Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack Millan! Ja det var ju lite lustigt:)

• DubbelAA

Tack tjejer! Ja det är verkligen en bra semester:)

NICU: Rädd för att jag redan åkt speedboat så jag får väl hålla tummarna för att det går bra ändå! Men svärdfisk m.m. har jag hållt mig ifrån:)

Finlandssvenskan: Samma med oss. Har inte räknat alla månader eller försökt alla månader o dessutom hade vi ju försökt ett tag innan jag började skriva här o det var ungefär då som jag började räkna.

• DubbelAA

Måste bara säga att ni tjejer är helt fantastiska! Under alla månader jag hängt här så har ni peppat o tröstat mig varje gång jag mått dåligt o när mensen kommit. O nu när det för fösta gången blivit ett plus så blir jag extra glad för alla grattis från er!!
    Ni är bra att ha i vått och torrt!!
    Kram på er o tack för alla grattis:)

• DubbelAA
    Polarlantis skrev 2012-04-04 07:53:45 följande:
    Plus???!!! vad är det jag läser! GRATTIIIIIISSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!
    Tack!:D

Aruba: Stor kram!!
  • DubbelAA
    Maria: Håller tummarna för att ni ska bli hjälpta nu o att nästa pyre stannar hela vägen ut!

Millan: Tycker ni har haft det tillräckligt jobbigt nu o hoppas verkligen att ni får det att funka oavsett vilken "metod" ni använder er av! ÄD kanske inte är så dumt, ni får ju ett till alternativ om du förstår hur jag menar. Stor kram!!

Jojjo: Tack vännen!!!:D O vad härligt med huset! Här hemma sitter vi just nu o funderar på om vi ska såpa eller olja altanen vi byggde förra året. Jag lääängtar efter att få komma ut i trädgården o pyssla runt men det är lite för kallt än för min smak:) Kram
  • DubbelAA
    Vet knappt om jag törs detta men jag skriver in mig ändå:)

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 

Mars
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?) 
    25 - Kristin10 (försök 7)

April 
    14 - MariaF79 äl 2 april (försök nr 18, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshetsutredning ua)
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 
    30 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars) 

Maj
    2- Jezzi80 ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    PeLeKo: BF 9 jan 
    (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari
     (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb
     (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars
     (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april 
    (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 5 dec ( försök ca 19 ) 
  • DubbelAA
    Jag hade ju glömt att ta bort mig från mars:)

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 

Mars 
    25 - Kristin10 (försök 7)

April 
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 
    30 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars) 

Maj
    2- Jezzi80 ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)
    5 - MariaF79 äl ca 23 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshetsutredning ua)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    PeLeKo: BF 9 jan 
    (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari
     (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb
     (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars
     (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april 
    (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 5 dec ( försök ca 19 )
  • DubbelAA
    Pingla: Vad härligt! Nu håller vi tummarna för att det går bra denna gång! O vad duktig du är som är ute o rör på dig. Det borde jag med göra men efter att ha stått o gått hela dagrna på jobbet så orkar jag inte sen kan det ju även bero på att jag är Sveriges lataste människa:)

Anwen: Härlig dröm! Snart ska du se att den är sann!!

Ego: Igår ringde jag BM o fick tid för inskrivning om 2 veckor. Känns spännande! Ringde även Uppsala o talade om att jag är gravid. Lite läskigare med tanka på att om det inte funkar nu så måste vi försöka själva i 1 år innan vi kan få hjälp igen. Men det är KLART att det kommer gå bra!! Hon var iaf jättesöt o gratulerade flera gånger vilket kändes kul:)
    Kram på er tjejer!!
  • DubbelAA
    Kaprifolen skrev 2012-04-12 13:17:12 följande:
    Grattis Saftis och grattis till er som äntligen är gravida (vet inte om jag hunnit säga det då jag haft en lite mini-paus från FL, behövde det....)

Min väninna som bor i Uppsala fick också ringa Ackis, precis innan IVF-start och berätta att hon blivit gravid. Måste vara en härlig känsla att slippa gå igenom det där även om jag förstår att det är en orolig period ni går igenom.

Ni som går igenom IVF/har gått igenom hur har ni gjort med era närstående som familjen t ex. Har ni berättat att ni går igenom det? Går det att hemlighålla överhuvudtaget (tänker på om/hur påverkade man blir av horminerna)? När berättade ni i så fall, redan innan när ni försökte på egen hand eller när ni påbörjade IVF? Finns det anledning att berätta på jobbet....?

Vi väntar på kallelsen för startmöte om IVF som bör komma i maj. Endast min syster vet att vi försöker, men det känns som om mamma anar...är kluven kring om/när vi ska berätta. Vad är era erfarenheter?

Kram Kaprifolen
    Lustigt att det var samma för din väninna:)

Vi berättade för några nära vänner o våra föräldrar. Dessutom berättade vi för våra chefer o närmsta medarbetare eftersom vi var borta ganska ofta o inte direkt kunde påverka tiderna. Då förstod de vad vi gick igenom o det blev inget tjafs när jag var borta eller ville byta tider. Men ibland kändes det även jobbigt att så många visste så det är nog väldigt olika hur folk väljer att göra.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet