Nemi76 skrev 2012-01-24 13:10:23 följande:
Gjorde ju min kontraströntgen av äggledarna där och misstänker att det är likt en spolning när det gäller smärta osv. Jag var jättenervös över att det skulle göra ont men fick ett stolpiller och sedan kände jag ingenting. Jag hade fullt upp med att följa den guidade visningen av min livmoder

Hade en jättebra gynekolog som visade och förklarade så det fanns liksom inte tid att känna efter om det gjorde ont

Ja precis ett sånt stolpiller ska jag med få så då hoppas vi att jag inte känner ngt heller. Min läkare heter Sven-Åke Karlsson tror jag det var, är det samma som du hade eller? Sköterskan som ringde nämnde just den pedagogiska visningen på skärmen som jag skulle få

Och ja, det är med kontrastvätska de kollar mina äggledare med så det blir nog samma som du var med om.
hoppas på plus skrev 2012-01-24 13:21:20 följande:
Ok, men säg innan att du är lite nervös för att det ska göra ont! Då kanske dom kan lugna dig lite?! Jag låg inte i en gynstol. Låg typ på ett röntgenbord med benen vinklade (om du fattar, haha) och de täckte snällt över mig så jag kände mig inte alls utlämnad!
Sköterskan pratade med mig hela tiden och det frågade tom om jag kände något! Sen efter några minuter sa det att det va klart
Det kommer säkert gå bra!! När ska du göra det?
På torsdag ska jag dit. Hade ni med era partners dit? Vi ska börja med en journalgenomgång av det vi gjort hitintills i utredningen så de vill gärna att min man ska vara med, och det kanske är skönt att hålla ngn i handen