Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ja, det där med pikar är jobbigt, men jag instämmer med de andra som också  valt att berätta och prata om det, det underlättar och gör inte att man tar åt sig så. Tycker också att folk överlag är mycket mer försiktiga och väljer sina ord väl när de vet att man försöker, skönt, för då slipper man irritera sig.

Essa - vi hamnar alla i de där svackorna, jag har varit i en lääänge, men du tar dig upp! Tänk på att våren är på väg och att det inte skulle göra något om det dröjer innan det tar sig, för då får ni en liten vårbebis istället för en julbebis  Pepp, pepp, pepp! Klart det tar sig snart!!! Kram till dig!

• Jojjo77

Saftis - Näe, usch vad tråkigt!!! Förstår att inga ord i världen känns tröstande just nu, så ska inte ens försöka. Stor kram!!!Hjärta

• Jojjo77

Stor kram till er som fått påhälsning. Pepp, pepp!!!Hjärta

Ceke - håller tummarna för att det är en nidis!

Håller med er som skrivit det tidigare, ofostrig graviditet, har aldrig hört talas om det innan. Ja, visst är det konstigt hur kroppen är. Och visst är det konstigt att ingen pratar om svårigheten att bli med barn och allt som kan gå fel under vägen... Lite synd kan jag tycka.

EGO: Här myser vi på. Har faktiskt inte kissat på en enda ÄL-sticka än, men ska göra det ikväll tänkte jag, ÄL är ju enligt ÄL-kalenderuträkning imorgon, så jag har väntat in i det längsta. Jag hoppas att  ÄL-utslag kommer innan helgen, ska nämligen vara borta hela helgen och det skulle ju vara typiskt att få utslag och inte ha mannen i närheten

• Jojjo77

Saftis - strongt av dig att vara på jobbet! Ja, jobbar man med ungdomar så vet man aldrig vad som kan hoppa ur munnen på dem... "Mina" ungdomar är runt 18, men jag får också såna kommentarer ibland.

I den åldern tror man ju som sagt att man kan bestämma precis när man vill ha barn och också hur många och vilket kön. Jag brukar ta diskussionen med dem om att alla inte kan få barn, eller vill ha det heller för den delen. Jag brukar också prata om att man ska passa sig för att hoppa på folk med kommentarer om sånt, då de faktiskt inte alls vet i vilken situation människor befinner sig. Det brukar bli väldigt bra diskussioner, men jag skulle nog inte fixat det så bra om jag varit i din sits. Sånt som jag nämnt har jag pratat om innan vi påbörjade verkstaden. Normal, som jag är, så tyckte jag även innnan vi hamnade i detta, att det tillhör sunt förnuft att tänka lite innan man snackar

• Jojjo77

Irmelie - hahahaha, tala om när du testar kommentarerna på någon, fantastiskt underbart

Ang ÄL - jag börjar få svaga utslag på stickan några dagar innan fullt utslag. Svagt igår starkare idag, så antar att det ger fullt utslag imorgon (skulle haft igår enl uträkningar) sen avtar strecket succesivt och ebbas helt ut. Men som sagt, bara för att man har utslag betyder ju tyvärr inte det ÄL... Skönt... kanske... att vi ska träffa en läkare nästa vecka... Är rädd för att vi ska få besked om att vi inte kan få barn... Det gnager i bakhuvudet att det faktiskt är så... Jaja, halkade in på annat när jag bara skulle beskriva ÄL-biten,  såsom den är för mig.

Har haft en underbar kväll med vänner på after work och lite bubbel, mycket trevligt. Resten av helgen kantas av träff med gamla tjejkompisar från förr. Vi ska lämna våra respektive (och de sina barn) hemma och bara mysa hela helgen vi tjejer, med shopping, mat och vin, ska bli mer än underbart!

Ha en skön helg! Skål

• Jojjo77

Gris - Vaaa!!! Så kan man väl inte göra!!!???

Kekke - In, sprut och ut, hahahaha, underbart, min man tar dig nog i hand på den kommantaren Romatiskt? Nepp

Nu räknar vi dagar tills det är dags för utredningsstarten.... Wiiiiieeee!

• Jojjo77

Första läkarbesöket på fertilitetskliniken imorgon och tankarna har börjat snurra... Vet inte vad jag vill få för svar... Att inget är fel på oss hjälper ju inte så mycket, samtidigt som man inte vill att det ska vara ngt fel på ngn av oss, men om det är ngt fel så kan man ju i alla fall få hjälp, i bästa fall, för tänk om det är ngt som verkligen är helgalet, då kanske vi får ge upp bebisdrömmen helt... Gahhh, ja, så snurrar det i skallen. Ska kanske gå och träna istället så att jag inte kan tänka...

• Jojjo77

Tack snälla söta ni jag återkommer imorogn och talar om vad som hände och sades.

Välkommen marsflickan! Vi har precis klarat av det 6 försöket och påbörjar utredning imorgon.

• Jojjo77
    Zalia skrev 2011-04-05 21:21:42 följande:
    Välkommen Marflickan!

Vi är på sjunde försöket och det är väl genomsnittstiden för hur lång tid det brukar ta så jag tycker ju att vi kunde ta och lyckas nu då... :)
    Tänker också att vi börjar närma oss snittet för vad statistiken säger att det tar. Nu håller vi tummarna!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet