Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - För mig har den alltid kommit dagen innan jag får positivt på ägglossningstickan!

Jag tänkte jag skulle försöka att inte engagera mig så himla mycket den här månaden. Ska inte tempa och inte skriva upp symtom, inte kontrollera sekret och kanske inte ens ta äl-test. Utan bara ha sex varannan dag helt enkelt och se vad som händer. Men den här tråden kommer jag inte kunna hålla mig ifrån. ;)

För den här månaden är det faktiskt inte hela världen om det inte blir nåt - då slipper jag må illa och vara nojig under resan i mars.. Men vi har ändå bestämt oss för att inte avstå från försök, man vill ta alla chanser man har.. och är det nån gång kroppen vill bli gravid så är det väl antagligen när man själv helst inte vill.. :)
  • ifyouweremine

Polarlantis - Jag tror att det nog faktiskt inte finns nån tid i livet som passar perfekt för att man ska få barn. Man får helt enkelt försöka göra det bästa av situationen om naturen vill så. När en kompis blev gravid hade hon inget jobb och hennes make bara ett extrajobb. Sen fick hon otroligt nog ett fast jobb när hon var i sjunde månaden (bra arbetsgivare som inte valde bort henne bara för att hon är gravid!!) och maken fick också mer jobb. Nu lever de ganska sparsamt men det gör dem inget - de har varandra och bebisen och är lyckliga.

• ifyouweremine
    Åneeeej vad hemskt AstroGråter Gud så ledsen jag blev för er skull. Ni som försökt så länge hoppas man ju extra mycket på att det håller i sig.. kan verkligen förstå att det är extra knäckande att få MA när man kämpat så länge.. väldigt tungt hjärta just nu... Men vi får hoppas på att det blir som för Ernlia som sagt, att det tar sig snabbt igen. Jag såg faktiskt en omröstningstråd här på FL häromdagen där frågan var "hur många månader tog det för dig innan det tog sig igen efter missfall" och då var det över 50% som svarat att det tog sig igen på en månad! Trodde inte att det var SÅ vanligt faktiskt.. men det måste ju vara att kroppen är extra redo på något sätt. Stor kram och välkommen tillbaka när du vill!
  • ifyouweremine

Ett stort grattis till Maria här med, och ett fyrfaldigt leve på födelsedagen!

• ifyouweremine

Tar och flyttar fram listan lite..

Solig  BIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)

• ifyouweremine

För mig skulle helt klart vin, parmaskinka och medium rare oxfilé vara det jobbigaste att avstå från. Men en del säger ju att man inte sällan får avsmak för sånt man i vanliga fall tycker är gott, så får väl hoppas man får avsmak för alla dessa saker man inte får äta. :)

Stockholmsvecka för min del nu, men jag känner mig helt omotiverad. Har inte ens brytt mig om att tempa eller ta äl-test. Det är väl lite att om det är nån månad som jag egentligen inte vill bli gravid så är det nog denna, eftersom vi ska resa nästa månad. Men samtidigt vill man ju inte missa något försök. Börjar dock känna lite aktivitet nere i äggstockarna så det är nog bäst att sexa lite..

• ifyouweremine
    Millan - Låter mycket bra att sötsuget är borta. Jag är inne på min 6:e vecka med LCHF och har hittills gått ner 6 kg men framför allt är det väldigt skönt att slippa sukta efter godis och sånt. Men jag måste komma igång med träningen snart. Hatar att träna när det är vinter, älskar att vara ute och springa när det är sommar.
    Låter inte dumt med drömmen som flickan, men däremot skulle jag nog aldrig vilja flytta från huset till lägenhet igen. :)

Maria - Jag tycker också du ska utgå från att du är och kommer fortsätta vara gravid och att du kommer få ett barn. Annars kan man ju inte njuta av det..
  • ifyouweremine
    Millan - Jag har gått ner totalt 6 kg sedan en bit före jul, 4 av dem har jag gått ner sen årsskiftet (när jag började med LCHF). Så det har ändå gått rättså bra med viktnedgången tycker jag. Har fyra kilo till att gå ner och sen har jag nått mitt mål. Men det blir svårare och svårare ju närmare idealvikten man kommer.. kroppen spjärnar emot.

frifantasi - Ja det stämmer att man kan ha en blödning när man skulle haft mens, om man är gravid. Det verkar till och med vara ganska vanligt.
  • ifyouweremine

Vad kul frifantasi - grattis!! Solig

Här har vi gjort några halvhjärtade försök under äl.. känns inte som nån av oss är riktigt motiverad den här gången. Men det blir ju av i alla fall. Jag har fortfarande inte gjort några äl-test eller temp-test men har känt lite aktivitet de senaste dagarna så tror äl pågår i alla fall.

Nu ska jag se en film tänkte jag.. Har ni sett några bra filmer senaste tiden som ni kan rekommendera?

• ifyouweremine

Usch har fått ett hemskt besked. En nära vän har fått veta i vecka 20 att barnet har mycket allvarliga fel. Det lever men mycket dåliga utsikter. Vet inte hur de kommer göra men ett svårt beslut (abort eller ej) med jobbiga konsekvenser, vilket de än väljer. Så fruktansvärt hemskt!! Är helt förkrossad för deras skull. Vilken mardröm. De som var så lyckliga. Önskar jag hade kunnat låta lite mer känslosam i tele men jag var nästan "formell", finns ju inga ord.. och för chockad för att visa känslor. Tänker på dem hela tiden.

Vilket beslut skulle ni tagit?
    Nån som vet vilka risker för kvinnan det medför med så sen abort?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet