Vi över 30 som längtar efter första barnet
Kiyona - kan säga nu att progesteronsalvan försköt mensen i två dagar, då jag slutade dagen innan förväntad mens (dvs. mensen kom tre dagar efter att jag slutat med salvan).
Marsflickan - det blir kanske längre emellan när man gått så långt som du, men för mig hade jag en cykel på 32 dagar efter första gången (mot vanliga 29) och 30 efter andra gången. Hur långa är dina cykler i vanliga fall - kan det vara mens...?
Saftis - vad är nästa steg i utredningen - ni har lämnat en första omgång prover och fått svar på dem...?
Dansarkicki - åh, vet hur det känns när folk runt omkring ska berätta de glada nyheterna, man blir bara kall inombords och klistrar på ett leende och säger grattis, trots att man gråter inombords...
Tea Time - skönt att dagen har passerat nu och att ni kan se framåt! Bryt ihop och kom igen, det är ju det man gör varje gång mensen kommit...
Millan - vad bra att du kommer till läkaren nu, känns ju inge bra att blöda så länge...
Sophy - ingen lätt situation du sitter i... Spontant känner jag att ni kanske skulle ta paus från bebisförsöken och ägna er åt varandra ett tag. Sen vet jag ju hur lätt det är att tänka med huvudet istället för hjärtat (eller livmodern...) när man är där vi är nu... Men om ni kan - och fokusera på er och vad ni vill.
Jag är ganska krass när det gäller det här med förhållanden; känner man sig tveksam så finns det antagligen fog för det. Även om jag kan vara skitförbannad, trött på honom, verkligen inte alls känna för att umgås med honom, så vet jag att det är han och jag, i vått och torrt. Även om han också stänger sig som en mussla kring det här med missfallen och vi inte hanterar det på det mest konstruktiva sättet - så vet jag att han står vid min sida och att det är vi tills vi blir gamla och rynkiga (då ska jag skaffa mig en ny toy boy.
)
Ni vet när folk frågar "hur vet man om han är den rätta?" så är svaret alltid "man bara vet". Vet du?
BIM, Vi över 30 som längtar...
September
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET