simtim skrev 2011-03-25 09:45:53 följande:
Hej alla! Jag har varit borta ett tag och oj vad mycket det har skrivits förstås

Jag har bara skummat igenom så jag vet inte allt. Hoppas alla mår bra iaf!
Liten fråga till dom som är på gång med utredning: när ringer man och bokar tid? Innan man försökt 12 månader för att få en tid till precis när det gått ett år? Eller ringer man efter sina duktiga 12 månaders försök och får en tid efter 15 månader eller nåt då? Vi är inne på åtminstone nionde försöket nu, det blir ju ungefär 9 månader. Ska man kanske ringa och fråga efter nästa BIM om det inte blev nåt...?
Jag var inte så ärlig, eller jo det var jag för hon frågade inte rakt ut så jag svarade på hennes fråga. Sköterskan jag pratade med frågade hur länge vi hade haft oskyddat sex och jag svarade ett år, vilket är sant, sen att vi inte försökt att pricka rätt är en annan, men det var inte det hon frågade
Vi hade bara aktivt hållt på med ÄL stickor i 3 månader när jag ringde, nu går vi in på försök 6 och ska på första besöket om 1 och1/2 vecka, så det tar ju ett tag innan man kommer dit, det får man ju ha med i beräkningen.
Jag vet att vissa landsting är hårdare än andra, men det är ju bara att testa. Jag googlade på fertilitetskliniker i det område jag bor och ringde sen till fertilitetsenheten på vårt sjukhus, blev lite utfrågad per telefon och sen skickades papper hem som vi fyllde i och sen blev vi som sagt kallade. 2-3 månader är väntetiden normalt inom landstinget, går ju snabbare privat, men det kostar ju också pengar.
Japp, det blev en del om hur vi gjort

Rätt eller fel? Bryr mig inte om vilket, bara det leder till att vi blir med barn