Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan tjejer!

Jag kan nog inte köra LCHF, har opererat bort gallan och tål inte för fet mat. Grädde har jag exempelvis svårt för. Men kul att höra att det funkar så bra för er tjejer! Nu kör jag med att undvika sötsaker enbart och det funkar rätt bra, förutom i påskas  Jag tror att jag tappat ca 3-4 kg sen jag började med sockerförbudet.

Imorgon ska jag springa springcross, ett löparlopp i Stockholm! Ska gå i säng snart!

Intressant att höra om hur snabba kolhydrater påverkar insulinet. 

Gris: Jag brukar inte heller försöka analysera mitt klet så mycket. Räknar dagar och kör billiga äl-tester. De dagar jag är mest på "humör" brukar vara äl-dagarna, rätt praktiskt!

Millan

• Kattflickan
    Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo) 
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    13 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6) 
    16 -- Sophy80, äl typ 2 maj (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj  (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)
  • Kattflickan

Astro: Bra att ni fick till det trots föräldrar! Tänk när man var tonåring, då var man så illa tvungen att ha sexet trots föräldrar i huset. Minns ansträngningarna för att lyckas utan att föra så mycket oväsen!

Vi har pysslat i trädgården hela dan, har kanske fått lite solsting, har iallafall bränt mig. Vi har en lång hallonhäck och jag har tagit bort gamla skott idag och rensat ogräs där. Rev mig ordentligt när jag var inne i hallonhäcken!

Kiona, jag har lite ormfobi faktiskt, din bild var lite läskig!

MariaF79: Min sambo har också tagit mer seriöst på bebisverkstaden efter vårt första missöde, efter det kände han starkt att han verkligen är redo att bli pappa! 

Millan 

• Kattflickan

Shelby: Även jag började klättra för att bota höjdrädslan! Hade inte räknat med att jag skulle tycka det var så fantastiskt roligt som jag gjorde! Idag klättrar jag flera gånger i veckan och har gjort det i 6 år. Det är den absolut roligaste fritidsaktiviteten jag pysslat med faktiskt. 

Men, när jag var gravid så kom höjdrädslan tillbaka!!! Jättemärkligt, fick panik bara på 10 meters höjd, jag som klättrat flera hundra meter upp i Spanien!

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Förstår att det var ett jobbigt besked och att första reaktionen blev gråt!  Men, som du själv säger, vilken tur att ni sökte hjälp tidigt! Ni kommer ju iallafall att kunna få hjälp! Kommer han att få genomgå en behandling eller blir det ivf? 

Jag är det levande beviset på att man tillomed för 35 år sen kunde göra nåt åt dåliga simmare! Min pappa hade det och mina föräldrar försökte få ett syskon till min syster i många år innan de sökte hjälp. Min pappa fick genomgå en behandling och sen kom jag till, 6 år efter min syster!

Låt dig vara ledsen och trösta mannen också, han tycker nog det känns jättejobbigt!

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Skönt att det känns bättre idag. Jag tror det kommer lösa sig för er. Bra att ni bor i ett bra landsting och att ni har en läkare ni har förtroende för. Jag bor i Uppsala och ibland är det faktiskt skönt att ha nära till ett stort sjukhus.

Jag har lite svårt att andas idag, pollenallergin är värre än nånsin, men jag håller ut utan medicin för att min slemhinna inte ska påverkas inför äl.

Sophie: Du kan verkligen en massa om fertilitet! Jag pular i min sambo vitaminer varje dag, köpte de med lite extra zink och folsyra i. 

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis: Bra att allt kommit ut och att resan var bra.

Kiyona: Jättejobbigt besked! ! Hoppas att det är för tidigt för dem att  se något! 5+2 är ju mycket tidigt! Har du slutat blöda nu?

Jojjo: Det är nog bra om du får prata med en läkare så att du kan ställa alla de frågor du har! Jag tror att det kommer ordna sig för er! 

Jag har några dar kvar till ÄL, kanske nästan en vecka. än har jag inte fått några äl-flytningar, känns som vanligt som om tiden går långsamt. Den här gången har vi iallafall "testkört" lite innan ägglossningsveckan

Är det nån här som är läkare? Jag och min sambo testade oss angående kromosomfel (translokationer). Svaret var att vi båda hade en normal kromosomuppsättning. Då är frågan, har de tittat specifikt på om någon av oss har en Robertsonsk translokation vilket är den balanserade translokation som kan ge upphov till ett barn med DS eller analyseras det på samtliga kromosomfel på en gång? Eller så kanske man kan välja att bara analysera efter ett fel eller göra en screeninganalys? Är det nån som vet hur det funkar?

Millan 

• Kattflickan

Jättetråkigt Kiyona! Men gå och ta blodprovet för säkerhets skull! Hoppas fortfarande på att det visar sig bara vara tidiga blödningar! 

Saftis: Märkligt med brevet.  Är du eller sambon rh negativ?

Jag och min sambo har varit ihop i 5,5 år nu. Han är 33, jag 36 och katten 14.

Faktum är att jag hade mitt missfall i närheten av min födelsedag också!

Millan 

• Kattflickan
    katt, naturvetare och definitivt kontrollfreak! Shit va lika vi är!

Grattis Maria!!!!! Klart det ska gå bra den här gången! 

Jojjo och Saftis: Härligt när man direkt känner att man träffat rätt karl här i livet!  Min sambo är också fantastisk, är så glad över honom. 

Saftis: Bra att du iallafall nu fått infon om att du är Rh-negativ! Gråt inte över det, det borde väl inte vara någon fara nu när du vet om det.

Jag kan som tidigas få utslag på ÄL-stickan på söndag, dvs. äl på måndag. Vad tror ni, är det nån fara för fertiliteten om jag och sambon tar varsitt glas vin idag, korkar flaskan och så får sambon dricka upp resten när ÄL har varit? 

Millan 
  • Kattflickan
    Sophy: Tråkigt med din mans simmare! Ni vill inte försöka med ivf? Ni har ju försökt ett bra tag. 

Millan 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet