Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Råttentottan - Välkommen

Essa - Välkommen hem! Hoppas ni haft det riktigt skönt!!!

Lycka till ni som jagar pergo och snart ska börja äta.

EGO: Mensen slut för denna gång, tjohooo, så nu ska mannen börja attackeras igen

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-03-23 17:36:23 följande:
    Hej Råttentottan! Inte behöver du va med på nån BIM-lista heller! Här har du en till tempare, även om min cykeln är enligt skolbokens 28 dagar och väldigt regelbunden.. Men det känns skönt att veta vad kroppen pysslar med

Va bra att ni fått tid för utredning. Det verkar va rätt många i tråden som är synkade med att utredning precis startat/ska börja här under våren.

Har du testat akupunktur? Har hört att det ska kunna va bra om man har problem med oregelbunden mens etc.

FrkSvår: Härligt att allt va ok med dina äggledare och att det inte gjorde nå ont! Men även att du fick lite mer svar kring dina ev uteblivna ägglossning och får Pergo

Irmelie: Kan du inte få hjälp med Provera eller Primolut Nor för att sätta igång en menstruation om den inte kommit efter resan? Har förstått att många får hjälp att först få igång en blödning för att sen kunna börja med Pergo.

Ego: För er som hänger i spottingstråden så är jag nog lite tjatig då jag kopierar mitt inlägg därifrån
    Åhhhh va jag gillar min läkare! Skrattande

Hon ringde idag. Prolaktin och FSH ser helt normala ut, så det är ju bra. Sen ville hon prata med mig om titthålsoperation. Hennes förslag var att vi väntar med den tills i slutet av maj, men om jag tycker det är för besvärligt innan dess, går det att tidigarelägga. Hennes tankar var att i slutet av maj kan man säga att vi har försökt bli gravida i ett år och att en titthålsoperation i sådana fall blir som ett första steg i en fertilitetsutredning för min del och att ingen i sådana fall kan säga att vi inte försökt i ett år utan ska försöka själva i ett år till efter operationen. Hennes (och så klart min) förhoppning är ju att vi ska lyckas bli gravida dessförinnan också.

Men hur som.. hon kommer att planera in en operation i slutet av maj och jag kommer att få en kallelse hem. Hon ville gärna vara den som utför operationen, men om tidpunkten inte passar kan det bli någon annan, vilket också är ok enligt henne, men hon sa att hon gärna är den som utför operationen.

Det här känns super! Nu har jag nåt att förhålla mig till! Och jag vet att det blir av om ingen gravsticka visar plus dessförinnan!

Det enda som helt plötsligt känns som Ooooops (!) är att vi både har bokat in en fiskehelg (bokat stuga) ena helgen i slutet av maj och nästa ska på bröllop... Jaja.. blir det bara en titthålsop ska jag väl fixa det också, får man hoppas! Nåja.. det visar sig hur det blir med det...

Vårkramar på er allesammans!
    Åhhh, vad skönt Ceke att få bli tagen på allvar och få hjälp! Härliga besked!
  • Jojjo77

Millan - skönt att komma igång igen håller tummar för att det tar sig snabbt!

Frk Svår - grattis till pergon

Kaprifolen - jag har under de senaste 6 månaderna fört dagbok över min cykel. Har en cykel på 27-30 dagar, men oftast kommer mensen på dag 28, två undantag under de senaste halvåret, så jag är väl väldigt jämn kan man säga.

Det som jag upptäckt när jag fört anteckningar kring cykeln är att jag blöder ganska länge, 5-7 dagar, varav 4 av dem är ganska rikliga. Det är många år sen jag åt p-piller, men det fina med det var ju att jag hade väldigt sparsamma flytningar i max 3 dagar. Nu känns det ju som om man blöder väääldigt länge. Tycker också att mina blödningar blir kraftigare ju äldre jag blir, detsamma med mensvärken, som jag aldrig lidit av förr.

• Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-03-24 17:53:17 följande:
    VAd skönt!!!
    Då kör vi på samtidigt då??  
    Grattis till dig också
  • Jojjo77

Maria - jag skulle ha tänkt precis som du. Njut av resan ordentligt istället!

Essa - jag kommer inte alls ihåg hur mensen var innan p-piller, var ju så ung när jag åt dem plus att jag inte reflekterade över min kropp alls då. Det har jag inte börjat göra förrän nu, när man egentligen skulle behöva låta bli... Åldern?

Saftis - Härligt

Millan - ha en sön helg!

Ni andra också för den delen

Kraaam och Skål   för fredag!!!

• Jojjo77
    simtim skrev 2011-03-25 09:45:53 följande:
    Hej alla! Jag har varit borta ett tag och oj vad mycket det har skrivits förstås Jag har bara skummat igenom så jag vet inte allt. Hoppas alla mår bra iaf!
    Liten fråga till dom som är på gång med utredning: när ringer man och bokar tid? Innan man försökt 12 månader  för att få en tid till precis när det gått ett år? Eller ringer man efter sina duktiga 12 månaders försök och får en tid efter 15 månader eller nåt då? Vi är inne på åtminstone nionde försöket nu, det blir ju ungefär 9 månader. Ska man kanske ringa och fråga efter nästa BIM om det inte blev nåt...?
    Jag var inte så ärlig, eller jo det var jag för hon frågade inte rakt ut så jag svarade på hennes fråga. Sköterskan jag pratade med frågade hur länge vi hade haft oskyddat sex och jag svarade ett år, vilket är sant, sen att vi inte försökt att pricka rätt är en annan, men det var inte det hon frågade

Vi hade bara aktivt hållt på med ÄL stickor i 3 månader när jag ringde, nu går vi in på försök 6 och ska på första besöket om 1 och1/2 vecka, så det tar ju ett tag innan man kommer dit, det får man ju ha med i beräkningen.

Jag vet att vissa landsting är hårdare än andra, men det är ju bara att testa. Jag googlade på fertilitetskliniker i det område jag bor och ringde sen till fertilitetsenheten på vårt sjukhus, blev lite utfrågad per telefon och sen skickades papper hem som vi fyllde i och sen blev vi som sagt kallade. 2-3 månader är väntetiden normalt inom landstinget, går ju snabbare privat, men det kostar ju också pengar.

Japp, det blev en del om hur vi gjort Rätt eller fel? Bryr mig inte om vilket, bara det leder till att vi blir med barn
  • Jojjo77

Lavendia, jättegrattis, blev nästan lite tårögd när jag läste det, underbart Hjärta

Här har vi inlett en mysvecka med spontansex mitt på blanka dagen, fniss! Både jag och mannen har mer energi nu och känner oss i form för att mysa på denna omgång, kanske för att vi vet att vi är på g att få hjälp väldigt snart, då behöver man inte känna en sån press. Tar det sig denna gång blir BF 22 dec, inget datum jag jublar för, men va f...n bebisen är välkommen oavsett

Bra ernlia, sprid på

Ha en skön helg!

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2011-03-25 14:19:37 följande:
    Rätt!
    Man måste ju inte ha ÄL-test för att försöka bli gravid heller, många har nog inte använt det när de kommer.
    Så egentligen inte lögn heller.

Och om han har en känsla av att det tar tid av en anledning, så varför vänta bara för att?

Om pergo inte funkar ska vi söka. På sophiahemmet i sthlm gäller patientavgift så det kostar inte mer trots att det är privat.

Lycka till!! Hoppas ni blir kallade snart!
    Tack Precis, varför vänta om det dröjer, man är ju inte 18 längre och tiden springer ju snabbt iväg. Vi ska på det första läkarbesöket i början av april, då blir det samtal, lämna blodprov  (båda) och undersökning av mig, sen ska mannen lämna in spermaprov några dagar senare, men vi skulle få mer info när vi kommer dit. Intressant.

Hoppas att pergon funkar för er. Lycka till till er också
  • Jojjo77

Jezza - Hoppas det är ett frö anars krya på dig, usch jobbigt att inte må 100.

Här har energin som jag saknat kommit tillbaka, ska iväg och träna snart, varit uppe sen 7 (ja, trots nya tiden så alltså 6) och ingen ångest för jobb imorgon, underbara känsla

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-03-27 18:15:17 följande:
    Åh... jag berättade ju att vi hade två små flickor (2,5 och 5,5 år) hos oss över natten.. Det va sååå härligt och vi är mer sugna än någonsin! Tänk när de smög in i vårt sovrum i morse och väckte oss och kravlade upp i sängen o ville kolla på film med oss i sovrummet.. Supermysigt! Vi båda tänkte tydligen på hur mysigt det vore om det blir verklighet att vi fick egna barn nån dag.. Hjärta

Efter det har jag o Kekke haft en suverän dag i Kungsberget och åkt skidor Skrattande.. och vet ni? Jag är på 6 dagen efter ÄL och än så länge inga spottings! Utan mest bara ganska rejält med vanliga krämvita flytningar! Hoppas denna cykel blir minst lika bra som förra och ännu hellre en helt suverän månad som slutar med två streck på en sticka!
    Härlig helg! Håller tummar för 2 streck!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet