedon, rek av Ceke och sen ge mig iväg till sjukhuset. Så nu är det bara att ladda för att få stavmixern(=ultraljudsapparaten, som jag tyckte var galet stor sist!) uppkörd mellan benen, + lite annat...
    Ha, ha... Du beskriver det verkligen helt underbart! Good luck med sploningen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet