• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Zalia

Smyger bara in för att uppdatera listan, jösses vad långt bak den hamnat! Nu ska jag ta och tröstäta lite...

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Frk Svår
    Irmeline skrev 2011-01-21 15:12:59 följande:
    Implanterings-dipp. När tempen dippar i kurvan för att ägget planteras in i livmodern, cirka 1v efter ÄL.
    Ahaa, men det såg ju absolut ut som något sådant i kurvan!
  • Irmeline

Puffar listan lite framåt..

Har ju några nya som får lägga till sig snart, när det sjunkit in vad som hänt! :)

Hänger ni i gravid-uppföljningstråden? (se trådstarten)

Vore kul om vi kunde hänga ihop även efter plus! Solig 

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

17 -- Uppsara ÄL 4/1
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)

MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

• Irmeline
    Zalia skrev 2011-01-21 15:20:21 följande:
    Smyger bara in för att uppdatera listan, jösses vad långt bak den hamnat! Nu ska jag ta och tröstäta lite...
    Smurf!
    Höll precis på med samma, lägger till den uppdaterade längst ner igen..

17 -- Uppsara ÄL 4/1

12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)

• Saftmedbulle

Zalia: Bra med lite ordning och reda! Det är alltid lite jobbigt att leta efter senaste listan.

Ernlia: Pepp, pepp! Håller tummarna för att allt går bra för dig den här gången.

EGO: Hade myshörna med maken igår, eftersom de där äl-flytningarna har börjat (ska testa med äl-sticka senare idag). Vi körde "kudd-tricket"... som jag för övrigt är ganska skeptisk till (maken insisterade). Förvisso gjorde vi det förra gången det tog sig, men jag tror att det var en tillfällighet. Hur som helst... alltså man känner sig ju inte ALLS dum när man ligger där med fötterna i taket, fast det är ju skojigt om inte annat.
    Känner mig peppad av alla plussen den här månaden, så jag tror Irmelie har rätt att detta är vårt år... Wii!

Trevlig helg till alla sköna brudar!

• Gris78

Grattis till er som plussat! Vet inte om jag sagt det tidigare... - fan va kul!

Essa - di o jag kommer att ha en symtom fri grav har jag kommit på.

Jag har heller inte känningar av ngt som inte vara innan äl. Det som kommit efter är ngn enstaka brunisar och en rosa. Igår kväll en klarröd...

Jag är pessimistisk till grav denna gång pga flytisarna. :)

• Polarlantis

Uppdatering från mig...
    Lite bruna flytningar idag, inget annat. Ingen PMS men värk..fast det har jag ju nästan jämt så det räknas inte...

har tänkt en del på det där med att man kanske har ÄL men att ägget inte släpper och att man således får alla symtom men inget händer och då blir det ju inte mens på riktigt heller...hmmm...vad vet jag?!

Kommer ta ett gravtest på söndag bara för att kolla och på måndag kommer både ÄL stickor och gravtest från testlagret, nu har jag bunkrat upp!

Ringde en privat gyn och blev så snopen när hon sa att hon inte hade BM där förens måndag men hon kunde boka en tid till mig om jag ville! VAAA???!!! OJ!! Så nu avvaktar jag en eller två veckor och sedan bokar jag tid! Måste ju kolla vad som händer med dom här flytningarna och testa så det inte redan är bäbis...även om chansen är microskopisk...

Jättegrattis till er som plussat, blir så glad för er skull! Och till er alla andra som kämpar: njut lite av kvällen och unna er något gott! KRAM till er alla, som orkar läsa och komma med tips och råd!!!

• mallanis
    ifyouweremine skrev 2011-01-21 14:15:42 följande:
    Pingla - Jo dieten går fint. Invägning imorgon efter tre veckors diet, ska bli spännande. Förra veckan gick jag ner mer än ett kilo, hoppas på nåt liknande nu, men vet ju samtidigt att jag är på veckan före mens så kroppen kanske samlar på sig vätska. Jag har också problem med att hålla vikten vanligtvis, eller snarare min kropp vill gärna ligga på en viss nivå som är lite högre än jag vill. Den går sällan över den nivån, men den kämpar emot när jag ska försöka gå ner. Har provat flera dieter och mycket träning etc, men LCHF är det enda som varit riktigt effektivt för min del. Det kan ju vara värt att prova några veckor och se hur det känns? Alla trivs ju inte med den och olika kroppar svarar olika bra, men för mig funkar det bra som sagt.

Mallanis - Ja kurvan var annorlunda mot vad den brukar i alla fall. Större avstånd mellan låg och hög temp och sån där dip har jag aldrig haft förut heller. Men å andra sidan känner jag mig inte det minsta gravid över huvudtaget så det kan säkert bero på min LCHF-diet att det diffar nu. Hur går det för dig? Du måste nästan ha passerat halvvägs nu?

Ernlia - Åh hoppas att tiden går snabbt fram till onsdag då så du får svar på dina frågor. Hoppas och tror att det kommer vara som det ska den här gången. Om det mot förmodan inte är det så verkar du ju i alla fall ha lätt för att bli gravid. :)
    Jag skriver det igen essalady SPÄNNANDE!!! Skrattande jag hade ju en sån där fin dip för 21 veckor sedan ;)

Irmelie- Förstår att det blir super drygt när man måste vänta så länge mellan försöken =/ kämpa på snart kommer det nog ett fint + igen! Som stannar!!!!!

Bullen- ja kuddtricket kanske inte skadar men man känner sig ju lite fånig..... börja cykla med benen också så ser man ännu fånigare ut men får lite träning på köpet ;)

Ego- Jo jag är i vecka 21!!!! helt galet =) Nu är allt bra men har ju varit inne på förlosssning (falsk alarm och lång historia) för en vecka sedan. Fick då lyssna på en OOOOO så levande bebis men också OOOO så stressad. Puls på 160, men glad för att vi fick lyssna på bläckfisken (som BM kallade den)  och nu tänker jag inte sätta min fot på förlossningen förrän i juni och tänker inte heller oroa mig för bebisen där inne!

Tänker på er brudar och kan liksom inte låta bli att skriva lite då och då ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    mallanis skrev 2011-01-21 15:56:59 följande:
    Jag skriver det igen essalady SPÄNNANDE!!! Skrattande jag hade ju en sån där fin dip för 21 veckor sedan ;)

Irmelie- Förstår att det blir super drygt när man måste vänta så länge mellan försöken =/ kämpa på snart kommer det nog ett fint + igen! Som stannar!!!!!

Bullen- ja kuddtricket kanske inte skadar men man känner sig ju lite fånig..... börja cykla med benen också så ser man ännu fånigare ut men får lite träning på köpet ;)

Ego- Jo jag är i vecka 21!!!! helt galet =) Nu är allt bra men har ju varit inne på förlosssning (falsk alarm och lång historia) för en vecka sedan. Fick då lyssna på en OOOOO så levande bebis men också OOOO så stressad. Puls på 160, men glad för att vi fick lyssna på bläckfisken (som BM kallade den)  och nu tänker jag inte sätta min fot på förlossningen förrän i juni och tänker inte heller oroa mig för bebisen där inne!

Tänker på er brudar och kan liksom inte låta bli att skriva lite då och då ;)
    Skönt att allt är bra!! :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet