Kaprifolen skrev 2011-04-06 15:45:41 följande:
Låter ju lovande, hoppas fortf att testerna ska ge utslag, gärna lika starkt som apotekets test gav förra månaden.
Jojjo77 skrev 2011-04-06 15:30:01 följande:
Vi har sagt att vi inte haft skyddat sex det senaste året, vilket är sant, sen att vi bara aktivt försökt i 3 månader när jag ringde, de nämnde vi inte... Fult? Absolut

Hon menade att ett år inte är lång tid och är det inga fel som hittas så får man fortsätta upp till 2 år och att det brukar ta sig innan dess.
Ok, så det är 2 år som gäller...jag trodde 1 år. Tycker inte det är fult, vad f-n vi har ju inte hur mkt tid på oss som helst

1 år för att komma och påbörja utredning, men som sagt hittas inga fel, så får man försöka på "egen hand" upp till ett år till. Det varierar säkert på alla dessa regler beroende på var man bor och om det är landsting eller privat. Vi har tur och verkar ha ett mycket bra och generöst landsting som lät oss komma relativt sanbbt och som också erbjuder 3 provrörsförsök utan kostnad.
Vi har ju nu aktivt, med aktivt menar jag kämpat med att pricka ÄL och använt stickor, i ett halvår, men jag ringde redan efter att vi bara hållt på så i 3 månader. Detta beror på att jag har en gnagande oro i bakhuvudet att ngt inte stämmer, har alltid haft en sån känsla, väldigt starkt.
Åren går ju och man blir ju bara äldre och äldre. Tar det sig inte naturligt och inga fel hittas så får vi kämpa på ett bra tag till och om vi sen får en IVF så kommer jag vara närmre 36 när vi får barn. Känns inte så kul med tanke på att jag fyller 34 i år...